pierrakakis
Το Υπουργείο Παιδείας μελετά την αύξηση έως και διπλασιασμού, του αριθμού εισακτέων στις σχολές Πληροφορικής, καθώς υπάρχουν μελέτες ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζονται περίπου 16.000 εξειδικευμένους στην Πληροφορική ανά έτος, αλλά παράγουμε τους μισούς

Πρόγραμμα εμπλουτισμού δεξιοτήτων και επιμόρφωσης για 100.000 εργαζόμενους στην Πληροφορική, με διεθνή πιστοποίηση  και πόρους απο ταμείο ανακαμψης και το ΕΣΠΑ σχεδιάζουν από κοινού τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, όπως ανακοίνωσε εκ νέου χτες ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας μελετά την αύξηση έως και διπλασιασμού, του αριθμού εισακτέων στις σχολές Πληροφορικής, καθώς -όπως είπε ο κ.Πιερρακάκης- υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζονται περίπου 16.000 εξειδικευμένους στην Πληροφορική ανά έτος, αλλά αυτή τη στιγμή παράγουμε τους μισούς, οπότε πρέπει να βρούμε ακόμα 8.000/έτος.

Να σημειώσουμε ότι ανάλογη πρόταση για διπλασιασμό εισακτέων, είχε καταθέσει στη Σύνοδο Πρυτάνεων του περασμένου Ιουλίου, ο  Γ.Δ του ΣΕΒ κ. Γιώργος Ξηρογιάννης. Εκανε λόγο για ανάγκη σχεδόν διπλασιασμού των εισακτέων σε σχολές Πληροφορικής, ζητώντας «να αυξήσουμε το 3,5% των εισακτέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στο 6%, προκειμένου να καλυφθούν υπαρκτές ανάγκες της αγοράς εργασίας» και συμπλήρωσε:

«Μια ουσιαστική συνεργασία του πανεπιστημίων και επιχειρήσεων είναι επωφελής για όλη την κοινωνία. Οι επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε ανθρώπινο κεφάλαιο με γνώσεις αιχμής, τα πανεπιστήμια αποκτούν πρόσβαση σε συμπληρωματικούς πόρους και σε πρακτικά προβλήματα των επιχειρήσεων και φυσικά οι απόφοιτοι διευρύνουν τις επαγγελματικές τους επιλογές», είπε.

Τις προθέσεις του αυτές, ο κ.Πιερρακάκης ανακοίνωσε χτες κατά τη διάρκεια  συζήτησης που οργάνωσε το CNN Greece σχετικά με την αναβάθμιση δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας

«Υπάρχουν επαγγέλματα που βρίσκονται σε μεγάλη ζήτηση, πχ χειριστές μηχανημάτων, πληροφορικοί, κα. Για τους τελευταίους υπάρχουν μελέτες οτι θα χρειαστούμε 16.000 το χρόνο μέχρι το 2030 ενώ παράγουμε τους μισούς, αρα πρέπει να βρούμε ακόμα 8.000», είπε.

Πρόγραμμα επιμόρφωσης για 100.000 εργαζόμενους

Σχετικά με το πρόγραμμα εμπλουτισμού γνώσεων και επιμόρφωσης, σχετικές δηλώσεις είχε κάνει και ο  ο υπουργός Εργασίας Αδ.Γεωργιάδης τον περασμένο Αύγουστο. Μίλησε τότε για ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης για 100.000 εργαζόμενους σε ψηφιακές δεξιότητες, το οποίο δρομολογείται σε συνεργασία με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, ενώ, ταυτόχρονα, σχεδιάζεται, σε συνεργασία με τη Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), η υλοποίηση διαφόρων προγραμμάτων για επανακατάρτιση και αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων ανέργων και εργαζομένων.

 

«Όλοι οι κλάδοι ψάχνουν εργαζόμενους και, μάλιστα, καταρτισμένους εργαζόμενους. Οι γιγαντιαίοι πόροι που έχουμε εξασφαλίσει από το Ταμείο Ανάκαμψης με το ΕΣΠΑ για reskilling και upskilling των εργαζομένων έχουν ακριβώς αυτό το χαρακτήρα. Πώς θα μπορέσουμε να δώσουμε στους συμπολίτες μας τις δεξιότητες που χρειάζεται η σύγχρονη αγορά εργασίας. Γι’ αυτό, έχουμε δρομολογήσει με τον υπουργό Παιδείας, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης για 100 χιλιάδες εργαζόμενους σε ψηφιακές δεξιότητες»  σημείωσε  ο Άδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Χάσμα» προσφοράς-ζήτησης στην Πληροφορική

Πρόσφατες έρευνες, αλλά και συναντήσεις  εργασίας μεταξύ της ΕΘΑΑΕ, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής (ΣΕΠΕ) και Πανεπιστημίων με θέμα «Διερεύνηση πορείας φοιτητών και βελτίωση του ρυθμού αποφοίτησης σε Προγράμματα Προπτυχιακών Σπουδών Πληροφορικής & Μηχανικών Υπολογιστών» ανέδειξαν ένα πρόβλημα που ήδη αντιμετωπίζει η χώρα μας και αν δε ληφθούν μέτρα, θα οξυνθεί στο μέλλον.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει ετησίως η ΕΘΑΑΕ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, εμφανίζεται σχετικά χαμηλό ποσοστό αποφοίτησης (γύρω στο 50% τα έτη 2015-21) από τα Τμήματα Πληροφορικής, παρά τις πολύ θετικές προοπτικές απασχόλησης στην Ελλάδα την ίδια περίοδο. Ο ΣΕΠΕ, στο ετήσιο συνέδριό του τον περασμένο Δεκέμβριο, παρουσίασε μελέτη που εκτιμά τη ζήτηση σε θέσεις τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) να υπερβαίνει τη σημερινή προσφορά κατά 7-8 χιλιάδες ετησίως μέχρι το 2030.

Επομένως, οι βασικοί στόχοι της συνάντησης εργασίας που έγινε τον περασμένο Απρίλιο στο Χαροκόπειο, περιελάμβαναν τη διερεύνηση των αιτίων της καθυστέρησης στη λήψη πτυχίου, την παρουσίαση καλών πρακτικών που εφαρμόζουν κάποια Τμήματα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, προτάσεις για την καλύτερη ενημέρωση των φοιτητών για τις επαγγελματικές προοπτικές στην Ελλάδα και σχεδιασμό δράσεων για την καλύτερη προετοιμασία των αποφοίτων για ένταξη στην αγορά εργασίας. Η βελτίωση στους παραπάνω τομείς ευθυγραμμίζεται με την προσπάθεια της χώρας να συνεχίσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, να ικανοποιήσει μεσοπρόθεσμα τις ανάγκες σε ειδικούς ΤΠΕ και να δημιουργήσει, μέσα από τα ΑΕΙ, τη νέα γενιά στελεχών για την ανερχόμενη ελληνική βιομηχανία ΤΠΕ.

Ο Πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ, καθ. Περικλής Α. Μήτκας παρουσίασε στοιχεία για τον ρυθμό αποφοίτησης, που αποτελεί διεθνώς σημαντικό δείκτη ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, στο σύνολο των ΠΠΣ με στόχευση την Πληροφορική/Υπολογιστές που λειτουργούν σήμερα (37 σε Τμήματα ΑΕΙ και 24 των πρώην ΤΕΙ) εισάγονται κάθε χρόνο από το 2015 μέχρι το 2020 8-9.000 νέες και νέοι, ενώ αποφοιτούν μόνο 4-5.000. Μέσα από τα σχετικά δεδομένα του ΟΠΕΣΠ και τις απαντήσεις των Προέδρων σε σχετικό ερωτηματολόγιο που είχε διανεμηθεί νωρίτερα, ο κ. Μήτκας παρουσίασε τους σχετικούς δείκτες (μέση διάρκεια λήψης πτυχίου, ποσοστό φοιτητών που αποφοιτούν στην κανονική διάρκεια, κ.λπ.) και τις πιθανές αιτίες καθυστέρησης αποφοίτησης στα πεδία ΤΠΕ (όπως μεταξύ άλλων: η δυσκολία ανταπόκρισης στις υψηλές απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών, η εγγραφή χωρίς παρακολούθηση -είτε λόγω εγγραφής και σε άλλο πρόγραμμα σπουδών, είτε λόγω ενδιαφέροντος για αναβολή στράτευσης-, η επαγγελματική απασχόληση και έλλειψη ενδιαφέροντος για λήψη πτυχίου, η έλλειψη ενδιαφέροντος για το αντικείμενο, οι οικονομικοί λόγοι ή προσωπικά/οικογενειακά προβλήματα ή/και λόγοι υγείας, η αδιαφορία κατά τα πρώτα έτη σπουδών, οι ελλείψεις του προγράμματος σπουδών, η ακαταλληλότητα διδασκόντων).

