treisimisitriamisi
Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιούμε την καθεμία από τις παρακάτω λέξεις

Πότε λέμε «τριάμισι» και πότε «τρεισήμισι»;

Όλα εξαρτώνται από το όνομα που συνοδεύουν τα συγκεκριμένα αριθμητικά. Όταν είναι ουδέτερο, θα πούμε τριάμισι (π.χ. τριάμισι φρούτα και όχι τρεισήμισι φρούτα), ενώ στις άλλες περιπτώσεις θα πούμε τρεισήμισι (π.χ. τρεισήμισι σοκολάτες).

Τρεισήμισι

Όταν αναφερόμαστε σε αρσενικά και θηλυκά ουσιαστικά, χρησιμοποιούμε τρεισήμισι (τρεις + ήμισι).

Π.χ. τρεις αιώνες – τρεισήμισι αιώνες,

τρεις ώρες – τρεισήμισι ώρες.

Τριάμισι

Όταν αναφερόμαστε σε ουδέτερα ουσιαστικά, χρησιμοποιούμε τριάμισι (τρία + ήμισι).

Π.χ τρία χρόνια – τριάμισι χρόνια.

Ομοίως: το τεσσερισήμισι και το τεσσεράμισι.

Πότε λέμε «επέλεξε» και πότε «επίλεξε»;

Στην προστακτικήδεν χρησιμοποιούμε χρονική αύξηση (το «ε» πριν το ρήμα ή μετά την πρόθεση).

Έτσι, για παράδειγμα, η λέξη «επέλεξε» είναι γ’ πρόσωπο του Αορίστου ενώ η λέξη «επίλεξε» είναι β’ πρόσωπο Προστακτικής. Άλλα παραδείγματα σωστής προστακτικής είναι τα «παράγγειλέ μου» (και όχι παρήγγειλε μου), «υπόκυψε» (και όχι υπέκυψε), «κατάπληξέ τους» (και όχι κατέπληξέ τους).

«Κατ’ αρχήν» ή «κατ’ αρχάς»;

Το «κατ’ αρχήν» σημαίνει «στα βασικά σημεία», όπως για παράδειγμα όταν μιλάμε για ένα νομοσχέδιο που ψηφίστηκε ως προς την ουσία του, τις βασικές αρχές του. Επίσης, σημαίνει «για λόγους αρχής».

Αντίθετα, το «κατ’ αρχάς» είναι αυτό που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε όταν εννοούμε «στην αρχή, αρχικά».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μολυβια
Τρία τμήματα έγιναν δύο: Αντιδράσεις για τα κενά και τις υποχρεωτικές υπερωρίες στη Λήμνο
Η ΕΛΜΕ Λήμνου καταγγέλλει το ΥΠΑΙΘΑ για συγχωνεύσεις τμημάτων στη μέση της χρονιάς
Τρία τμήματα έγιναν δύο: Αντιδράσεις για τα κενά και τις υποχρεωτικές υπερωρίες στη Λήμνο
foto_education_2.jpg
Χρόνιες πληγές στην Ειδική Αγωγή: Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ καταγγέλλει παραμέληση και ζητά άμεσες λύσεις
ΠΟΣΕΕΠΕΑ: «Εκκωφαντική αδιαφορία από το Υπουργείο Παιδείας» — Ξανά στο προσκήνιο τα κενά και οι ελλείψεις στην εκπαίδευση
Χρόνιες πληγές στην Ειδική Αγωγή: Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ καταγγέλλει παραμέληση και ζητά άμεσες λύσεις