Θλίψη και απελπισία
(Πώς έγραψαν τα παιδιά στις εξετάσεις)

-Καλημέρα, δάσκαλε
-Καλημέρα, Βασίλη. Τι κάνεις;
-Καλά είμαι. Ανησυχώ...
-Για τις διεθνείς εξελίξεις;
-Ναι...μας πάνε για πόλεμο, δάσκαλε;
-Το φοβάμαι, Βασίλη. Είναι μεγάλο δέλεαρ τα πετρέλαια…
-Κατάλαβα. Δηλαδή θα ζούμε με το φόβο της έκρηξης;
-Και μέσα στον πόνο της γενοκτονίας, που συντελείται στην Παλαιστίνη.
-Δίκιο έχεις...Εγώ όμως βλέπω και κάτι χοντρόπετσους, που δε νοιάζονται!
-Ή χορτασμένοι είναι, ή έχουν συμφέροντα...
-Ή αδιάφοροι...Εγώ χαίρομαι όλον αυτόν τον κόσμο που αντιδρά και ζητά "Λευτεριά στην Παλαιστίνη"
-Κι εγώ. Και είμαι περήφανος για τους Έλληνες και ξένους αγωνιστές, που πήραν μέρος στο " March to Gaza"
-Α, λες αυτούς που πήγαν στην Αίγυπτο.
-Ναι, Βασίλη. Λέω αυτούς που άφησαν τη βολή τους, για να πάνε να δουν αυτούς τους ανθρώπους που βασανίζονται στη Γάζα.
-Αυτοί πραγματικά είναι άξιοι θαυμασμού!
-Πρέπει λοιπόν να εντείνουμε αυτόν τον αγώνα, πιο δυναμικά και πιο ενωτικά.
-Αλλιώς δεν κάνουμε τίποτα
-Δύσκολα τα πράματα, Βασίλη.
-Κι ο δικός μας τι κάνει;
-Το παίζει παράγοντας της διεθνούς διπλωματίας...στο πλευρό των ισχυρών.
-Ποιος; Αυτός που θίχτηκε, επειδή του είπαν ότι φταίει για τα Τέμπη;
-Έλα, ντε! Οι λέξεις τον πείραξαν...Κυβερνάς ή δεν κυβερνάς, κύριε; Όφειλες όχι μόνο να ξέρεις, αλλά και να προστατεύεις τους πολίτες.
-Τέλος πάντων. Ας ξαναβγούμε στους δρόμους, άμα θέλουμε ν' αλλάξουν τα πράματα. Γιατί με δημοσκοπήσεις και λόγια δεν αλλάζουν.
-Συμφωνώ. Έχουμε όμως και τα δικά μας.
-Αλήθεια, τι έγινε με τις εξετάσεις, δάσκαλε;
-Οι εξετάσεις είναι μια περίοδος δοκιμασίας, Βασίλη...κυρίως για τους μαθητές.
-Το βλέπω κι απ' τον δικό μου. Μέσα στο άγχος ήταν…
-Νομίζω ότι οι εξετάσεις δεν προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό...αντιθέτως αποπροσανατολίζουν τη διαδικασία της μάθησης.
-Τότε γιατί υπάρχουν;
-Διότι εμπεδώνουν και τονίζουν τον επιλεκτικό χαρακτήρα του σχολείου, άρα τη διαιώνιση των κοινωνικών ανισοτήτων.
-Δηλαδή;
-Το σύστημα θέλει "τους καλούς" σε Πρότυπα και τους άλλους να διαγκωνίζονται σ' ένα υποβαθμισμένο δημόσιο σχολείο.
-Μωρέ το έχω καταλάβει ότι δεν το θέλουν το δημόσιο σχολείο.
-Εντάξει. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε και τις Πανελλήνιες.
-Πώς τα είδες φέτος τα θέματα;
-Θα μιλήσω για την Έκθεση και τα Νέα Ελληνικά.
-Κάτι άκουσα για τη δημιουργικότητα...
-Ναι, στα Γενικά Λύκεια το θέμα μιλούσε "για τη δημιουργικότητα, που οφείλει να υποστηρίζει το δημόσιο σχολείο".
-Ποια δημιουργικότητα, ρε δάσκαλε; Όλο για διαγωνίσματα και για φροντιστήρια μιλάει το παιδί μου. Πού χρόνος για άλλα πράματα;
-Αυτό λέω κι εγώ, Βασίλη. Όταν όλο το εκπαιδευτικό σύστημα έχει ως βασικό στόχο την επιτυχία στις Πανελλήνιες, τι να πούμε;
-Μας δουλεύουν, δάσκαλε
-Αυτό ξαναπές το. Τώρα με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών σε λίγο θα πληρώνεις και το χαρτί της τουαλέτας.
-Τι αίσχος είναι πάλι κι αυτό;
-Κατά τ' άλλα δημόσια Παιδεία...με σχολεία χωρίς λεφτά!