Η  πλειονότητα των ελληνικών εταιριών με ακάλυπτες θέσεις ειδικών ΤΠΕ

Ο κ. Νίκος Χριστοδούλου, από την Deloitte, παρουσίασε τη Μελέτη Αποτίμησης Επάρκειας Ειδικών ΤΠΕ στην Ελλάδα, που έγινε για λογαριασμό του ΣΕΠΕ, η οποία επιβεβαίωσε ότι η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών εταιριών έχουν ακάλυπτες θέσεις ειδικών ΤΠΕ, ενώ αναμένεται σημαντική αύξηση των αναγκών τους στο μέλλον. Σημαντικό εύρημα είναι ότι οι εταιρίες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση προσωπικού ΤΠΕ -με κύριες αιτίες τη μη επαρκή εξειδίκευση και την απώλεια ταλέντου προς το εξωτερικό- και ότι σ’ ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 43%, η ετοιμότητα ένταξης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας αξιολογήθηκε από τις συμμετέχουσες εταιρείες ως «μέτρια», ενώ σημαντική ζήτηση προκύπτει για δεξιότητες προγραμματισμού και κυβερνοασφάλειας. Η αξιολόγηση της επάρκειας των ειδικών ΤΠΕ στην ελληνική αγορά εργασίας πραγματοποιήθηκε στη βάση εκτίμησης του αναμενόμενου κενού μεταξύ ζήτησης και προσφοράς εργασίας μέχρι το 2030. Η εκτίμηση της επιπλέον ζήτησης, που αναμένεται να μην καλύπτεται από τη διαθέσιμη προσφορά, ανέρχεται κατά μέσο όρο σε ~7-7,5 χιλ. ετησίως για την περίοδο 2023-2030.

Τι φταίει...

Οι Πρόεδροι των Τμημάτων Πληροφορικής και ΗΜΜΥ, μέσα από τις παρουσιάσεις και παρεμβάσεις τους, επιβεβαίωσαν τον μη ικανοποιητικό ρυθμό αποφοίτησης από τα εν λόγω Τμήματα, ανέδειξαν τις αντικειμενικές δυσκολίες για τα ΑΕΙ, που, κατά κύριο λόγο, αφορούν τον μεγάλο αριθμό φοιτητών κατ’ έτος σε αναλογία με τους διδάσκοντες και τις υπάρχουσες εργαστηριακές υποδομές για την διεξαγωγή των μη θεωρητικών αντικειμένων των σπουδών και της πρακτικής άσκησης, αλλά και συχνά το γνωσιακό επίπεδο των εισακτέων και το μεγάλο ποσοστό μετεγγραφών. Παράλληλα, κατέγραψαν και καλές πρακτικές, που αναμένεται να ενισχύσουν τόσο το ενδιαφέρον των φοιτητών για την ολοκλήρωση των σπουδών τους όσο και την προσέλκυση νέων στο αντικείμενο, όπως, ενδεικτικά, σύμβουλοι φοιτητών, ενισχυτική διδασκαλία, ειδικά βραβεία, παρακολούθηση πορείας φοίτησης, ενίσχυση συνδέσμων αποφοίτων, ενίσχυση πρακτικής άσκησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει η λέξη "τύρβη";

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 12 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 12/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα