Σοφία Ζαχαράκη
Σοφία Ζαχαράκη για οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης: Ποιοι και γιατί αποκλείστηκαν από τις νέες θέσεις

Στη Βουλή έφτασε η διαμαρτυρία εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι αποκλείστηκαν – όπως καταγγέλλεται – από τη διεκδίκηση νέων οργανικών θέσεων σε Τμήματα Ένταξης, καθώς οι εν λόγω θέσεις δημιουργήθηκαν μετά την ολοκλήρωση των φετινών μεταθέσεων. Το θέμα ανέδειξε με κοινοβουλευτική αναφορά η βουλεύτρια Ευαγγελία Λιακούλη, κάνοντας λόγο για άνιση μεταχείριση εις βάρος συγκεκριμένων εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με την επιστολή εκπαιδευτικού ΠΕ03 ΕΑΕ (Μαθηματικός Ειδικής Αγωγής), που διαβιβάστηκε στη Βουλή μέσω της κ. Λιακούλη, οι μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκαν τον Μάρτιο, πριν την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) όπως αυτή δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β' 3955/23-7-2025. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, εκπαιδευτικοί που είχαν ήδη τοποθετηθεί σε λιγότερο επιθυμητές θέσεις, να μην έχουν δικαίωμα διεκδίκησης των νεοσύστατων οργανικών θέσεων, ακόμη και αν διαθέτουν περισσότερα μόρια από άλλους υποψηφίους.

Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, παρέθεσε τις ισχύουσες διατάξεις από τον ν. 5217/2025 και τον ν. 5218/2025, που διέπουν την ίδρυση και διαχείριση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, των Τμημάτων Ένταξης, αλλά και την κατανομή των οργανικών θέσεων.

Συγκεκριμένα, διευκρίνισε ότι: «οι οργανικές θέσεις κατανέμονται σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ανά περιοχή μετάθεσης και σε σχολικές μονάδες και διατίθενται για την οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης […]».

Ωστόσο, τόνισε ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός ήδη τοποθετήθηκε στη 2η επιλογή της κατά την περίοδο μεταθέσεων του Μαρτίου 2025 και, σύμφωνα με το υπουργείο, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων.

Η απάντηση της Σοφίας Ζαχαράκη

«Απάντηση στην Αναφορά με αριθμ. πρωτ. 2788/31-7-2025»

Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 96 του ν.5217/2025 (ΦΕΚ 120 Α΄) που αφορά: «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση -Εξουσιοδοτικές διατάξεις -Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 34 ν. 3699/2008. Η παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), περί εξουσιοδοτικών διατάξεων, αντικαθίσταται ως εξής: «4.α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, κατόπιν εισήγησης της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και γνώμης του δημοτικού συμβούλιου του οικείου Δήμου, ιδρύονται Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) και προάγονται νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η γνώμη του δημοτικού συμβουλίου του πρώτου εδαφίου διατυπώνεται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την υποβολή σχετικού αιτήματος της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης. Εφόσον η προθεσμία του δευτέρου εδαφίου παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η χορήγηση θετικής γνώμης.

β) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ύστερα από εισηγήσεις της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., ιδρύονται τμήματα ένταξης και τμήματα πρώιμης παρέμβασης. γ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, κατόπιν υποβολής αιτιολογημένου αιτήματος του διευθυντή της σχολικής μονάδας, προστίθενται τομείς ή τμήματα ειδικοτήτων σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια -Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) και εξειδικεύονται εργαστήρια σε Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.). δ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν εισήγησης της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και γνώμης του δημοτικού συμβουλίου του οικείου Δήμου, καταργούνται και συγχωνεύονται Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και υποβιβάζονται νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. ε) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν εισηγήσεων της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ, καταργούνται τμήματα ένταξης ή τμήματα πρώιμης παρέμβασης, εφόσον στη σχολική μονάδα είτε δεν φοιτούν μαθητές σε τμήμα ένταξης ή πρώιμης παρέμβασης είτε υπάρχει πλεονάζων αριθμός τμημάτων. στ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ύστερα από εισήγηση της οικείας περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος του διευθυντή της σχολικής μονάδας, καταργούνται τομείς ή τμήματα ειδικοτήτων σε EN.E.E.Γ.Υ.Λ. και εργαστήρια σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ.

ζ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εσωτερικών ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την

αύξηση ή μείωση των οργανικών θέσεων, καθώς και τη σύσταση και τον αριθμό των θέσεων του προσωπικού των Σ.Μ.Ε.Α.Ε., των τμημάτων ένταξης και των τμημάτων πρώιμης παρέμβασης.»

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 77, παρ. 2 του ν. 5218/2025 (ΦΕΚ 125 Α΄): «2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι οργανικές θέσεις κατά κλάδο/ειδικότητα της παρ. 1 κατανέμονται σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ανά περιοχή μετάθεσης και σε σχολικές μονάδες και διατίθενται για την οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης κατά το σχολικό έτος 2024-2025, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή. Οι οργανικές θέσεις που απομένουν κενές, μετά την εξέταση των ως άνω αιτήσεων μετάθεσης, διατίθενται για διορισμό.».

Σε εφαρμογή του ανωτέρω νόμου εκδόθηκε η υπό στοιχεία 91357/Δ3 «Ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» (ΦΕΚ 3955 Β΄/23-7-2025) και δόθηκαν σχετικές οδηγίες στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις Διευθύνσεις Δ.Ε. με το αριθμ. πρωτ. 92851/Ε2/25-7-2025 έγγραφο «Προσδιορισμός οργανικών θέσεων στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Η εν λόγω εκπαιδευτικός μετατέθηκε στη 2η επιλογή της στην περιοχή μετάθεσης Καρδίτσας με την αριθμ. πρωτ. 31592/Ε2/20-03-2025 (ΑΔΑ: 957Μ46ΝΚΠΔ-9ΘΒ) απόφαση για το σχολικό έτος 2025-2026, και κατά συνέπεια δεν εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 77, παρ. 2 του ν. 5218/2025 (ΦΕΚ 125 Α΄).

Δείτε εδώ αναλυτικά την απάντηση.

Η ερώτηση

«Αδικίες σε βάρος εκπαιδευτικών στη διεκδίκηση νέων οργανικών θέσεων ΕΑΕ»

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Σας καταθέτω, ως αναφορά την προσωπική επιστολή της εκπαιδευτικού ΠΕ03ΕΑΕ(Μαθηματικός Ειδικής Αγωγής) κας προς εμένα, η οποία διαμαρτύρεται για τον άδικο αποκλεσιμό που υφίστανται εκπαιδευτικοί που δεν μπορούν να διεκδικήσουν νέες οργανικές θέσεις που πρόσφατα δημιουργήθηκαν.

Όπως σημειώνεται στην επιστολή, ενώ ήδη από τον Μάρτιο εκπαιδευτικοί είχαν λάβει τοποθετήσεις και μεταθέσεις και δη αναγκαζόμενοι εκ των συνθηκών να αποδεχθούν σε θέσεις που δεν ήταν η πρώτη επιλογή τους, η δημιουργία νέων οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς ειδικής εκπαίδευσης σε Τμήματα Ένταξης, (ΦΕΚ Β 3955/23-7-2025) σε μεταγενέστερο χρόνο από τις τοποθετήσεις αυτές, συνεπάγεται τον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών αυτών από τις εν λόγω θέσεις, παρότι είναι πιθανόν να έχουν αυξημένα μόρια. Τούτο διότι όταν υπέβαλαν τις αιτήσεις τους για μετάθεση τα εν λόγω τμήματα ένταξης και οι αντίστοιχες θέσεις δεν υπήρχαν καν. Έρχονται έτσι σε δυσμενέστερη θέση σε σχέση με άλλους συνυποψηφίους τους που μπορούν να διεκδικήσουν τις εν λόγω θέσεις με λιγότερα μάλιστα μόρια.

Παρακαλώ όπως λάβετε γνώση της ανωτέρω επιστολής και των σοβαρών προβληματισμών που εμπεριέχονται σε αυτήν και όπως με ενημερώσετε για τις προθέσεις σας στην κατεύθυνση της επίλυσης του ζητήματος αυτού με γνώμονα την καλύτερη κάλυψη των κενών θέσεων χωρίς αδικίες για τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς, στους οποίους θα πρέπει να δοθεί ισότιμα η δυνατότητα να διεκδικήσουν τις θέσεις αυτές.

Η αναφέρουσα βουλευτής

Ευαγγελία Λιακούλη

Δείτε εδώ αναλυτικά την ερώτηση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΡΑΕ
ΑΣΕΠ 5Κ/2025: Στο Τυπογραφείο νέα προκήρυξη για μόνιμες προσλήψεις στη ΡΑΑΕΥ – Θέσεις και με απολυτήριο Λυκείου
Στο Εθνικό Τυπογραφείο η προκήρυξη 5Κ/2025 - Νέα προκήρυξη σε ΦΕΚ για μόνιμες θέσεις στη ΡΑΑΕΥ και με απολυτήριο λυκείου
ΑΣΕΠ 5Κ/2025: Στο Τυπογραφείο νέα προκήρυξη για μόνιμες προσλήψεις στη ΡΑΑΕΥ – Θέσεις και με απολυτήριο Λυκείου
Δόμνα Μιχαηλίδου
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ισοβιότητα στους τρίτεκνους – Νέα σπίτια σε ανενεργά στρατόπεδα» – Εξαγγελίες για το δημογραφικό στη ΔΕΘ
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μιλά για σταδιακή σύγκλιση τριτέκνων – πολυτέκνων, για κοινωνική αντιπαροχή με το 70% στους εργολάβους,...
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ισοβιότητα στους τρίτεκνους – Νέα σπίτια σε ανενεργά στρατόπεδα» – Εξαγγελίες για το δημογραφικό στη ΔΕΘ
foto_education_pencils_2.jpg
Πρώτο κουδούνι με προβλήματα – Εκπαιδευτικοί σε θέσεις μάχης για μισθούς, προσλήψεις και σχολικές υποδομές
Χτυπάει το κουδούνι, λείπουν τα βασικά – Εκπαιδευτικοί ξεσηκώνονται για σχολεία, προσλήψεις και αξιοπρεπείς συνθήκες
Πρώτο κουδούνι με προβλήματα – Εκπαιδευτικοί σε θέσεις μάχης για μισθούς, προσλήψεις και σχολικές υποδομές