Την ικανοποίησή του για την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία εκφράζει ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, κάνοντας λόγο για «ουσιαστική επένδυση σε ένα πιο συμπεριληπτικό σχολείο». Ωστόσο, την ίδια στιγμή, ασκεί δριμεία κριτική στο Υπουργείο Παιδείας για τη διαδικασία των συμπληρωματικών μεταθέσεων, την οποία χαρακτηρίζει άδικη και άνιση.
«Η ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη», σημειώνει η ανακοίνωση του Συλλόγου, επισημαίνοντας ότι ενισχύεται η ποιότητα της εκπαίδευσης για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες. Παράλληλα, όμως, επισημαίνεται ότι η τρέχουσα διαδικασία για τις νέες οργανικές θέσεις αποκλείει ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών, δημιουργώντας «σοβαρά ζητήματα αδικίας και άνισης μεταχείρισης».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ισχύον πλαίσιο αποκλείει όσους εκπαιδευτικούς πήραν φέτος μετάθεση, καθώς και εκείνους που αιτήθηκαν βελτίωση ή μετατέθηκαν σε επιλογές χαμηλότερης προτεραιότητας. Έτσι, όπως τονίζεται, «εκπαιδευτικοί με λιγότερα μόρια ενδέχεται να τοποθετηθούν σε θέσεις που δεν μπορούν να διεκδικήσουν συνάδελφοί τους με περισσότερα μόρια».
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής
Θετική η ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης – Προβληματική η διαδικασία των συμπληρωματικών μεταθέσεων
Η ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης αποτελεί αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη για την ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής και τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες. Πρόκειται για μια ουσιαστική επένδυση σε ένα πιο συμπεριληπτικό σχολείο, που στοχεύει στην ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία.
Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται το Υπουργείο Παιδείας τη διαδικασία των συμπληρωματικών μεταθέσεων δημιουργεί σοβαρά ζητήματα αδικίας και άνισης μεταχείρισης των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, από τη διαδικασία εξαιρούνται:
● Όσοι εκπαιδευτικοί πήραν φέτος μετάθεση,
● Όσοι έχουν αιτηθεί βελτίωση θέσης στον νομό,
● Όσοι πήραν μετάθεση στη 2η,3η,4η... επιλογή τους.
Αποτέλεσμα αυτών των αποκλεισμών είναι ότι δεν δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερόμενους να διεκδικήσουν ισότιμα τις νέες οργανικές θέσεις που προκύπτουν από την ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης. Έτσι, εκπαιδευτικοί με λιγότερα μόρια ενδέχεται να τοποθετηθούν σε οργανικές θέσεις, τις οποίες δεν μπορούν να επιλέξουν συνάδελφοί τους με περισσότερα μόρια, λόγω των περιορισμών της διαδικασίας. Η κατάσταση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας, πλήττοντας την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών προς το σύστημα μεταθέσεων.
Η Πολιτεία οφείλει να επανεξετάσει τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τις συμπληρωματικές μεταθέσεις, διασφαλίζοντας την ισότιμη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών, ώστε κάθε νέα θέση να καλύπτεται με δίκαιο και αντικειμενικό τρόπο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Η διεφθαρμένη διαδικασία εισαγωγής των πλούσιων γόνων σε ελίτ Πανεπιστήμια
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