ΔΙΕΚ
«Δεν άλλαξαν οι δεινές συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, δεν υποστηρίχθηκε το εκπαιδευτικό έργο και δεν καλύφθηκαν τα τεράστια κενά των υποδομών και του εξοπλισμού που αναγκάζουν χρόνια τώρα τους εργαζόμενους να στηρίζουν τη λειτουργία των δομών από την τσέπη τους» - Γράφει η Αντιγόνη Ευστρατόγλου

Στις 26/6 δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή άρθρο του Γενικού Γραμματέα ΕΕΚΔΒΜ, κυρίου Γ. Βούτσινου, με θέμα την επαγγελματική εκπαίδευση. Ο Γενικός Γραμματέας διαβεβαίωνε με αυτό, όπως έκανε και στην πρόσφατη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία, ότι «αλλάζουν όλα στην ΕΕΚ» προκειμένου αυτή να πάψει να είναι το «αποπαίδι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος». Περιέγραψε, μεταξύ άλλων, αλλαγές στο επίπεδο της διακυβέρνησης, τις νέες δομές που πρόκειται να ιδρυθούν και μίλησε για «αναβάθμιση των εγκαταστάσεων, του εξοπλισμού, των προγραμμάτων σπουδών και του ανθρώπινου δυναμικού» τους.

Είπε πολλά για εκείνα που πρόκειται να αλλάξουν σε ένα απροσδιόριστο μέλλον ο Γενικός Γραμματέας. Αυτό που απέφυγε να πει είναι τι μένει πεισματικά ίδιο στον τομέα της αρμοδιότητάς του, ακυρώνοντας στην πράξη όλες τις παραπάνω εξαγγελίες. Θα το συνοψίσω ως ένας από τους χιλιάδες ανθρώπους που ζει εδώ και μία δεκαετία τις δομές Δια Βίου Μάθησης από μέσα και όχι από την ασφάλεια κάποιου γραφείου.

Δεν άλλαξαν οι δεινές συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, δεν υποστηρίχθηκε το εκπαιδευτικό έργο και δεν καλύφθηκαν τα τεράστια κενά των υποδομών και του εξοπλισμού που αναγκάζουν χρόνια τώρα τους εργαζόμενους να στηρίζουν τη λειτουργία των δομών από την τσέπη τους.

Με αφορμή την τηλεκπαίδευση ο Γενικός Γραμματέας ενέκρινε οδηγία με βάση την οποία τμήματα σπουδαστών συγχωνεύθηκαν ενώ παράλληλα μειώθηκε κατά το ήμισυ ο αριθμός των εκπαιδευτών που ανέλαβαν εργαστήρια στο εαρινό εξάμηνο των Δ.ΙΕΚ. Υποβάθμισε έτσι ουσιαστικά τον ρόλο της πρακτικής εξάσκησης που ο ίδιος προσδιορίζει με κάθε ευκαιρία ως κεντρική στη διαδικασία της κατάρτισης. Αναρωτιέται εύλογα κανείς τί νόημα είχε η ανατροπή των κριτηρίων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών των Δ.ΙΕΚ που εισήγαγε πριν ένα ακριβώς χρόνο με στόχο να πριμοδοτήσει τους εμπειροτέχνες έναντι των εχόντων ακαδημαϊκά προσόντα, αν πρόθεσή του ήταν να υποβαθμίσει το πρακτικό σκέλος των σπουδών, κάτι που επισφράγισε με την απόφασή του να γίνουν οι εξετάσεις όλων των μαθημάτων ανεξαιρέτως με γραπτές εργασίες.

Όλα τα παραπάνω όχι μόνο δε βελτίωσαν την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, αλλά πολλαπλασίασαν τον φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών οι οποίοι κλήθηκαν να σχεδιάσουν από τη μία μέρα στην άλλη πρακτικά μαθήματα εξ ολοκλήρου σε ψηφιακό περιβάλλον για πολυπληθή τμήματα σπουδαστών, σπουδαστών που κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να καταγράψει, όσο το εξάμηνο έτρεχε, αν έχουν δυνατότητα πρόσβασης και κάτω από ποιες συνθήκες. Από την Γενική Γραμματεία τόσο τα ΙΕΚ όσο και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας έλαβαν φέτος μόνο οδηγίες. Ούτε ένα ερώτημα με στόχο να καταγραφούν ανάγκες και να δοθούν άμεσες λύσεις.

Σαν να μην έφταναν αυτά, η χρονιά έκλεισε με τους εκπαιδευτικούς απλήρωτους, ενώ χειρότερη από ποτέ είναι η κατάσταση με την ασφάλισή τους. Ούτε ένα ένσημο δεν έχει περαστεί στους ασφαλιστικούς λογαριασμούς τόσο των εκπαιδευτών των ΙΕΚ όσο και των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν στα πολύπαθα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για όλο το ακαδημαϊκό έτος. Τα τελευταία λειτούργησαν για μία ακόμη χρονιά (τέταρτη κατά σειρά) χωρίς να λάβουν χρήματα για εξοπλισμό και πάγια λειτουργικά έξοδα. Άνθρωποι ανασφάλιστοι και απλήρωτοι έβαζαν από την τσέπη τους ακόμα και για τις φωτοτυπίες, ενώ χρειάστηκε να αναλάβουν άτυπα, χωρίς να έχουν τη σχετική κατάρτιση, τον δύσκολο ρόλο των συμβούλων ψυχολόγων και των συμβούλων σταδιοδρομίας οι οποίοι προσελήφθησαν σε κάποια μόνο ΣΔΕ ένα μήνα πριν τη λήξη του έτους. Την ίδια μέρα της πρόσληψής του εστάλησαν από τη Γενική Γραμματεία φόρμες αξιολόγησης και του δικού τους έργου, μεταξύ άλλων.

Ο Γενικός Γραμματέας είναι ενήμερος για όλα τα παραπάνω καθώς οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των δομών του έχουν απευθύνει δεκάδες σχετικές διαμαρτυρίες και προτάσεις κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους. Έχει επιλέξει παραδειγματικά να τις αγνοήσει.

Αντί να επιβάλλει την εξυγίανση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ που είναι αρμόδιο για τη λειτουργία των φορέων και να στηρίξει ουσιαστικά το ανθρώπινο δυναμικό τους, εξακολουθεί να δίνει υποσχέσεις για νέους φορείς και νέα συστήματα διακυβέρνησης. Αναρωτιέται κανείς γιατί θα πάνε καλύτερα από τα «παλιά».

Στα μάτια των ανθρώπων που εργαζόμαστε στις δομές ΔΒΜ ο Γενικός Γραμματέας απλά τρώει χρόνο, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να μην κάνει τομές. Τα υπόλοιπα ανέξοδα διατυπώνονται και είναι παραπάνω από αμφίβολο αν ποτέ θα εφαρμοστούν.

* Διδάκτορας Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών, Εκπαιδευτικός σε ΙΕΚ και Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Μέλος ΔΣ του Πανελλήνιου Συλλόγου Συμβούλων και Ωρομισθίων Καθηγητών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΠΑ.Σ.Σ.Δ.Ε)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα