Υφ. Παιδείας Ζέττα Μακρή: Σχετικά με το σχεδιασμό και την οργάνωση ενός νέου συστήματος μόνιμων διορισμών
Για πολλοστή φορά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα υπάρχει επίσημη αναφορά από το  επιτελείο του υπουργείου Παιδείας για σχεδιασμό νέου συστήματος διορισμού των εκπαιδευτικών.

Τελευταία, με κάθε ευκαιρία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κάνει αναφορά σε ένα νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών.

Τελευταία φορά το διάστημα αυτό η υφυπουργός Παιδείας μιλώντας στην Today Press (28-29/5/2022) και σε ερώτημα του δημοσιογράφου "Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για το 2022  σχετικά με νέες προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών στα σχολεία" απάντησε: Τους τελευταίους μήνες σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών σχεδιάζουμε οργανώνουμε και επεξεργαζόμαστε ένα νέο σύστημα μόνιμων διορισμών συνεχίζοντας την προσπάθεια για τον εμπλουτισμό του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης".

Και συμπλήρωσε: "Να υπενθυμίσω ότι κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής μας θητείας
πραγματοποιήσαμε πρώτον 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών μετά από δώδεκα ολόκληρα χρόνια ικανοποιώντας ένα δίκαιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και δεύτερον
4.500 μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή κατά το σχολικό έτος 2020-2021 τους πρώτους στα χρονικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συνεπώς μέσα στα δύο πρώτα
χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας διορίσθηκαν συνολικά 16.200 εκπαιδευτικοί εν μέσω αντίξοων καταστάσεων και πανδημίας. Στόχος μας είναι η υλοποίηση πρόσθετων μόνιμων διορισμών προκειμένου να αντιμετωπισθούν και να καλυφθούν όσο το δυνατό περισσότερο οι ανάγκες της εκπαίδευσης θα πρέπει επιτέλους να αφήσουμε πίσω
μας την στρεβλή εφαρμογή του αναπληρωτή εκπαιδευτικού ο οποίος για πάρα πολλά χρόνια βρίσκεται στο καθεστώς αυτό. Για εμάς το στοίχημα είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί
να αναπληρώνουν σε μία έκτακτη συνθήκη τους συναδέλφους τους μόνιμους
Για τον λόγο αυτό η προτεραιότητά μας είναι να επενδύσουμε συντονισμένα και μεθοδικά στο ανθρώπινο δυναμικό."

Στα "σκαριά" το νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών

Και πάλι η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή σε συνέντευξη της στο alfavita.gr (Τετάρτη 18/5) σημείωνε ότι «Πράγματι, τους τελευταίους μήνες, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, σχεδιάζουμε, οργανώνουμε και επεξεργαζόμαστε ένα νέο σύστημα μόνιμων διορισμών».

Και συμπλήρωνε: «Δεν θέλαμε να το εφαρμόσαμε από την αρχή καθώς ήταν επιτακτική η ανάγκη  να προχωρήσουμε, ταχύτατα, σε διορισμούς» 

Παράλληλα η υφυπουργός Παιδείας επισήμανε ότι «μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες και δεσμεύσεις της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν η υλοποίηση ενός  νέου και δίκαιου συστήματος διορισμού για τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο».

Για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας  στο θέμα αυτό είχε μιλήσει και η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως πριν λίγες εβδομάδες, κατά την επίσκεψή της στα Ιωάννινα.

Η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι μία από τις προεκλογικές  εξαγγελίες της κυβέρνησης ήταν ένα νέο σύστημα διορισμού για τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο.

“Αυτό το επεξεργαζόμαστε αλλά δεν το εφαρμόσαμε από την αρχή γιατί θέλαμε να προχωρήσουμε γρήγορα σε διορισμούς λόγω των μεγάλων αναγκών της εκπαίδευσης, τώρα ερχόμαστε και ετοιμάζουμε ένα νέο σύστημα διορισμών, εξήγησε η κ. Κεραμέως.

