παράλληλη στήριξη
Σε απόγνωση γονείς μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Περίπου 6.000 τα παιδιά δε θα βρουν φέτος εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης ειδικά για αυτά, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια...

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από όσα έχουν γίνει ήδη γνωστά σχετικά με τις προσλήψεις που έγιναν και που επίκεινται. Οι πιστώσεις που έχει το υπουργείο είναι 14.000 κι έχουν προσληφθεί στην Α΄ φάση 9.500 άρα οι νέες προσλήψεις θα είναι 4.500 είτε στη Β΄ φάση είτε και αργότερα. Αν υλοποιηθεί αυτός ο προγραμματισμός γίνεται κατανοητό ότι θα μείνουν χωρίς παράλληλη στήριξη 6.000 παιδιά αφού τα αιτήματα είναι 20.000

Ολα αυτά τα παιδιά, θα αναγκαστούν είτε να μοιραστούν τους λιγοστούς εκπαιδευτικούς με άλλα παιδιά που δικαιούνται αυτή τη βοήθεια σε άλλα Τμήματα και τάξεις, μειώνοντας έτσι κατά πολύ τις ώρες που στηρίζονται -οι οποίες έχουν αποφασιστεί μετά από επιστημονική γνώμη των ΚΕΔΑΣΥ- είτε οι οικογένειές τους θα εξαναγκαστούν, εφόσον το αντέχουν, να προσφύγουν σε ιδιωτική βοήθεια, πληρώνοντας κάτι που η πολιτεία όφειλε να τους παρέχει δωρεάν.

 Δραματική επιστολή προς υφυπ. Παιδείας: "Είναι πολύ οδυνηρό για μας. Αδικηθήκαμε από τη Φύση, ας μην αδικηθούμε και από τη Πολιτεία...»

Γονείς από τη Λέσβο σε Επιστολή τους στην υφυπουργό Παιδείας αποκαλύπτουν την δραματική κατάσταση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και ξεσκεπάζουν τις διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας για προτεραιότητα στα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Ανάμεσα σε άλλα οι γονείς σημειώνουν: «Εμείς οι Γονείς, δεν είμαστε Πολίτες Β´ κατηγορίας, ούτε τα παιδιά μας ενός κατώτερου Θεού… Κάθε καθυστέρηση στη συμπλήρωση των κενών θέσεων στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ και ΕΝΤΑΞΗ, όπως ο Νόμος προβλέπει, «υπονομεύει» αργά, αλλά σταθερά, τη πρόοδο και το μέλλον τους, δημιουργώντας εις βάρος τους μη αναστρέψιμες καταστάσεις,.....«σκοτώνοντας» εμάς και εκείνα ψυχικά και όχι μόνο...για το ζήτημα που ταλανίζει κάθε χρόνο, από την έναρξη της Σχολικής περιόδου, πολλούς Γονείς της Λέσβου, βλέποντας, ότι τα «αδικημένα» από τη Φύση παιδιά μας, με μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής κ.α., κάθε μέρα/εβδομάδα/μήνας/χρόνος που περνά, να μένουν όλο και πιο πίσω από τους συμμαθητές τους, μεγαλώνοντας το ΧΑΣΜΑ που τα χωρίζει, εκτιθέμενα μελλοντικά και σε ενδεχόμενο bulling και όχι μόνο.....Είναι πολύ οδυνηρό για μας. Η καθημερινότητα μας είναι δραματική. Αδικηθήκαμε από τη Φύση, ας μην αδικηθούμε και από τη Πολιτεία.....»

Από την άλλη αρκετοί γονείς, βρισκόμενοι σε απόγνωση από την εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική, επιλέγουν, και συχνά μέσα στην απελπισία τους πιέζουν τους εκπαιδευτικούς, να αποδεχτούν τους ιδιώτες ειδικούς βοηθούς (που βρίσκονται πολλές φορρές ανασφάλιστοι σε δημόσια σχολεία), προσπαθώντας να βρουν ατομική λύση στο Γολγοθά που ανεβαίνουν.

 Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν

Με υπερβάλλοντα ζήλο και υλοποιώντας οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ, διοικητικά και παιδαγωγικά στελέχη διευθύνσεων εκπαίδευσης προτρέπουν τους διευθυντές σχολείων, να ζητήσουν από τα ΚΕΔΑΣΥ «τροποποίηση των ωρών» που αρχικά υπήρχαν σε αξιολογήσεις μαθητών, προκειμένου να υλοποιηθεί το πρόγραμμα «εξοικονομώ» στην  παράλληλη στήριξη.

Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί, που ξεκίνησαν ήδη κινητοποιήσεις για το ζήτημα, τονίζουν προς κάθε κατεύθυνση ότι μόνο αρμόδιο όργανο για την τεκμηρίωση της παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή είναι το ΚΕΔΑΣΥ και όχι οι διευθύνσεις των σχολείων ή οι Σύλλογοι Διδασκόντων.

Όπως εύστοχα επισημαίνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Α' Αθηνών, σημειώνει ότι οι διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, δεν είναι δυνατόν να οδηγούνται στην ανάληψη της ευθύνης προτεραιοποίησης των αναγκών των μαθητών των σχολείων καθώς δεν προκύπτει καμία εμπλοκή τους βάσει νόμου. Επομένως, για την περίπτωση που ζητηθεί να επιλέξει ο Σύλλογος Διδασκόντων, είτε τώρα είτε σε μελλοντικό χρόνο, σε ποιους μαθητές θα διατεθεί εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης ή σε πόσα παιδιά θα «μοιραστεί» το σωστό είναι να απαιτήσουν να γίνουν από πλευράς της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όλα τα απαραίτητα βήματα για να υπηρετηθούν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές δυσκολίες του σχολείου μας και να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί ποιους μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου τους θα υποστηρίξουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης που τοποθετήθηκαν.

Δόμνα Μιχαηλίδου: Δεν είναι σωστό να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί!

Για την υφυπουργό Παιδείας κ.Δόμνα Μιχαηλίδου, δεν είναι σωστό για το ίδιο το παιδί, να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη!  

Αυτό ακριβώς είπε σε συνέντευξη που έδωσε προχτές στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ. Η κ. Μιχαηλίδου, επιχείρησε να στηρίξει τον φετινό «κόφτη» στην Παράλληλη, και αγνοώντας (;) ότι τα ίδια τα ΚΕΔΑΣΥ και συνεπώς η επιστήμη, ορίζουν ποια παιδιά έχουν ανάγκη υποστήριξης και για πόσο χρόνο, αποφάνθηκε ότι η πρακτική του ΥΠΑΙΘΑ να μοιράζει τους εκπαιδευτικούς αυτούς σε περισσότερα παιδιά και τάξεις, είναι σωστή. Γιατί;

«Αυτό που γινόταν πολλές φορές παλαιότερα, ήταν ότι υπήρχαν δύο ή τρία παιδιά στο τμήμα με ανάγκες για παράλληλη στήριξη και γινόταν έτσι η παροχή ώστε να υπήρχαν 2-3 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής μαζί με το δάσκαλο, σύνολο τέσσερις! Αυτό δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά ούτε, γιατί σας λέω έχω ασχοληθεί πολύ με την Ειδική Αγωγή και με την αναπηρία, δεν είναι σωστό πέραν εξαιρέσεων , ούτε για το ίδιο το παιδί με την αναπηρία. Το παιδί με την αναπηρία χρειάζεται κάποιον να το βοηθάει εκπαιδευτικά, δε χρειάζεται κάποιον να γίνει η σκιά του για να το πω απλά...»

Μόνο που αυτό που είπε η υφυπουργός αποτελεί εξαίρεση, ενώ αντιθέτως, σήμερα έχουμε το φαινόμενο όχι 4 δασκάλων για ένα τμήμα, αλλά ενός εκπαιδευτικού παράλληλης για πολλά παιδιά, σε διαφορετικά τμήματα και ενίοτε, σε διαφορετικά σχολεία...

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βροχή
Με βροχές και βοριάδες η Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου – Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα
Άστατος καιρός σύμφωνα με το Meteo, με καταιγίδες σε νότια και ανατολικά και παγετό στα βόρεια
Με βροχές και βοριάδες η Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου – Πού θα είναι έντονα τα φαινόμενα
μπαταρία
Άδεια μπαταρία στο αυτοκίνητο; Η μικρή συσκευή που σε γλιτώνει από τα χειρότερα
Τα φορητά jump starters αλλάζουν τα δεδομένα στην εκκίνηση του αυτοκινήτου και στέλνουν το σπρώξιμο στο παρελθόν
Άδεια μπαταρία στο αυτοκίνητο; Η μικρή συσκευή που σε γλιτώνει από τα χειρότερα
καμερα
Κάμερες στα σχολεία: Ασφάλεια ή υποκατάστατο κοινωνικής πολιτικής;
Καταγγελία της Ένωσης Γονέων για τη διαδικασία και το περιεχόμενο της συζήτησης περί καμερών στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου Αττικής
Κάμερες στα σχολεία: Ασφάλεια ή υποκατάστατο κοινωνικής πολιτικής;
δομνα
Δ. Μιχαηλίδου: «Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο – Ενισχύουμε τη θεσμική τους συμμετοχή μέσω των Δημοτικών Συμβουλίων Νέων σε όλη τη χώρα»
Ανακήρυξη του Δήμου Θέρμης σε «Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2026»
Δ. Μιχαηλίδου: «Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο – Ενισχύουμε τη θεσμική τους συμμετοχή μέσω των Δημοτικών Συμβουλίων Νέων σε όλη τη χώρα»