Επαναλειτουργία Λυκείων: Δυσεπίλυτη εξίσωση με αρνητικά αποτελέσματα
«Γίνεται φανερό ότι η προσπάθεια επαναλειτουργίας των Λυκείων, την δεδομένη χρονική περίοδο, πρόσφερε λιγότερες λύσεις από όσα προβλήματα δημιούργησε» - Γράφει ο Παντελής Γαλίτης

Η περιδίνηση στην οποία έχει περιέλθει – και – η εκπαιδευτική διαδικασία εξαιτίας της πανδημίας, έχει δημιουργήσει πονοκεφάλους στους έχοντες την ευθύνη λήψης αποφάσεων στην προσπάθεια της πρόκλησης των ελάχιστων δυνατών δυσμενών επιπτώσεων στην λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Πολλές προτάσεις διατυπώνονται όλο αυτό το χρονικό διάστημα που ο COVID -19 έχει κυριαρχήσει στην καθημερινότητά μας, οι οποίες αναζητούν την πλέον ανώδυνη δυνατή λύση στην λειτουργία των σχολείων, προκειμένου να αμβλυνθεί τόσο το εκπαιδευτικό κενό που ήδη λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις, όσο και οι αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία και στην κοινωνικοποίηση των μαθητών/-τριών.

Η λήψη, όμως, λειτουργικών αποφάσεων στην κατεύθυνση της άμβλυνσης των συσσωρευθέντων προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, είναι προφανές πως θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις εκάστοτε συνθήκες στις οποίες αυτές οι αποφάσεις καλούνται να υλοποιηθούν. Στην περίπτωση της δια ζώσης επαναλειτουργίας των Λυκείων οι συνθήκες εφαρμογής της απόφασης αυτής την τρέχουσα χρονική περίοδο ήταν ξεκάθαρα αρνητικές για την υλοποίησή της.

Δεν χρειάζεται να εστιάσει κανείς στο γεγονός ότι η επαναλειτουργία των Λυκείων επιλέχθηκε να υλοποιηθεί δέκα (10) μόλις εργάσιμες ημέρες πριν την έναρξη της περιόδου του Πάσχα, κατά την οποία τα σχολεία θα αναστείλουν την όποια εκπαιδευτική τους δραστηριότητα. Παρενθετικά, θα πρέπει να τονιστεί πως το χρονικό αυτό διάστημα των δέκα (10) εργάσιμων ημερών δεν είναι, φυσικά, διόλου αμελητέο. Οι υφιστάμενες όμως συνθήκες στις οποίες θα πρέπει να αξιοποιηθεί, απαιτούν πιο προσεκτική αξιολόγηση των επιλογών αξιοποίησής του.

Η επαναλειτουργία των Λυκείων από τις 12 Απριλίου 2021 και μέχρι τις 23 Απριλίου 2021, προκειμένου να ωφεληθούν, εκτός των άλλων, οι μαθητές/-τριες της Γ΄ Λυκείου, λόγω των επικείμενων πανελλαδικών εξετάσεων, είχε την δεδομένη χρονική στιγμή δύο ισχυρά ανασταλτικά εμπόδια, τα οποία όμως υποτιμήθηκαν.

Το ένα αφορά στην μη ταυτόχρονη λειτουργία των Γυμνασίων και των Δημοτικών σχολείων, γεγονός που ανάγκασε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών να αναζητήσουν την άδεια ειδικού σκοπού, προκειμένου να μπορέσουν να διαχειριστούν την παραμονή των παιδιών τους στο σπίτι, αφού αυτά δεν θα μετακινηθούν στις σχολικές τους μονάδες, οι οποίες συνεχίζουν να προσφέρουν τα μαθήματα με την μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Το δεύτερο αφορά στα επιδημιολογικά δεδομένα της τρέχουσας χρονικής περιόδου. Η επαναλειτουργία των Λυκείων επιλέχθηκε να πραγματοποιηθεί σε μια στιγμή, κατά την οποία τα αριθμητικά δεδομένα της πανδημίας είναι ιδιαίτερα αποθαρρυντικά και, πάντως, περισσότερο πιεστικά σε σχέση με περιόδους του προηγούμενου πενταμήνου, που, όμως, τα Λύκεια παρέμειναν κλειστά, αν και τα αριθμητικά δεδομένα ήταν τέσσερις και πέντε φορές χαμηλότερα των σημερινών. Η προσφυγή σε απλές στατιστικές αναφορές θα πείσει και τον πλέον δύσπιστο πως, εφόσον οι σχολικές μονάδες αποτελούν μέρος της κοινωνικής μας ζωής, οι πιθανότητες μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας του κάθε Λυκείου να νοσήσουν είναι ιδιαίτερα αυξημένες αυτήν την περίοδο, γεγονός που καθημερινά αποδεικνύεται στα λειτουργούντα Λύκεια. Επιπρόσθετα, η επαναλειτουργία των Λυκείων εν μέσω έξαρσης του τρίτου κύματος της πανδημίας φαίνεται να επέτεινε περισσότερο το άγχος μαθητών και γονέων της Γ΄ Λυκείου, παρά να λειτούργησε ανακουφιστικά.

Οι συνέπειες από τους δύο παραπάνω αναφερθέντες ανασταλτικούς παράγοντες είναι οδυνηρές στην ομαλή καθημερινή λειτουργία των Λυκείων, είτε λόγω αναστολής λειτουργίας τμήματος είτε λόγω απουσίας νοσούντων από την πανδημία εκπαιδευτικών είτε λόγω της χρήσης άδειας ειδικού σκοπού. Πλέον, τόσο οι απουσίες εκπαιδευτικών από τα Λύκεια είτε λόγω νόσησης είτε λόγω αδειών ειδικού σκοπού, όσο και η αναγκαστική απομάκρυνση από το σχολείο ολόκληρων τμημάτων, δημιουργούν μια κατάσταση δύσκολα διαχειρίσιμη. Το γεγονός της αδυναμίας κάλυψης των διδακτικών ωρών με εναλλακτικό τρόπο, όσο τα σχολεία παραμένουν σε υπό - λειτουργία και οι απομακρυνθέντες μαθητές/-τριες και οι εκπαιδευτικοί παραμένουν στα σπίτια τους, επιτείνει το μέγεθος του προβλήματος.

Γίνεται φανερό ότι η προσπάθεια επαναλειτουργίας των Λυκείων, την δεδομένη χρονική περίοδο, πρόσφερε λιγότερες λύσεις από όσα προβλήματα δημιούργησε. Διδακτικές ώρες δεν κερδήθηκαν, το άγχος των μαθητών/-τριών και των γονέων τους μετατοπίστηκε προς την πλευρά της διασφάλισης της υγείας της δικής τους και των αγαπημένων τους προσώπων, τα Λύκεια θυμίζουν κατά την επαναλειτουργία τους καράβια ταξιδεύοντα σε τρικυμία.

Έχουμε κατά καιρούς αναφερθεί στην αδήριτη αναγκαιότητα της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων, προς όφελος των παιδιών μας, της ψυχολογίας τους, της εκπαίδευσής τους, της κοινωνικοποίησής τους. Όμως, όχι στην άκριτη και χωρίς την προσμέτρηση του μεγέθους των παράπλευρων απωλειών επαναλειτουργία. Ούτε χωρίς την εκτίμηση και την λελογισμένη αξιολόγηση των συνθηκών και των παραμέτρων που επιτρέπουν αυτή την επάνοδο. Και, δυστυχώς, την τρέχουσα αυτή περίοδο, οι αποφάσεις αυτές φαίνεται να ήταν ιδιαίτερα εσπευσμένες …

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές