Παιδιά με αναπηρία όρασης: Δέσμευση Μακρή για εκπαιδευτικές διευκολύνσεις
Για τους μαθητές με οπτική αναπηρία, κρίθηκε αναγκαία η έγκαιρη χορήγηση σε αυτούς του απαραίτητου εξοπλισμού για την υποστήριξή τους στη μαθησιακή διδασκαλία, από την πρώτη κιόλας τάξη του δημοτικού.

Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή, πραγματοποίησε δυο συναντήσεις με εκπροσώπους της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών (ΕΟΤ) και του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών (ΠΣΤ), και συγκεκριμένα τον κύριο Νικόλαο Γιαλούρη, Πρόεδρο της ΕΟΤ, τον κύριο Παναγιώτη Μαρκοστάμο, Αντιπρόεδρο της ΕΟΤ και μέλος του ΔΣ του ΚΕΑΤ, την κυρία Παρασκευή Τσαβαλιά, Γενική Γραμματέα της ΕΟΤ, την κυρία Άγκαθα Καρρά, Αναπληρώτρια Γενική Γραμματέα της ΕΟΤ, καθώς και με τη Διοικήτρια του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών και Πρόεδρο του ΔΣ αυτού, κυρία Σοφία-Λευκή Χαμονικολάου.

Και στις δύο συναντήσεις η εκτενής και εποικοδομητική συζήτηση αφορούσε μείζονα θέματα της εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία όρασης. Το κυρίαρχο ζήτημα και μέριμνα όλων των πλευρών ήταν η ενιαία και συμπεριληπτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, ανεξαιρέτως.

Συγκεκριμένα, για τους μαθητές με οπτική αναπηρία, κρίθηκε αναγκαία η έγκαιρη χορήγηση σε αυτούς του απαραίτητου εξοπλισμού για την υποστήριξή τους στη μαθησιακή διδασκαλία, από την πρώτη κιόλας τάξη του δημοτικού.

Επί τάπητος τέθηκε και το θέμα της διάρκειας του χρόνου εξέτασης στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς, επίσης, έγινε λόγος για τον τρόπο εξέτασης των μαθητών με οπτική αναπηρία, που θα πρέπει να γίνεται ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε μαθητή σε γραφή Braille ή με τη χρήση Η/Υ ή ακόμα και προφορικά, επιτυγχάνοντας έτσι την καλύτερη δυνατή επίδοση.

Στην ατζέντα των θεμάτων ήταν και η επείγουσα ανάγκη για διευθέτηση του προβλήματος προσβασιμότητας των τυφλών ή με μερική όραση μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης Webex και e-class, οι οποίες αποτέλεσαν την κύρια εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η εκμάθηση της γραφής Braille, επιπλέον, αναφέρθηκε ως υποχρεωτική για όλους τους μαθητές με αναπηρία όρασης, καθώς και για όσους έχουν πρόβλημα όρασης, το οποίο ιατρικώς οδηγεί εν δυνάμει σε ολική απώλεια της όρασης.

Τέλος, συζητήθηκε η επιτακτική ανάγκη στελέχωσης και ενίσχυσης του θεσμού των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης  (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) με την ειδικότητα του κλάδου ΠΕ31 (Εκπαιδευτή Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΑμεΟΑ).

Η Υφυπουργός κ. Μακρή ευχαρίστησε θερμά τους παρευρισκόμενους για την καταλυτική παρέμβασή τους και τη διεξοδική συζήτηση, που ήταν, πολύ καίρια και εύστοχα, προσανατολισμένη στην ανάδειξη του σημαντικού ρόλου της εκπαίδευσης των μαθητών μας και των νέων μας με οπτική αναπηρία για την προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης και την αντιμετώπιση προκλήσεων στη νομοθεσία, στην εκπαιδευτική πολιτική και πράξη.

Η ίδια δε τόνισε την ειλικρινή της διάθεση και  δέσμευση για την αδιάλειπτη προσπάθεια από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έγκαιρης και αποτελεσματικής επίλυσης όσων θεμάτων συζητήθηκαν και εξακολουθούν να απασχολούν, με τη στενή συνεργασία του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.) και όλων των φορέων της αναπηρίας όρασης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιάννης Παπαδομαρκάκης
Γ.Γ Υπουργείου Παιδείας Γ. Παπαδομαρκάκης: «Πάγωμα» αύξησης ωραρίου σχολικών νοσηλευτών – Δέσμευση για οργανικές θέσεις
Τη δέσμευση για «πάγωμα» της πρόθεσης αύξησης του ωραρίου των σχολικών νοσηλευτών, καθώς και τη θετική αντιμετώπιση του αιτήματος για δημιουργία...
Γ.Γ Υπουργείου Παιδείας Γ. Παπαδομαρκάκης: «Πάγωμα» αύξησης ωραρίου σχολικών νοσηλευτών – Δέσμευση για οργανικές θέσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοινοβουλευτική παρέμβαση ζητά άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μετά την δικαστική απόφαση «σταθμό»
Με αφορμή την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, η οποία δικαιώνει τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των ετών 2020 και 2021 και επιβάλλει τη...
Κοινοβουλευτική παρέμβαση ζητά άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μετά την δικαστική απόφαση «σταθμό»
εκπαιδευτικοι
Όταν το σχολείο παύει να ανήκει στη γειτονιά: Η σιωπηλή μετατροπή σχολείων και η ανατροπή της σχολικής ζωής
Δεν υπάρχει πιο οικείος θεσμός από το σχολείο της γειτονιάς. Είναι το κτίριο που ανοίγει κάθε πρωί με γνώριμες φωνές, το σημείο συνάντησης...
Όταν το σχολείο παύει να ανήκει στη γειτονιά: Η σιωπηλή μετατροπή σχολείων και η ανατροπή της σχολικής ζωής