Δάσκαλος κουρασμένος ξαπλώνει πάνω στα χέρια του στην έδρα
Αλήθεια, πότε είναι προγραμματισμένο το εκτελεστικό απόσπασμα για τους «υπεύθυνους»;

Μία ωραία πρωία, πριν από τις βροχές και τις καταιγίδες, κλήθηκα επειγόντως στο γραφείο της διεύθυνσης του σχολείου να λάβω γνώση μίας εγκύκλιου - τι συναρπαστικό! - του Υπουργείου Παιδείας για το συντονισμό και την ολοκλήρωση της ύλης στα μαθήματα, λέει, που οι μαθήτριες/τές εξετάζονται γραπτά στις προαγωγικές / απολυτήριες εξετάσεις.

Πρώτον εξεπλάγην, ευχάριστα ομολογώ, με την βραχυλογία στη διατύπωση. Οι γραφειοκράτες του Υπουργείου φαίνεται μάλλον εννόησαν ότι έχουμε απαυδήσει να διαβάζουμε την πληθώρα κειμένων σχοινοτενών, άνοστων, χωρίς κανένα σασπένς, αδιάφορων συνελόντι ειπείν, αφού δεν αποκομίζουμε κέρδος σε κανένα επίπεδο.

Δεύτερον, επιτέλους, αναγνωρίζεται ότι οι διδάσκοντες δεν είναι μόνο άρρενες γι’ αυτό παρατίθεται η μετοχή «διδάσκουσες», η οποία θα μπορούσε για λόγους ευγενείας τουλάχιστον να προτάσσεται.

Τρίτον ήμουν έτοιμος να τιμήσω το κείμενο βάζοντας φαρδιά πλατιά την τζίφρα μου, ότι δηλαδή ενημερώθηκα ενυπόγραφα. Αναγιγνώσκοντάς το όμως από την αρχή (διότι έχω γίνει εξόχως καχύποπτος) ξεχώρισα, σαν επιγραφή νεοσύστατης επιχείρησης λυσσασμένης για κέρδη, τη λέξη «υπεύθυνοι», ότι για την ακρίβεια οι διδάσκοντες είναι υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της εξεταστέας / διδακτέας ύλης.

Πήρα ανάποδες στροφές και ακόμα με κυνηγάνε από τη διεύθυνση του σχολείου να υπογράψω (ολίγον αστειεύομαι!). Άλλωστε πού λέει «πρέπει» να ενημερωθούν ενυπόγραφα; Μπορεί να εννοεί «συνιστάται» ή «παρακαλούμε» (αλήθεια γιατί για τους διευθυντές λέει «παρακαλούμε» να συνδράμουν στην προσπάθεια αυτή, αντί να πει «σας επιβάλλουμε»;) ή «γονυπετείς εκλιπαρούμε» (μου αρέσει ενίοτε να ονειροπολώ!).

Γιατί γενικώς θεωρώ πως είμαι υπεύθυνος και οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι είναι γενικώς υπεύθυνες/οι, για την ακρίβεια είμαστε μούσκεμα στην υπευθυνότητα.

Δίδει άλλωστε το παράδειγμα το Υπουργείο, όχι μόνο το νυν, αφού αναγκαζόμαστε να κάνουμε τους επιστάτες, τους καθαριστές, τους γραμματείς (ενίοτε και τους Φαρισαίους) και ούτω καθεξής, προσπαθώντας να θεραπεύσουμε αστοχίες, ελλείψεις, ασυνέπειες και ούτω καθεξής.

Αλήθεια, πότε είναι προγραμματισμένο το εκτελεστικό απόσπασμα για τους «υπεύθυνους»; Μήπως να συμβιβαστούμε με κάνα πρόστιμο, να δοθεί κάνα ευρώ παραπάνω για προσλήψεις ή υποδομές;

Κάποιοι στο Υπουργείο πιστεύουν ότι τα παιδιά έχουν μυαλό σφουγγάρι, αλλά μάλλον δυσκολεύονται ιδιαίτερα να κατανοήσουν ότι ακόμη και τα σφουγγάρια έχουν μία δεδομένη ικανότητα απορρόφησης και ότι η ύλη, για να εμπεδωθεί, χρήζει επαναλήψεων.

Εδώ, βεβαίως, ισχύει το: Στου Άριστου την πόρτα όσο θέλεις βρόντα! Διότι πρέπει να φαίνεται ποιος κάνει κουμάντο, βρε αδερφέ!

Και να μην βρεθεί κανείς - κακόβουλος προφανώς - να εκτοξεύσει τον ψόγο του στο σεπτό Υπουργείο, για παράδειγμα ότι μυριάδες (υπερβολικές!) διδακτικά κενά στα σχολεία καλύφθηκαν, αν καλύφθηκαν μετά από μήνες.

Φέτος μέχρι και πριν από λίγο καιρό στο σχολείο μου είχαμε ολόκληρο κενό Φυσικής Αγωγής, μισό φιλολόγου, 1/3 πληροφορικάριου/ιας και κάτι ψιλά στα Αγγλικά και στα Μαθηματικά.

Βεβαίως, το Υπουργείο έχει το αλάθητο. Και διαθέτει αφειδώς τις ακαταμάχητες δικαιολογίες, για παράδειγμα ότι δεν υπάρχουν κονδύλια παρά τις συνεχείς αιτήσεις-οχλήσεις των ιθυνόντων σε άλλα Υπουργεία και στην Κυβέρνηση.

Και αν έχουμε οι ανεύθυνοι/ες μείνει πίσω στο κυνήγι της ύλης, μπορούμε να συλλέξουμε ώρες από τα άλλα μαθήματα, κάτι σαν δανεικά κι αγύριστα («αναμόρφωση προγράμματος» το ονομάζουν στην εγκύκλιο).

Ώρες από μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτά. Αν και όλα θεωρούνται σημαντικά, φαίνεται ότι κάποια μαθήματα είναι πιο σημαντικά.

(Μεγάλη παρένθεσις: έτσι δεν έχουν εξοβελιστεί τα Εικαστικά από το Λύκειο; Δεν θέλουμε τους καλλιτέχνες. Είναι αντιδραστικοί/ές, ταράζουν τα νερά, είναι ανεπίδεκτοι/ες μαθήσεως οδηγιών και εντολών [εξαιρουμένων των καλλιτεχνικών]).

Θα πρέπει να βγει η ύλη με κάθε κόστος, γιατί υφίσταται πλέον και η Τράπεζα Θεμάτων.

Κι αν στις κανονικές τράπεζες, ακόμη κι αν έχεις χρέη, μπορεί να προχωρήσεις σε διαπραγματεύσεις και διακανονισμούς, με αυτή την τράπεζα λίγα μπορείς να κάνεις (μπορείς να επιλέξεις το ένα από τα τρία κληρωθέντα θέματα π.χ.) και το αδιαπραγμάτευτο χρέος είναι να ολοκληρώσεις την ύλη πάση θυσία.

Και τι έγινε αν το άγχος έχει χτυπήσει ταβάνι σε μαθητές και καθηγητές; Χρειάζεται άλλωστε η ψυχολογική σκληραγώγησις, να αναδειχθούν οι άριστοι.

Γι’ αυτό οι ψυχολόγοι, όταν διορίζονται (φέτος ομολογώ νωρίτερα!), διορίζονται και διαμελίζονται (καλά το λέω!) σε 5 συνήθως σχολεία.

Για να υπάρχει παίδευσις στις ψυχικές κακουχίες.

Κλείνοντας: πόσες συναδέλφισσες και πόσοι συνάδελφοι έχουν προβληματιστεί, έχουν απογοητευτεί, έχουν οργιστεί με αυτό το θέατρο της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου.

Μάλλον η συντριπτική πλειοψηφία.

Μέσα σε ένα ευρύτερο περιβάλλον που κυριαρχεί ο καπιταλισμός, ο ατομικισμός και η χρησιμοθηρία, όπου οι σχέσεις και οι αξίες κυρίως εκτιμώνται με βάση τα χρήματα και όπου η Δημοκρατία μας μοιάζει κακόγουστα φτιασιδωμένη, προβάλλοντας χαρακτηριστικά όπως η ισότητα ευκαιριών που κρύβει την ανισότητα στα αποτελέσματα.

Βαγγέλης Δήμας,

Φιλόλογος 

1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

bullying
Bullying στα ιδιωτικά σχολεία: Όταν το «καλό όνομα» σκεπάζει τις σκιές
Η σχολική βία δεν κάνει διακρίσεις. Εμφανίζεται σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, μικρές και μεγάλες κοινότητες, ανεξαρτήτως οικονομικού επιπέδου....
Bullying στα ιδιωτικά σχολεία: Όταν το «καλό όνομα» σκεπάζει τις σκιές
μπατιστα
Άννα Μπατιστάτου (Πρύτανις Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) στο alfavita.gr: Ιδιαίτερη σημασία στη συμπερίληψη και στη μέριμνα για την ψυχική υγεία των φοιτητών
Nέες δράσεις για υποδομές, πράσινη μετάβαση και φοιτητική μέριμνα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Άννα Μπατιστάτου (Πρύτανις Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) στο alfavita.gr: Ιδιαίτερη σημασία στη συμπερίληψη και στη μέριμνα για την ψυχική υγεία των φοιτητών