«Ποιο ρεύμα; Ποια λάπτοπ;» – Η ΟΙΕΛΕ ξεσκεπάζει τα προβλήματα της υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης
ΟΙΕΛΕ: «Εκβιασμός η τηλεκπαίδευση μέσα στην κακοκαιρία»

H Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) επιτίθεται στο Υπουργείο Παιδείας για την απόφαση να εφαρμοστεί υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στα σχολεία που θα παραμείνουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας. Η Ομοσπονδία κάνει λόγο για μέτρο «υποκριτικό και καθαρά επικοινωνιακού περιεχομένου», υποστηρίζοντας ότι δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τις πραγματικές συνθήκες των νοικοκυριών, ούτε τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών.

«Είναι άγνωστο πόσα νοικοκυριά θα έχουν αύριο συνεχές ρεύμα», σημειώνει η ΟΙΕΛΕ, υπογραμμίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται «σε λίγες ώρες να προετοιμάσουν ψηφιακό μάθημα, ασκήσεις και δραστηριότητες» υπό ασταθείς συνθήκες.

Παράλληλα, η Ομοσπονδία τονίζει ότι η πολύωρη παραμονή των μαθητών μπροστά στην οθόνη είναι «επιζήμια», υπενθυμίζοντας πως «στα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου προκρίνεται ένα μεικτό σύστημα σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας».

Η ανακοίνωση θέτει και πρακτικά ζητήματα καθημερινότητας: «Πόσα λάπτοπ πρέπει να έχει ένα σπίτι, ώστε οι γονείς να διδάσκουν και οι μαθητές να παρακολουθούν;» διερωτάται η ΟΙΕΛΕ, ενώ επισημαίνει ότι «κανένα σχεδόν ιδιωτικό σχολείο δεν καταβάλλει το επίδομα τηλεργασίας» που προβλέπει ο νόμος.

Η ΟΙΕΛΕ προτείνει ως ρεαλιστική λύση την αξιοποίηση «έτοιμων προγραμμάτων ασύγχρονης εκπαίδευσης» για τις ελάχιστες ημέρες κακοκαιρίας κάθε χρόνο, επισημαίνοντας ότι η διανομή παιδαγωγικού υλικού μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά χωρίς να επιβαρύνει τους εκπαιδευτικούς ή να εκθέτει τους μαθητές σε πολύωρη διαδικτυακή διδασκαλία.

Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Υποκριτική και επικοινωνιακού περιεχομένου η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση λόγω κακοκαιρίας…

Γνωρίζουμε ότι κάποιοι εκ των δήθεν αρίστων, προσποιούμενοι τους υπερασπιστές της προσπάθειας (όταν ευλογούν, από την άλλη, τα πληρωμένα μεταπτυχιακά, την εισαγωγή στα ιδιωτικά πανεπιστήμια με βαθμούς κάτω της βάσης και επιδιώκουν την κατάργηση των Πανελλαδικών για να εισάγονται τα τέκνα της ελίτ ανεμπόδιστα στο δημόσιο πανεπιστήμιο) θα εκμανούν με την ανακοίνωσή μας. Θεωρούμε, ωστόσο, απολύτως υποκριτική και καθαρά επικοινωνιακής φύσης την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την πραγματοποίηση υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης αύριο στα σχολεία που θα παραμείνουν κλειστά λόγω κακοκαιρίας.

  • Πρώτον, διότι είναι άγνωστο πόσα νοικοκυριά θα έχουν αύριο – υπό τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην Αττική – συνεχές ρεύμα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να προσφέρουν αδιάλειπτα υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης.
  • Δεύτερον, διότι οι εκπαιδευτικοί είναι εξαιρετικά δύσκολο μέσα σε λίγες ώρες να προετοιμάσουν ψηφιακό μάθημα, ασκήσεις και δραστηριότητες.
  • Τρίτον, διότι (όπως έχουμε και στο παρελθόν επαναλάβει) η πολύωρη σύνδεση των μαθητών με την οθόνη είναι επιζήμια. Στα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου προκρίνεται ένα μεικτό σύστημα σύγχρονης και ασύγχρονης διαδικτυακής τηλεκπαίδευσης.
  • Τέταρτον, διότι πολλοί από τους εκπαιδευτικούς έχουν παιδιά που είναι μαθητές. Πόσα λάπτοπ και υπολογιστές πρέπει να έχει ένα σπίτι, ώστε οι γονείς να διδάσκουν και οι μαθητές να παρακολουθούν;
  • Πέμπτον, κάποιοι γονείς εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κρατήσουν ταυτόχρονα και τα παιδιά τους πολύ μικρής ηλικίας. Αυτοί πώς θα διδάξουν, άραγε
  • Έκτον, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι εργαζόμενοι που τηλεργάζονται θα πρέπει να λάβουν ειδικό επίδομα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 64 του Ν. 4808/2021. Σχεδόν κανένα ιδιωτικό σχολείο δεν καταβάλλει το επίδομα τηλεργασίας

Η ΟΙΕΛΕ θεωρεί πως πράγματι σε περιόδους μεγάλης διάρκειας μη δυνατότητας πραγματοποίησης δια ζώσης μαθημάτων, η τηλεκπαίδευση αποτελεί εναλλακτική λύση.  Αρκεί να τηρούνται οι προβλέψεις του κανονισμού GDPR και να προκρίνεται, όπως στις περισσότερες χώρες με σοβαρά εκπαιδευτικά συστήματα, το μικτό σύστημα σύγχρονης και ασύγχρονης κι όχι τα βλαπτικά παιδαγωγικά, ψυχοσυναισθηματικά και εξοντωτικά για τους εκπαιδευτικούς 8ωρα ή ακόμη και 10ωρα στην κάμερα που εφάρμοζαν στην Ελλάδα οι εντελώς απαίδευτοι και άσχετοι με την τηλεκπαίδευση  δήθεν «εκσυγχρονιστές».

Προτείνουμε για τις 2-3 ημέρες (το πολύ) ανά έτος που τα σχολεία κλείνουν λόγω κακοκαιρίας στην περιοχή της Αττικής (και στις περισσότερες περιοχές της χώρας), τα σχολεία να έχουν έτοιμα προγράμματα ασύγχρονης εκπαίδευσης. Είναι πολύ πιο απλή και πρακτική η διαμοίραση παιδαγωγικού υλικού σε μορφή βίντεο, φυλλαδίων, ηλεκτρονικών ασκήσεων κ.λπ. που θα απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά και θα τα βοηθήσει να κάνουν μια εξαιρετική επανάληψη της ύλης. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργεί η, σε απολύτως έκτακτες περιστάσεις, σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

Τέλος, θερμά συγχαρητήρια στα ιδιωτικά σχολεία που, αντιλαμβανόμενα την κατάσταση, ενημέρωσαν ότι αύριο δεν θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση.

Για το Δ.Σ. της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

Ο Πρόεδρος                                                                                    Ο Γενικός Γραμματέας

Γιώργος Χριστόπουλος                                                    Δημήτρης Κάζαγλης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κακοκαιρία Byron
Κακοκαιρία Byron – Προειδοποιεί ο Μαρουσάκης: «Δυστυχώς είμαστε μόνο στην αρχή...»
Κακοκαιρία Byron: Συναγερμός σε Αττική, Πελοπόννησο και Κυκλάδες – Έκτακτα μέτρα και προειδοποιήσεις
Κακοκαιρία Byron – Προειδοποιεί ο Μαρουσάκης: «Δυστυχώς είμαστε μόνο στην αρχή...»