-Καλά, πού μας κατάντησαν!
-Λέγαμε λοιπόν ότι η δημιουργικότητα, που λέει το θέμα, δεν προάγεται στο δημόσιο σχολείο.
-Ναι.
-Και ιδίως στο Λύκειο ούτε στο ελάχιστο. Άρα τα παιδιά έπρεπε να γράψουν πράγματα από τον κόσμο της φαντασίας τους, δηλαδή ψέματα.
-Επιτρέπεται να ζητάμε απ' τα παιδιά τέτοιο πράγμα;
-Όχι...εκτός κι αν θέλουν να συσκοτίσουν την πραγματικότητα.
-Κατάλαβα.
-Κι έτσι επιβιώνει όποιος έχει φαντασία ή αλλιώς καλά φροντιστήρια.
-Μάλιστα. Και στα ΕΠΑΛ ποιο θέμα έβαλαν;
-Για τη Μουσική και το ρόλο της...
-Πιο ενδιαφέρον αυτό.
-Ναι...αλλά έλα που στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ δε διδάσκεται ούτε μια ώρα Μουσικής!
-Ωχ...άλλη παγίδα λοιπόν.
-Έτσι. Δε φτάνει που η εξέταση του μαθήματος έχει γεμίσει προκάτ απαντήσεις!
-Δηλαδή;
-Έχει περιοριστεί πολύ το δικαίωμα των παιδιών να γράφουν τις απόψεις τους.
-Και τελικά πώς έγραψαν τα παιδιά;
-Λίγες μόνο απαντήσεις έπιασαν την ουσία του θέματος.
-Και οι άλλοι;
-Το κυριότερο πρόβλημα είναι η αδυναμία έκφρασης των μαθητών.
-Και πώς την εξηγείς, δάσκαλε;
-Τα παιδιά είναι αποχαυνωμένα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν επικοινωνούν, το κάνουν με μηνύματα 2-3 λέξεων...και συνήθως δε μιλούν με ολοκληρωμένες προτάσεις.
-Κι εμείς τι κάνουμε;
-Συνήθως, παρά τις προσπάθειες στο σχολείο ή κάποιων γονιών στο σπίτι, ανεχόμαστε αυτήν την κατάσταση.
-Και μετά τι έκθεση να γράψει το παιδί;
-Ωστόσο υπήρξαν κάποια παιδιά, που έγραψαν ωραία πράγματα.
-Δηλαδή;
-Κάποια μίλησαν για το πόσο δημιουργικό και αναζωογονητικό είναι να συνθέτει ή να γράφει κανείς μουσική
-Τα άλλα δεν το έγραψαν αυτό;
-Όχι...έγραψαν ότι είναι όμορφο ν' ακούει κανείς μουσική.
-Καλό κι αυτό...
-Ναι, αλλά δες διαφορά. Όπως επίσης κάποια έγραψαν ότι η μουσική μας φέρνει σ' επαφή με τον κόσμο. Ένας μάλιστα έγραψε ότι δεν υπήρχε μουσική στα «λευκά κελιά», γιατί ήθελαν να θανατώσουν πνευματικά και συναισθηματικά τους κρατούμενους.
-Τι είπες τώρα;
-Γι' αυτό σου λέω. Ο δάσκαλος ζει όλα τα αισθήματα, γιατί τα παιδιά εκφράζουν αυτά που νιώθουν.
-Πάντως σας θαυμάζω, δάσκαλε, που βγάζετε πέρα τις Πανελλήνιες.
-Εγώ θαυμάζω τα παιδιά και τις οικογένειές τους, που υποβάλλονται σε θυσίες.
-Και ποια είναι η αμοιβή σας, δάσκαλε;
-10 ευρώ περίπου για κάθε επιτήρηση(4-5 ώρες ακούνητοι, αμίλητοι, αγέλαστοι) και 2.500 Πειθαρχικά εις βάρος του κλάδου.
-Ντροπή!
-Νιώθουμε άσχημα, Βασίλη.
-Να υποστηριχτεί τώρα η δημόσια Παιδεία και οι εκπαιδευτικοί.
-Γιατί δημόσιο σχολείο χωρίς αξιοπρεπείς εκπαιδευτικούς δεν υπάρχει.
-Γεια σου, δάσκαλε.
-Γεια σου, Βασίλη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αμερικανικός στρατός στον πόλεμο με το Ιράν
«Στην κόψη του ξυραφιού»: Παγκόσμιος συναγερμός μετά την εμπλοκή των ΗΠΑ στον πόλεμο
Παγκόσμια ανησυχία για νέα ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή μετά τα αμερικανικά πλήγματα στο Ιράν
«Στην κόψη του ξυραφιού»: Παγκόσμιος συναγερμός μετά την εμπλοκή των ΗΠΑ στον πόλεμο