Ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (ΕΟΕ) του Υπουργείου Παιδείας, καθηγητής Γιώργος Δάσιος, παρουσίασε στους Πρυτάνεις μια πρόταση για την αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Τα βασικά σημεία πρότασης του Γεωργίου Δάσιου
Στόχοι του νέου συστήματος
-Διατήρηση του αδιάβλητου των εξετάσεων
-Αξιοπιστία και ουσιαστική αξιολόγηση
-Συνυπολογισμός των επιδόσεων στο Λύκειο
- Μείωση άγχους για τους μαθητές
Η νέα εξεταστική διαδικασία ανά τάξη
Α’ Λυκείου:
Οι μαθητές εξετάζονται πανελλαδικά σε 3 μαθήματα επιλογής από τα εξής εννέα:
- Νέα Ελληνικά
- Αρχαία Ελληνικά
- Λογοτεχνία
- Ιστορία
- Μαθηματικά
- Φυσική
- Χημεία
- Βιολογία
- Πληροφορική
Β’ Λυκείου:
Νέα πανελλαδική εξέταση σε 3 διαφορετικά μαθήματα από αυτά που είχαν ήδη επιλεγεί.
Γ’ Λυκείου:
Οι μαθητές διαγωνίζονται στα τελευταία 3 εναπομείναντα μαθήματα.
Κάθε κύκλος περιλαμβάνει πανελλαδικές εξετάσεις με θέματα από τράπεζα 1000 ερωτήσεων ανά μάθημα, εξασφαλίζοντας αντικειμενικότητα και διαφάνεια.
Συνυπολογισμός των βαθμών του Λυκείου
Για κάθε εξεταζόμενο μάθημα, ο τελικός βαθμός θα προκύπτει από τον μέσο όρο του βαθμού του σχολείου και του γραπτού πανελλαδικού, μόνο αν η διαφορά δεν υπερβαίνει τις 3 μονάδες.
Συγκεκριμένα: Από τις εξετάσεις της Α΄, Β΄, και Γ΄ τάξης εξάγονται οι ακόλουθοι 3 μέσοι όροι

στους οποίους δίνεται μια βαρύτητα π.χ.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προκύπτει ένας διαβαθμισμένος μέσος όρος

Παραδείγματα:
Γραπτός 13, Λύκειο 15 → Τελικός 14
Γραπτός 16, Λύκειο 14 → Τελικός 16
Γραπτός 12, Λύκειο 18 → Τελικός 12
Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα και περιορίζονται πιέσεις για υψηλούς βαθμούς από καθηγητές.
Η τελική βαθμολογία εισαγωγής
Η συνολική επίδοση του μαθητή θα διαμορφώνεται ως εξής:
Το 80% θα αφορά τα αποτελέσματα των τελικών 4 πανελλαδικών εξετάσεων, όπως ισχύει σήμερα.
Το 20% θα αφορά τον μέσο όρο της τριετούς επίδοσης μαθητή μέσα στο Λύκειο, όπως διαμορφώνεται από τους πανελλαδικούς και σχολικούς βαθμούς.
Πλεονεκτήματα του νέου συστήματος
- Εμπλοκή όλων των μαθημάτων του Λυκείου: Οι μαθητές αποκτούν σφαιρική παιδεία και όχι εξειδίκευση μόνο σε 4 μαθήματα.
- Σταδιακή εξοικείωση με τις εξετάσεις: Μειώνει το στρες των τελικών εξετάσεων.
- Αναβάθμιση του Λυκείου: Ενισχύεται ο ρόλος του ως αυτόνομου εκπαιδευτικού θεσμού.
- Έλεγχος βαθμολογιών: Οι υπερβολικά υψηλές σχολικές βαθμολογίες δεν επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα, καταπολεμώντας τον "βαθμολογικό πληθωρισμό".
Ο πρόεδρος του ΕΟΕ εντοπίζει ως μοναδικό πιθανό μειονέκτημα την πληθώρα των εξετάσεων. Αν και εξοικειώνουν τους μαθητές και μειώνουν το τελικό άγχος, ενδέχεται να προκαλέσουν κόπωση και να οδηγήσουν σε επιπλέον πίεση κατά τη διάρκεια της σχολικής πορείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Πώς λέγεται στα ελληνικά η «ντομάτα»;
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