Έκθεση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ σχετικά με την εκπαίδευση των προσφύγων για το 2021 αναδεικνύει μέσα από προσωπικές ιστορίες προσφύγων απ' όλο τον κόσμο την προσπάθεια αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν προκειμένου να συνεχίσουν τη μάθησή τους μεσούσης της πανδημίας.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει συλλέξει η Ύπατη Αρμοστεία στην έκθεση με τίτλο «Μένοντας σε σταθερή πορεία: Οι προκλήσεις στην εκπαίδευση των προσφύγων», στοιχεία που συνέλεξε από 40 χώρες, το γενικό ποσοστό εγγραφών των προσφύγων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά το σχολικό έτος 2019-2020 ανήλθε μόλις στο 34%, ποσοστό το οποίο υπολείπεται κατά πολύ από τα παιδιά της εκάστοτε κοινότητας υποδοχής.
Η πανδημία θέτει φραγμούς στην εκπαίδευση των προσφύγων
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η πανδημία πιθανόν υπονόμευσε τις - έτσι κι αλλιώς - περιορισμένες ευκαιρίες των προσφύγων, αναστατώνοντας έτι περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία και την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση εν γένει.
«Η πρόοδος που σημειώθηκε πρόσφατα στη σχολική φοίτηση για τα παιδιά και τους νέους πρόσφυγες βρίσκεται πλέον υπό απειλή», δήλωσε ο Ύπατος Αρμοστής του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες Filippo Grandi. «Για να αντιμετωπιστεί αυτή η πρόκληση απαιτούνται τεράστιες συντονισμένες προσπάθειες. Πρόκειται για μια ευθύνη που δεν έχουμε το περιθώριο να αμελήσουμε» πρόσθεσε.
Η Ύπατη Αρμοστεία λοιπόν, καλεί τα κράτη να διασφαλίσουν το δικαίωμα όλων των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων, στην πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και να εξασφαλίσουν ότι θα συμμετέχουν στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τον σχετικό σχεδιασμό κάθε χώρας.
Φυσικά, τονίζει ότι τα κράτη που φιλοξενούν μεγάλο αριθμό εκτοπισμένων ανθρώπων χρειάζονται στήριξη στην ανάπτυξη της σχετικής υποδομής: περισσότερα σχολεία, κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού τους πάνω σε εξειδικευμένα αντικείμενα, στήριξη και δομές για έφηβα κορίτσια, καθώς και επένδυση στην τεχνολογία και τη συνδεσιμότητα προκειμένου να γεφυρωθεί το ψηφιακό χάσμα.
Στοιχεία για τη συμμετοχή των παιδιών προσφύγων στην εκπαίδευση
Από τον Μάρτιο του 2019 έως τον Μάρτιο του 2020 τα γενικά ποσοστά φοίτησης για τα παιδιά πρόσφυγες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έφτασαν το 68%.
Αντίθετα, η φοίτηση στην ανώτατη εκπαίδευση ανήλθε στο 5%: αυτό σημαίνει μια ποσοστιαία αύξηση δύο μονάδων σε ετήσια βάση, η οποία μεταφράζεται σε ένα κέρδος που σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή για χιλιάδες πρόσφυγες και τις κοινότητές τους. Είναι μια αύξηση που προσφέρει επίσης ελπίδα και ενθάρρυνση στους νεότερους πρόσφυγες που αντιμετωπίζουν τρομακτικές δυσκολίες στην πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, το ποσοστό αυτό εξακολουθεί να είναι χαμηλό σε σύγκριση με τα παγκόσμια ποσοστά. Εάν δεν σημειωθεί σημαντική αύξηση στην πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο στόχος 15/30 που έχει θέσει η Ύπατη Αρμοστεία και οι εταίροι της – ο στόχος δηλαδή να έχει εγγραφεί το 15 τοις εκατό των προσφύγων στην ανώτατη εκπαίδευση έως το 2030 – θα παραμείνει άπιαστος.
Ολόκληρη η έκθεση με τίτλο: «Staying The Course: The Challenges Facing Refugee Education»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη