Thumbnail
«Σε αυτές τις κρίσεις στελεχών κρίνεστε ως μη επαρκείς ως προς την αντικειμενικότητα, την αξιοπιστία και την εγκυρότητα καθώς και την αμερόληπτη εφαρμογή των κριτηρίων»

(Αφορά τις τελευταίες κρίσεις στελεχών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμβούλων και διευθυντών σχολικών μονάδων)

Ο Ν.4823/21 στο άρθρο 82 ορίζει τη μεταξιολόγηση του συστήματος αξιολόγησης με σκοπό τον έλεγχο της λειτουργίας του ως προς την αντικειμενικότητα, την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των κρίσεων και μετρήσεων καθώς και την αμερόληπτη εφαρμογή των κριτηρίων. Την μεταξιολόγηση ο ίδιος νόμος ορίζει ότι την κάνει η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και το Ι.Ε.Π., αλλά, αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί και αμερόληπτοι, ας ακούσουμε και τους ίδιους τους αξιολογούμενους:

1.    Έλλειψη χρονοδιαγραμμάτων και ασυνέπεια. Ξεκίνησε με τις κρίσεις των συμβούλων που όλη η διαδικασία, από την προκήρυξη μέχρι την τοποθέτηση κράτησε περίπου έναν χρόνο. Στους διευθυντές, με έντονη την πίεση του χρόνου αλλά και της δυσαρέσκειας από τις προηγούμενες κρίσεις των συμβούλων, κράτησε κοντά μισό χρόνο. Ήταν μάλιστα τέτοια η προχειρότητα και η έλλειψη σεβασμού στις διαδικασίες για τις κρίσεις στελεχών που μόνο όταν άρχισε να πιέζει το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών «πήρε φόρα η μηχανή» και έγιναν σοβαρά λάθη και παραλείψεις. Εκεί είδαμε σε τελικούς πίνακες συμβούλων (μετά και τη συνέντευξη) το 20+20=41 . Έγιναν πολλές καταγγελίες φυσικά και το θέμα έφτασε μέχρι και τη Βουλή των Ελλήνων με επίκαιρη ερώτηση 35 βουλευτών. Επίσης είδαμε και το άλλο το παράδοξο: στις 16-1-23 βγήκε ο τελικός πίνακας των συμβούλων και αφού έγινε η τοποθέτησή τους στις περιφέρειες, στις 7-3-23 βγήκε άλλος αναμορφωμένος πίνακας και στις 10-4-23 τροποποιητική απόφαση κύρωσης τελικού πίνακα κ.ο.κ.!

2.    Νόμος με τεράστιες παραγράφους αμέτρητων κατηγοριών, αμφιλεγόμενες και ασαφείς, όπου το κάθε Συμβούλιο Επιλογής κρίνει υποκειμενικά και κατά το δοκούν. Εξαιτίας αυτών είχαμε πολλές παραιτήσεις μελών στα Περιφερειακά Συμβούλια καθώς και πάρα πολλές ενστάσεις υποψηφίων. Είναι τόσα πολλά τα παραδείγματα έλλειψης αντικειμενικότητας και  αμεροληψίας! Ας δούμε μερικά. Είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο στη διδακτική υπηρεσία ένας υποψήφιος να παίρνει τα ίδια μόρια είτε έχει 9 είτε 39 χρόνια; Είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο στη διοικητική εμπειρία να μοριοδοτούνται το ίδιο τα 4 με τα 24 χρόνια; Είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο να μοριοδοτούνται το ίδιο οι 100 με τις χιλιάδες 100 ώρες επιμόρφωσης; Το πρώτο που μπορείς να σκεφτεί κάποιος  για τα παραπάνω είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν θέλει έμπειρα και επιμορφωμένα στελέχη! Είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο να μοριοδοτείται η συμμετοχή στα υπηρεσιακά συμβούλια, εκλεγμένων από το συνδικάτο ή διορισμένων από τη διοίκηση; Είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο η συμμετοχή σου σε ΕΔΥ που τυχαία τοποθετήθηκε στο σχολείο; Είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο να μοριοδοτείται η απόσπαση στο Υπουργείο ή σε φορείς του; Δηλ. να δίνουμε και πριμ στα παιδιά που εξυπηρετούμε!

3.    Συνεντεύξεις συμβούλων-βαθμολογίες. Εδώ η οδηγία μάλλον ήταν να βάλουμε άριστα σε όλους (στους παλιούς 20 και στους νέους υποψήφιους, από 19 έως 20). Αυτό που έγινε δεν έχει τα χαρακτηριστικά της δίκαιης, αμερόληπτης, αντιπροσωπευτικής βαθμολόγησης, αλλά παραπέμπει αλλού, δηλ. «πάμε να ξεμπερδεύουμε με δαύτους γιατί πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών».