Μια μια ακόμη φορά μέσα σε ένα μήνα και πάλι η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή είχε αποκαλύψει: "Το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται ένα νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών" την ίδια περίπου περίοδο σε συνέντευξή της είχε δηλώσει ότι "την παρούσα χρονική στιγμή επεξεργαζόμαστε ένα πιο δίκαιο σύστημα διορισμών"

Το Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών που θα επιλέξει η ΝΔ

Ας δούμε τι προβλεπόταν στο προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας του 2019 για το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών:

"Οι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνονται βάσει αντικειμενικού συστήματος επιλογής στο οποίο θα συνυπολογίζονται :

-προϋπηρεσία, 

-παιδαγωγική κατάρτιση

-επιστημονική κατάρτιση…”

Τι έλεγε για το σύστημα διορισμών η Νίκη Κεραμέως

Σε συνέντευξη της λίγες μέρες πριν αναλάβει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τον Ιούλιο του 2019, Νίκη Κεραμέως (που είχε επιμεληθεί το πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία) αποκάλυπτε τα κριτήρια με τα οποία θα γίνονται οι προσλήψεις στην Παιδεία, κάνοντας λόγο "για ένα σύστημα αντικειμενικό, δίκαιο και αδιάβλητο"

Και συμπλήρωνε: "Προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο, η Νέα Δημοκρατία προτείνει στους πυλώνες κριτηρίων να περιλαμβάνονται: η διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένη βαρύτητα, τα ακαδημαϊκά προσόντα, τα αποτελέσματα γραπτού διαγωνισμού με ένα μικρό ποσοστό στη μοριοδότηση, καθώς και τα κοινωνικά κριτήρια." 

Αν και ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας είχε διαψεύσει δημοσιεύματα που έκαναν αναφορά στο γραπτό διαγωνισμό για την πρόσληψη εκπαιδευτικών εντός του 2023, οι τελευταίες πληροφορίες σημειώνουν ότι ετοιμάζεται νέο σύστημα διορισμών  στο οποίο η κατάρτιση πίνακα διοριστέων θα αφορά μόνο  εκπαιδευτικούς που "πιάνουν" τη βάση (ανεξάρτητα από προϋπηρεσία, τίτλους σπουδών, γενική επιστημονική κατάρτιση, κοινωνικά κριτήρια) καθώς θα τίθενται εκτός πίνακα όσοι εκπαιδευτικοί δεν πιάνουν τη βάση, ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από  άλλα κριτήρια.

Η στόχευση της κίνησης του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών

Είναι φανερό ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μπροστά στις εκλογές που θα γίνουν είτε τον Σεπτέμβριο - Οκτώβριο του 2022 είτε τον Μάϊο του 2023 αφενός "ξετυλίγει" την ιδεολογία της αριστείας (ο άξιος βρίσκει θέση και όποιος δεν βρίσκει θέση δεν είναι άξιος) αφετέρου επιχειρεί να δημιουργήσει συμμαχίες με την ελπίδα δεκάδων χιλιάδων πτυχιούχων που θα θεωρήσουν ως ευκαιρία τη συμμετοχή τους σε ένα διαγωνισμό για τη διεκδίκηση μιας θέσης στη δημόσια εκπαίδευση (και θα παραβλέπουν ότι το κύριο ζήτημα αυτού του διαγωνισμού θα είναι ο αποκλεισμός της συντριπτικής πλειονότητας των συμμετεχόντων) 

Είναι φανερό ότι η προσπάθεια διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ με τον αποκλεισμό των απορριπτέων από κάθε πίνακα προσθέτει νέα φίλτρα αποκλεισμών!  Η διαπραγμάτευση των όρων εργασίας γίνεται ατομική υπόθεση, μεταφέρεται στους εργαζόμενους η ευθύνη της ανεργίας και σφραγίζονται ως «ανεπαρκείς» όσοι δεν τα κατάφεραν στην αρένα της αδιοριστίας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κλαμπ
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
«Μας επιδόθηκε η αδιανόητη δικαστική απόφαση», ανακοίνωσε ο Χ. Δούκας
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
ΕΚΑΒ
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
«Είμαι ακόμα σε κατάσταση σοκ, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έγινε. Το ένα μου παιδί είναι στο Παίδων γιατί έχει χτυπήσει το κεφαλάκι του. Είναι μόλις 30...
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
sxoleio
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Η στιγμή που επικράτησε αναταραχή σε σχολείο της Λάρισας με επίθεση σε μαθητή για πληροφορία ότι παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
mitsotakis-mathites
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαλύπτει σε μαθητές πώς επιλέγει και αξιολογεί τους υπουργούς
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά στην ερώτηση μαθητών για τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγονται τα μέλη της κυβέρνησης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαλύπτει σε μαθητές πώς επιλέγει και αξιολογεί τους υπουργούς