Η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να επιβάλει την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Η πρόταση για το νέο σύστημα, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ, μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κάτεργο, ενισχύει τους ταξικούς φραγμούς και εξυπηρετεί τα συμφέροντα του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ, υπονομεύοντας τον μορφωτικό ρόλο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Με το νέο πλαίσιο, οι μαθητές θα αξιολογούνται μέσω πανελλαδικού τύπου εξετάσεων και τράπεζας θεμάτων σε όλες τις τάξεις, ενώ η βαθμολογία τους θα καθορίζει όχι μόνο την πορεία τους στο Λύκειο αλλά και την πρόσβασή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Παράλληλα, η ψηφιοποίηση των γραπτών, η ηλεκτρονική βαθμολόγηση και η συμμετοχή εξωτερικών αξιολογητών ενισχύουν τη λογική της αγοράς και την τυποποίηση της γνώσης, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς.
Οι καθηγητές προειδοποιούν ότι η εφαρμογή του Εθνικού Απολυτηρίου θα οδηγήσει σε εξέταση πολλαπλών επιπέδων, γιγάντωση των φροντιστηρίων και μαζική έξωση μαθητών από το Λύκειο, περιορίζοντας την πρόσβαση στα πανεπιστήμια και ενισχύοντας την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών. Παράλληλα, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών μέσω των αποτελεσμάτων των μαθητών θα εντείνει την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί καλούν σε συνεργασία μαθητών, γονέων και φορέων, προκειμένου να ανατραπεί η αντιεκπαιδευτική αυτή πολιτική και να διασφαλιστεί ένα ενιαίο, δωρεάν, 12χρονο δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
«ΌΧΙ ΣΤΟ “ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ” – ΌΧΙ ΣΤΗΝ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ!
Η κυβέρνηση της ΝΔ, σε μια περίοδο που η πολιτική της έχει απονομιμοποιηθεί στη συνείδηση της κοινωνικής πλειοψηφίας, επιχειρεί να επιβάλει ένα ακόμη σκληρό, αντιεκπαιδευτικό μέτρο: την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου. Πρόκειται για μια βαθιά ταξική μεταρρύθμιση που υπηρετεί τα συμφέροντα του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ και ανατρέπει προς το χειρότερο το ρόλο του Λυκείου, μετατρέποντας το σε εξεταστικό κάτεργο και μηχανισμό αποκλεισμού. Γι’ αυτό ο Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ σήμανε την έναρξη του Εθνικού Διαλόγου για το Εθνικό Απολυτήριο και με βάση πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας προωθούν σχέδιο νόμου. Επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τη συναίνεση των κομμάτων της Βουλής και της κοινωνίας.
ΤΑΞΙΚΟΤΕΡΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΟ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΚΑΤΕΡΓΟ!
Οι δηλώσεις της Υπουργού παιδείας για κατάργηση των πανελλαδικών είναι κυνικά παραπλανητικές! Το λύκειο μετατρέπεται σε ταξικό-εξεταστικό κάτεργο, καθώς με το νέο σύστημα:
οι μαθητές/τριες θα αξιολογούνται με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου και στις τρεις τάξεις, μέσω μιας «αναβαθμισμένης» Τράπεζας Θεμάτων με συμμετοχή των πανεπιστημίων, με τουλάχιστον 1000 θέματα ανά εξεταζόμενο μάθημα και όλα τα θέματα από κλήρωση,
με αξιολόγηση των γραπτών από ειδικό σώμα αξιολογητών-βαθμολογητών,
με ηλεκτρονική βαθμολόγηση, εν μέρει ή καθολική, σε θέματα πολλαπλής επιλογής αυξημένης δυσκολίας, ώστε να παράγονται συγκρίσιμες βαθμολογίες,
και με ψηφιοποίηση των γραπτών από τα ωριαία τεστ μέχρι τα τελικά διαγωνίσματα που θα ελέγχονται δειγματοληπτικά από εξωτερικούς βαθμολογητές!
Ο βαθμός του απολυτηρίου θα καθορίζεται σε ποσοστά (20% Α΄, 30% Β΄, 50% Γ΄ Λυκείου) και θα αντικαθιστά τυπικά την ΕΒΕ, οι οποίες θα είναι ταυτόχρονα προαγωγικές και απολυτήριες σε κάθε τάξη. Οι ΕΒΕ τυπικά καταργούνται, στην πράξη όμως αντικαθίστανται με τη βάση του 10 στο Εθνικό Απολυτήριο.
