Σχολική αίθουσα
«Η απονομή της αδικίας βρίσκεται στα πιο κατάλληλα χέρια» - Ανοιχτή επιστολή των μαθητών του 3ου Γενικού Λυκείου Καστοριάς που πραγματοποιούν κατάληψη ζητώντας μεταξύ άλλων να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Την κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και της Τράπεζας Θεμάτων ζητούν από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως οι μαθητές του 3ου Γενικού Λυκείου Καστοριάς που πραγματοποιούν κατάληψη. 

«Το μόνο που καταφέρνει το βαθμοθηρικό αυτό σύστημα είναι να συνθλίβει τα όνειρα μας, αφού δεν μας προσφέρει ουσιαστική μόρφωση. Με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη. Κληρώνοντας το 50% των θεμάτων, η ''διαβαθμισμένη'' δυσκολία διαφέρει και είναι υποκειμενική. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής της, τα ποσοστά μετεξετάσεων εκτινάχθηκαν δραματικά και πολλοί μαθητές οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο και αποτυχία. 

Η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, μια άκομα αποτυχημένη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, στόχευε στο να αποκλειστούν οι ''κακοί'' μαθητές από τα πανεπιστήμια. Τα αποτελέσματα όμως διαφέρουν, διότι 40.000 μαθητές βρέθηκαν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι μαθητές. 

Ακολουθεί η επιστολή:

Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας που θα έπρεπε να αποτελεί αρωγό για την πνευματική μας καλλιέργεια, τα τελευταία χρόνια λειτουργεί ως πρόσκομμα, χωλαίνοντας την πορεία μας και περιορίζοντάς μας. Παράλληλα, η πανδημία έχει επιδεινώσει στο έπακρο την μαθητική μας πορεία, αφού η καθημερινότητά μας είναι διαφορετική και δυσκολότερη. Δυστυχώς, προέκυψαν μερικές αδικαιολόγητες αλλαγές παρόλο που με την τηλεκπαίδευση συσσωρεύτηκαν τα προβλήματά μας.

Είμαστε εξαντλημένοι και απογοητευμένοι λόγω των συμβάντων αυτών και θέλουμε να <<πολεμήσουμε>>, με όση δύναμη μας έχει απομείνει, για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα.  Γνωρίζουμε ότι η πράξη μας δεν αποτελεί την βέλτιστη λύση, όμως επιλέξαμε την κατάληψη για να ακουστούν πιο δυνατά οι φωνές μας και όχι για να δημιουργήσουμε περεταίρω προβλήματα.

Το μόνο που καταφέρνει το βαθμοθηρικό αυτό σύστημα είναι να συνθλίβει τα όνειρα μας, αφού δεν μας προσφέρει ουσιαστική μόρφωση. Με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη. Κληρώνοντας το 50% των θεμάτων, η <<διαβαθμισμένη>> δυσκολία διαφέρει και είναι υποκειμενική. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής της, τα ποσοστά μετεξετάσεων εκτινάχθηκαν δραματικά και πολλοί μαθητές οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο και αποτυχία. 

Η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, μια άκομα αποτυχημένη προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, στόχευε στο να αποκλειστούν οι <<κακοί>> μαθητές από τα πανεπιστήμια. Τα αποτελέσματα όμως διαφέρουν, διότι 40.000 μαθητές βρέθηκαν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, πολλοί υποψήφιοι δεν εισήχθησαν στη σχολή της αρέσκειάς τους παρόλο που έγραψαν <<καλά>> στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ένα ακόμα δύσκολο κομμάτι για εμάς, ήταν η τηλεκπαίδευση και η ατελέσφορη λειτουργικότητας της. Η δια ζώσης εκπαίδευση είχε μείνει στάσιμη για αρκετό καιρό και για αυτό η προσκόλληση στην οθόνη, η αποχή από τον σχολικό χώρο, τα προβλήματα σύνδεσης και η σχεδόν ανύπαρκτη αλληλεπίδραση μας, έχουν προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια. Έτσι, δίχως τα επαρκή θεμέλια και γνώσεις των προηγούμενων τάξεων είναι άδικο να εξεταστούμε σε τόσο μεγάλο όγκο ύλης. Παρόλο που είμαστε ήδη περιορισμένοι με τόσες αλλαγές, σταματήσαν να διδάσκοναι ειδικά μαθήματα όπως Γραμμικό και Ελεύθερο σχέδιο, ενώ οι μαθητές εξετάζονται σε αυτά. Η εκπαίδευση πρέπει να εκσυγχρονιστεί και οι δαπάνες για την παιδεία να αυξηθούν. Σταματήστε να κόβετε κυνικά τα φτερά μας!

Οι ανάγκες των σχολείων έχουν αυξηθεί στο έπακρο λόγω της πανδημίας. Πώς όμως θα επιτευχθεί η μέγιστη διασφάλιση της υγείας μας; Κληθήκαμε να μείνουμε για μήνες μέσα στο σπίτι, να μην μπορούμε να συναντίσουμε συγγενείς και φίλους, να μην μπορούμε να βγούμε μία απλή βόλτα για να ξεχάσουμε αυτούς τους τέσσερις τοίχους που μας περιόριζαν από το να απολαύσουμε την εφηβική μας ηλικία. Φαίνεται πως η ψυχοσυναισθηματική μας κατάσταση επηρεάζεται άμεσα από την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού. Παράλληλα, έπρεπε να διαβάζουμε και να παρακολουθούμε ανελλιπώς τα μαθήματα, παρά την συναισθηματική μας φόριτιση. Επομένως, είναι λογικό να περιμένουμε περισσότερα απο το Υπουργείο το οποίο είναι υπεύθυνο για την διευκόλυνση και την όσο το δυνατόν καλύτερη εκπαίδευση μας. Τα τμήματα του σχολείου μας φιλοξενούν μεγάλο αριθμό μαθητών όντας πολυμελή, ενώ ακομά δεν έχουν μοιραστεί δωρεάν μάσκες για την φετινή χρονιά. Εκτός αυτού το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκεί διότι υπάρχει μόνο μία καθαρίστρια σε ένα τόσο μεγάλο χώρο, πράγμα ανεπίτρεπτο για τα δεδομένα της εποχής μας. Το κτήριο χρειάζεται συχνότερη και σχολαστικότερη απολύμανση. Επικρατεί συνωστισμός ακόμα και στα λεωφορεία/αστικά που χρησιμοποιούμε για την μεταφορά μας. Πρέπει να παρθούν πιο δραστικά μέτρα για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του ιού και να υπάρχει άμεση ενημέρωση μας για το υγειονομικό πρωτόκολο.

Βασιζόμενοι σε όλα τα παραπάνω απαιτούμε:

  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
  • Μείωση της εξεταστέας ύλης
  • Προσθήκη ειδικών μαθημάτων
  • Δημιουργία ολιγομελών τμημάτων
  • Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας
  • Αύξηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
  • Δωρεάν διανομή μασκών και συχνή ενημέρωση για το υγειονομικό πρωτόκολλο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα