Με ένα αιχμηρό κείμενο που καταγγέλλει «αλχημείες» και αποσπασματικές λύσεις, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΕΣΕΑ (Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής) παρεμβαίνει δυναμικά στην αρχή της νέας σχολικής χρονιάς.
Όπως τονίζει, τα κενά που παραμένουν ακάλυπτα σε όλες τις βαθμίδες – από την Προσχολική έως τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με «προσθαφαιρέσεις, διαιρέσεις και πολλαπλασιασμούς». Ο Σύλλογος επισημαίνει ότι οι μαθητές, οι μαθήτριες, οι οικογένειες και το προσωπικό των σχολείων «δεν είναι αριθμοί» και απαιτεί άμεση κάλυψη όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικούς, παράλληλη στήριξη, σχολικούς νοσηλευτές, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και λοιπό προσωπικό.
Η ανακοίνωση κάνει λόγο για σοβαρές ελλείψεις που επηρεάζουν την καθημερινότητα των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία ή χρήζουν υποστήριξης. Παράλληλα, καταγγέλλει ότι η καθυστέρηση στη μίσθωση σχολικών λεωφορείων και η περικοπή της εξατομικευμένης υποστήριξης δεν μπορεί να θεωρούνται «μεμονωμένα ζητήματα», αλλά συνθέτουν ένα ευρύτερο πρόβλημα που βαθαίνει τις ανισότητες.
Το Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α. απευθύνει κάλεσμα στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμες και ουσιαστικές λύσεις, που θα διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της χώρας.
Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του ΠΕΣΕΑ
«Οι μαθητές, οι μαθήτριες, οι οικογένειές τους και το προσωπικό (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, ειδικό βοηθητικό, νοσηλευτικό κ.ά.) των εκπαιδευτικών δομών δεν είναι αριθμοί... Εκπαιδευτική πολιτική με προσθαφαιρέσεις, διαιρέσεις και πολλαπλασιασμούς δε γίνεται!
Αρχή της σχολικής χρονιάς και τα χιλιάδες κενά δεν καλύπτονται με αλχημείες. Οι προϋποθέσεις για την εγγραφή στο Ολοήμερο δεν εξαρτώνται από τη διάθεση των γονέων/κηδεμόνων. Την επιθυμία τους να εργάζονται και σε ποια βάρδια, να απολύονται και πότε, να βρίσκονται σε διάσταση ή να παίρνουν διαζύγιο, να έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίζουν τη μελέτη των παιδιών τους και πώς, να
επιστρατεύουν γιαγιάδες ή παππούδες, να αποχωρούν -εν τέλει- τα παιδιά τους με τη λήξη της πρωινής ζώνης ή όχι…
Η «εξατομικευμένη υποστήριξη» μαθητών και μαθητριών Ειδικών Σχολείων πουπερικόπτεται δεν είναι κάποια χάρη μεγαλόκαρδων ιθυνόντων…
Η καθυστερημένη μίσθωση των λεωφορείων δεν είναι για εκδρομές… Οι Παράλληλες Στηρίξεις -όσες, όποτε και αν περισσεύουν- δεν είναι προσφορά/δώρο στις Σχολικές Μονάδες, για να διευκολύνονται στο έργο τους… Τα Τμήματα Ένταξης και οι εκπαιδευτικοί τους δεν είναι passe-partout… Οι Σχολικοί Νοσηλευτές δεν επικολλούν απλώς επιθέματα… Οι Ψυχολόγοι και οι Κοινωνικοί Λειτουργοί δεν καταγράφουν -συμπονετικά- τα προβλήματα των παιδιών, των γονέων και των εκπαιδευτικών...
Η εγκυμοσύνη δεν παραγγέλλεται… Το προσωπικό των εκπαιδευτικών δομών και θεσμών δε διορίζεται με το κιλό, δεν προσλαμβάνεται με τα μερομήνια, δεν τοποθετείται με το μέτρο... Οι παρανομαστές των Λογιστηρίων δε χωρούν στην εκπαίδευση και στις δομές υποστήριξής της.
Ως Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α. απαιτούμε από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. την άμεση κάλυψη όλων των δεδομένων που αφορούν την απρόσκοπτη λειτουργία κάθε Σχολικής Μονάδας Γενικής και Ειδικής Αγωγής της Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Ε.Δ.Υ. και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., προς όφελος όλων των μαθητών και των μαθητριών της ελληνικής επικράτειας και ιδιαίτερα εκείνων που έχουν ανάγκη την αμέριστη υποστήριξη κάθε δομικής και θεσμικής παρέμβασης.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