Οι τριπλές εξετάσεις και η τράπεζα θεμάτων θα καθορίζουν και τη διδασκαλία μας. Ο εξεταστικός μαραθώνιος με τα τυποποιημένα τεστ θα πιέζουν για συμμόρφωση του τρόπου διδασκαλίας σε αυτά, σε βάρος της γνώσης και της κριτικής σκέψης, όπως επιβεβαιώνεται από την εμπειρία της εφαρμογής της «χαλαρής» μορφής της Τράπεζας θεμάτων με το 50% των θεμάτων από κλήρωση.
Το Λύκειο χάνει κάθε μορφωτικό και παιδαγωγικό του χαρακτήρα, μετατρέπεται σε μηχανισμό παραγωγής «αποτελεσμάτων» και συμμόρφωσης στη λογική της αγοράς.
ΕΞΕΤΑΣΙΟΜΑΝΙΑ, ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ, ΓΙΓΑΝΤΩΣΗ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΟΞΥΝΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ
Οι μαθητές θα περάσουν από το άγχος της τρίωρης εξέτασης στο άγχος της τρίχρονης εξέτασης. Ο ατέλειωτος εξεταστικός μαραθώνιος, η πίεση για βαθμούς και «αποδόσεις» θα συνθλίψουν τη μαθητική εφηβεία!
Ο πολλαπλασιασμός των εξετάσεων, οι ταξικοί κόφτες, οι συγχωνεύσεις τμημάτων, τα τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς, η κατάργηση ενισχυτικών δομών, η απουσία υποδομών και η γιγάντωση των φροντιστηρίων θα οδηγήσουν χιλιάδες παιδιά εκτός Λυκείου. Το αποτέλεσμα: μαζική έξωση των μαθητών από το Λύκειο και την Ανώτατη εκπαίδευση και μεθοδευμένη στροφή τους προς την κατάρτιση, τη μαθητεία και την επισφαλή εργασία.
ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΙΠΛΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Το Εθνικό Απολυτήριο δεν θα είναι ούτε μοναδικός ούτε ενιαίος τρόπος εισαγωγής στα δημόσια και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Συζητείται η καθιέρωση διπλού συστήματος εισαγωγής, οδηγώντας σε κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων και διεύρυνση των ταξικών φραγμών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και οι επιδόσεις των μαθητών θα συνδέονται με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΟΟΣΑ.
Η «αντικειμενική» αξιολόγηση θα αποδυναμώσει κυρίως τα δημόσια σχολεία σε υποβαθμισμένες περιοχές.
Οι επιδόσεις των μαθητών θα εργαλειοποιηθούν για πίεση στους εκπαιδευτικούς να μην «διευκολύνουν» την προαγωγή των μαθητών.
Τα vouchers και η γονεϊκή «επιλογή» σχολείου θα οδηγούν σε επιλογή μαθητών για διατήρηση υψηλών θέσεων στην αξιολόγηση, ενώ η είσοδος στα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα διευκολύνεται μέσω διπλών εξετάσεων και δίδακτρων.
Στήνεται τεράστια μπίζνα για ιδιωτικές εταιρείες και οργανισμούς που θα αναλάβουν θέματα, διεξαγωγή και διόρθωση των εξετάσεων.
Η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας και οι συνεργάτες τους γνωρίζουν ότι η γνώση είναι δύναμη και επιχειρούν να την περιορίσουν. Τα νέα προγράμματα σπουδών, με έμφαση στις ήπιες δεξιότητες και τον τεχνοκρατισμό, βάζουν ταφόπλακα στην ουσιαστική διδασκαλία επιστημονικών αντικειμένων.
ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ «ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ»!
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΝΑ ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΞΙΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.
ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΜΟΡΦΩΣΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΟ, ΕΝΙΑΙΟ, 12ΧΡΟΝΟ, ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ.
Από τώρα πρέπει να ορθώσουμε τείχος στο σχέδιο τους. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ, το κάθε σχολείο και ο κάθε συνάδελφος θα πρέπει να ενημερώσουν γονείς και μαθητές και να αγωνιστούμε για την ανατροπή αυτής της αντιδραστικής πολιτικής.
Η Ε’ ΕΛΜΕ-Θ θα συμβάλει με όλες τις δυνάμεις στην ανάπτυξη πολύμορφου, απεργιακού αγώνα διαρκείας. Μαζί με μαθητές, φοιτητές και εργαζόμενους μπορούμε να ανατρέψουμε αυτά τα σχέδια.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος: Χρήστος Ζαγανίδης
Η Γραμματέας: Σοφία Στεφανίδου»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Λεωνίδας Βουρλιώτης