4.    Συνεντεύξεις διευθυντών-βαθμολογίες.  Εσείς θα δεχόσασταν να αξιολογηθείτε από μέλη στο τοπικό συμβούλιο με λιγότερα προσόντα από εσάς; Τυχαία αρίστευσαν πάλι τα «δικά μας παιδιά»; Κι επειδή η αξιολόγηση είναι υποκειμενική, ας εξασφαλίζατε τουλάχιστον την αντικειμενικότητα στη σύνθεση του συμβουλίου με εξωτερικούς κριτές ή πανεπιστημιακούς με σπουδές και εμπειρία στην αξιολόγηση. Πώς εξασφαλίζεται η αντικειμενικότητα και αμεροληψία, όταν άλλοι υποψήφιοι αξιολογήθηκαν και βαθμολογήθηκαν από 5/μελή και άλλοι από 4/μελή επιτροπή;

5.    Ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων υποψηφίων απρόσωπη και δαιδαλώδης. Δεν μπορεί μια αίτηση να σου παίρνει ολόκληρη εβδομάδα μπροστά στον υπολογιστή και πάλι να μην είσαι σίγουρος αν άφησες κάποια κατηγορία απ’ έξω. Στην ατομική σου ευθύνη κι αυτό! Να μην υπάρχει κανείς να σου απαντήσει σε μια απορία. Αν κάποιος ήταν υποψήφιος και στις δυο κρίσεις (συμβούλων και διευθυντών) θα είδε ασφαλώς για τις ίδιες κατηγορίες, άλλα μόρια στους συμβούλους και άλλα στους διευθυντές. Μόρια που προσμετρήθηκαν στις μεν κρίσεις, να μην προσμετρώνται στις δε. Ακόμη και η δυνατότητα ένστασης αποδείχτηκε μια τυπική διαδικασία, αφού δεν πήραμε ποτέ την αιτιολογημένη όπως ορίζει ο νόμος απόφαση απόρριψης και μάλιστα σε κατηγορία που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης! Τελευταίο παράδειγμα (11-4-23) η αδυναμία του συστήματος-πλατφόρμας δήλωσης προτίμησης των διευθυντών που «σερνόταν» ή δεν ανταποκρινόταν και πάρα πολλοί υποψήφιοι είτε δεν πρόλαβαν να υποβάλουν την αίτηση είτε να κάνουν διορθώσεις. Την επομένη, 12-4-23, με επείγουσα απόφαση του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. θα μπορούσαν οι υποψήφιοι να στείλουν με ηλεκτρονικό μήνυμα την δήλωση με τις προτιμήσεις. Και αυτοί που δεν πρόλαβαν να διορθώσουν; Άλλα συμβούλια έκαναν τις διορθώσεις και άλλα όχι. Πού πήγε η ισότητα, η ισονομία και η δικαιοσύνη στη διαδικασία αξιολόγησης και τοποθέτησης των νέων διευθυντών; Πώς ξεπληρώνετε την ψυχική οδύνη των υποψηφίων με τα εμπόδια που ορθώσατε μπροστά τους, με τις συνεχείς ανατροπές και τις δυσάρεστες εκπλήξεις όπου την κύρια ευθύνη φέρει το Υπουργείο σας;

Όλα τα παραπάνω που αναφέρονται είναι από προσωπική εμπειρία. Διαβάζω αυτές τις μέρες άλλα τόσα ακόμη που έχουν βιώσει άλλοι υποψήφιοι!
Εύλογα κάποιος λοιπόν αναρωτιέται για ποια αξιοκρατία και ποια αξιολόγηση μιλάμε;

Συμπέρασμα:  σε αυτές τις κρίσεις στελεχών κρίνεστε ως μη επαρκείς ως προς την αντικειμενικότητα, την αξιοπιστία και την εγκυρότητα καθώς και την αμερόληπτη εφαρμογή των κριτηρίων!

* Περβολαράκη Χρύσα, Δ/ντρια σχολ.μονάδας 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εσώρουχα
Ποια γυναικεία εσώρουχα έχουν απαγορευτεί σε 3 χώρες αλλά οι γυναίκες τα... λατρεύουν;
Αυτά είναι τα επικίνδυνα εσώρουχα που αγαπούν οι γυναίκες: Έχουν απαγορευθεί σε 3 χώρες
Ποια γυναικεία εσώρουχα έχουν απαγορευτεί σε 3 χώρες αλλά οι γυναίκες τα... λατρεύουν;
εμβόλιο
Ερευνητές ετοιμάζουν εμβόλιο για την καταπολέμηση της αντοχής στα αντιβιοτικά
Η προκλινική σύνθεση του εμβολίου που ανέπτυξε η ομάδα προσέφερε, όπως αναφέρεται στη δημοσίευση, υψηλά επίπεδα ανοσίας από θανατηφόρα επίπεδα...
Ερευνητές ετοιμάζουν εμβόλιο για την καταπολέμηση της αντοχής στα αντιβιοτικά