ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
INTIME NEWS
«Ε ναι, δεν είμαστε όλοι το ίδιο. Δύο περιστατικά από την επικαιρότητα στον αντίποδα της ηθικής συγκρότησης των πρωταγωνιστών τους»

Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός Θόδωρος παραιτήθηκε από τη δουλειά του για να γίνει πιθανόν εκκινητής εκπαιδευτικών αλλαγών στο σχολείο που υπηρετούσε, ζημιώνοντας τον εαυτό του οικονομικά και επαγγελματικά. Από την άλλη μεριά, ο βουλευτής Ανδρέας Πάτσης συνέχισε τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και ως εκλεγμένος εκπρόσωπος του λαού παίζοντας με τα όρια ανάμεσα στο νόμιμο και το ηθικό.

Δύο κόσμοι αλλιώτικοι, εκ διαμέτρου αντίθετοι. Ο ένας αξιοπρεπής και ευσυνείδητος εκπαιδευτικός που ξέρει ότι απώτερη επιδίωξή του είναι να κάνει τον μαθητή να πετυχαίνει. Και που επίσης γνωρίζει ότι η έλλειψη κανόνων νομιμοποιεί την ατιμωρησία και την αναρχία στο χώρο του σχολείου. Αυτό που συμπυκνώνεται στην Παιδαγωγική των Σχέσεων ως «οικείωση του μέτρου», ξεχειλίζει από κάθε γραμμή της επιστολής παραίτησής του. Δύσκολο να μην ταυτιστεί κανείς με το πνεύμα του αλλά και με κάθε λέξη που χρησιμοποιεί. Εύκολο να συγκινηθεί και να ευφρανθεί το μέσα μας με ένα τόσο ηχηρό παράδειγμα αντίληψης του ρόλου εκ μέρους ενός εκπαιδευτικού. Και ευτυχώς υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα στο χώρο του σχολείου. Εκεί που, όπως υποστηρίζουν οι παιδαγωγοί, πολλαπλασιάζονται τα μάτια με τα οποία βλέπει ο έφηβος τον εαυτό του. Για κάμποσο καιρό θα βλέπει τον εαυτό του με τα μάτια των άλλων και όταν βεβαιωθεί και χορτάσει την αυθυπαρξία του θα αρχίσει να γίνεται ο εαυτός του. Σε αυτή την διαδρομή του παιδιού οφείλουμε να συμβάλλουμε σαν εκπαιδευτικοί και γονείς. Αυτό υπογραμμίζει μεταξύ άλλων με την παρέμβασή του ο  αγαπητός Θόδωρος.

Ο άλλος κόσμος είναι ξένος και κυνικός. Αν πατήσεις τη γραμμή του ηθικού μπορείς να ντύσεις τις κινήσεις σου με  ό,τι νομικό λούστρο θέλεις. Δεν είναι η μοναδική περίπτωση που ένας βουλευτής ή ευρωβουλευτής γίνεται οικονομικά ανεξάρτητος αξιοποιώντας τις πρωτογενείς πηγές χρηματοδότησης για ίδιον όφελος ή στήνοντας εταιρείες αμφιβόλου κύρους που αντιβαίνουν στον ρόλο του να υπηρετεί το  γενικό καλό. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το αποδεχτούμε σαν κάτι δεδομένο και να ανεχτούμε την ατιμωρησία τους. Δυστυχώς είτε καλύπτονται πίσω από την ασυλία όπου φυσικά  τα κόμματα δεν αλληλοϋπονομεύονται είτε έχουν ένα περίπλοκο νομικό προκάλυμμα. Αυτός ο κόσμος είναι στον αντίποδα του κόσμου του προηγούμενου. Ένας θαμπός κόσμος απέναντι σε έναν διαυγή.

Δεν ισχυρίζομαι ότι ό ένας κόσμος, ο κόσμος των εκπαιδευτικών, στην ολότητά του είναι ηθικά πλασμένος και ο άλλος κόσμος, των πολιτικών, είναι στην ολότητά του «μπασμένος στα κόλπα». Οι αφορισμοί αυτού του είδους είναι ανυπόστατοι και τρισάθλιοι. Αυτό που αναδύεται για άλλη μια φορά είναι το ερώτημα: ποιοι ασχολούνται με την πολιτική και γιατί στον πολιτικό στίβο δεν επικρατεί εύκρατο κλίμα για να ευδοκιμήσουν άνθρωποι σαν τον Θόδωρο; Δεν αναφέρομαι σε εξαιρέσεις αλλά στον γενικό κανόνα. Γιατί να μην είναι μπροστά άνθρωποι με την ηθική και πολιτική συγκρότηση του Θόδωρου και να παίρνουν τη σκυτάλη της κομματικής σταδιοδρομίας άνθρωποι μειωμένων ηθικών αντιστάσεων;

Η απάντηση στο αφελές ερώτημα είναι σχεδόν γνωστή. Το πολιτικό σύστημα είναι συμπαγές και παγιωμένο στην ανάδειξη των εκπροσώπων του. Δεν προσβλέπει στην εκ βάθρων ανατροπή του. Ακόμα και μετά το στραπάτσο των τελευταίων ετών δεν είδαμε κάτω από την επιφάνεια των παγετώνων.  Την κορυφή μόνο βλέπουμε που κατεβαίνει σιγά σιγά, αλλά εξακολουθεί να κρύβει τον τεράστιο όγκο της βάσης.

Σε μια υποθετική μελέτη περίπτωσης θα έβαζα τον Θόδωρο (και τον όποιο σκέφτεται με παρόμοιο τρόπο) να εξετάσει τη δυνατότητα απόκτησης σπιτιού από πλειστηριασμό. Διότι διαφορετικά δεν θα μπορούσε να αποκτήσει στέγη υπό τις παρούσες συνθήκες της αγοράς. Και εφόσον βεβαίως διοριζόταν κάπου μόνιμα γιατί ως αναπληρωτής ούτε στα στοιχειώδη έξοδα δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Υποθετικά όλα. Είμαι σίγουρη ότι ακόμα και κάτι προσιτό από άποψη τιμής να έβρισκε, δεν θα συμμετείχε στον πλειστηριασμό αν γνώριζε ότι με την κατακύρωση του ακινήτου θα πετούσε στο δρόμο άλλους ανθρώπους. Θα διερευνούσε μια τέτοια δυνατότητα μόνο αν ήξερε ότι ήταν ακατοίκητο, πράγμα εξόχως δύσκολο. Άρα δεν θα αποκτούσε την πολυπόθητη στέγη.

Να γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Δεν είμαστε πάτσι. Σ΄ ευχαριστούμε Θόδωρε για το μάθημα ενσυναίσθησης που μας έδωσες. Σ΄ευχαριστούμε που μας πήγες πέρα από τον μικρό εαυτό μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

107-synodos-pritaneon
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού
Χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Αθανάσιος Κατσής υπογραμμίζοντας «στόχος να προσπαθήσουμε μέσα από την...
Στο Μυστρά η 107η Σύνοδος των Πρυτάνεων (video) - Οι παρεμβάσεις Δ. Κατσή και Δ.  Πτωχού