Έντονη δυσαρέσκεια προκαλεί στον εκπαιδευτικό κόσμο η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, με τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ) και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης (ΠΑΣΕΜΕ), να εκδίδουν κοινή ανακοίνωση καταγγέλλοντας υποβάθμιση της αισθητικής και μουσικής αγωγής στα σχολεία.
Όπως υποστηρίζουν, παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες περί κάλυψης όλων των εκπαιδευτικών κενών, μετά και την τρίτη φάση των προσλήψεων παραμένουν ακάλυπτα πάνω από 10.500 κενά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικά για τα μαθήματα Θεατρικής Αγωγής και Μουσικής, οι δύο φορείς κάνουν λόγο για «εικονική αποτύπωση κενών» και για προσλήψεις που «δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων».
Για τους θεατρολόγους, οι προσλήψεις περιορίστηκαν σε μόλις δύο άτομα πανελλαδικά, την ώρα που οι εκπαιδευτικές ανάγκες παραμένουν πολλαπλάσιες. Αντίστοιχα, στη Μουσική Εκπαίδευση καταγράφονται εκατοντάδες ακάλυπτες ώρες, με τους συλλόγους να επισημαίνουν ότι «πάνω από 300 δημοτικά σχολεία παραμένουν χωρίς μουσικό», ενώ η κάλυψη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση χαρακτηρίζεται «ανεπαρκής».
Στην κοινή ανακοίνωσή τους, ΠΕΣΥΘ και ΠΑΣΕΜΕ ασκούν σφοδρή κριτική στην εκπαιδευτική πολιτική, αναφέροντας ότι «η αισθητική και καλλιτεχνική παιδεία εξαφανίζεται από τα σχολεία», ενώ ζητούν άμεσα νέα φάση προσλήψεων, σύσταση οργανικών θέσεων και πλήρη στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων.
Η ανακοίνωση
«Οργή, αγωνία και αγανάκτηση είναι τα συναισθήματα που βιώσαμε όλοι από τη στιγμή που αντικρίσαμε τα αποτελέσματα της Γ’ φάσης προσλήψεων των αναπληρωτών. Παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για δήθεν κάλυψη όλων των κενών, το αποτέλεσμα είναι να παραμένουν ακάλυπτα πάνω από 10.509 κενά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Εικόνα που έπληξε και το ήδη αδικημένο μάθημα της θεατρικής αγωγής.
Με τις μόλις δύο προσλήψεις θεατρολόγων ΠΕ 91.01 (!), είναι φανερό ότι η κυβέρνηση υποβιβάζει το μάθημα και το οδηγεί στην εξαφάνιση. Με όλες τις συμπτύξεις τμημάτων και τις β’ αναθέσεις –οι οποίες στερούν την δυνατότητα από καταρτισμένους συναδέλφους να ασκήσουν το επάγγελμα που επέλεξαν– τα κενά που παρουσιάστηκαν στη Γ’ φάση ήταν 67. Γεγονός που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού οι πραγματικές ανάγκες είναι πολλαπλάσιες.
Παρόμοια εικόνα επικρατεί και στον κλάδο της Μουσικής. Εξαιτίας των πενιχρών φετινών διορισμών (λιγότεροι από τις συντάξεις) εξακολουθούν να «λιμνάζουν» πάνω από 500 κενά πανελλαδικώς, από το 2020, μόνο στα δημοτικά!
- Στην Α’ φάση προσλήψεων δηλώθηκαν από τις διευθύνσεις 416 κενά και προσελήφθησαν 128 άτομα.
- Στη Β’ φάση με δηλωμένα 287 κενά, προσελήφθησαν 99 άτομα.
- Στη Γ’ φάση δηλώθηκαν 154 κενά, ενώ προσελήφθησαν μόλις 10 άτομα!
Η κάλυψη δηλαδή ακολουθεί μια διαρκώς φθίνουσα πορεία, ενώ ταυτόχρονα παρατηρείται το φαινόμενο να δηλώνονται όλο και λιγότερα κενά από τα πραγματικά. Αυτή τη στιγμή, παραμένουν 179 κενά στην πρωτοβάθμια, που συνεπάγεται ότι τουλάχιστον 300 σχολεία μένουν χωρίς μουσικό. Αντίστοιχα ανεπαρκώς καλύπτεται και η δευτεροβάθμια, με 83 ακάλυπτα κενά να παραμένουν μετά τη Γ’ φάση.
Ποιος ευθύνεται για την υποβάθμιση της σχολικής αισθητικής και καλλιτεχνικής παιδείας, την «εξαφάνιση» των κλάδων Μουσικής Επιστήμης ΠΕ 79.01 και Θεατρικής Αγωγής ΠΕ 91 από τις προσλήψεις αναπληρωτών όλων των φάσεων;
Οι προθέσεις της κυβέρνησης φαίνονται πια και από το φεγγάρι. Ταβάνια να πέφτουν και χιλιάδες κενά είναι το Χριστουγεννιάτικο δώρο του Υπουργείου για τους μαθητές μας. Αλλά και τους εκπαιδευτικούς δεν τους ξεχνάει, αφού ήδη ετοιμάζονται τα πειθαρχικά και οι διώξεις. Όλα αυτά δεν είναι απλώς μία παρέκκλιση, αλλά η εκπαιδευτική πολιτική που χτίζεται εδώ και χρόνια απ’ όλες τις κυβερνήσεις: Ένα σχολείο εξετασιοκεντρικό, που να αντιμετωπίζει τους μαθητές ανάλογα με την τσέπη των γονιών τους και βρίσκεται μακριά από τα πραγματικά μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, αλλά και από τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Αυτό το σχολείο που οραματίζονται δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να γίνει κανονικότητα! Παλεύουμε για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και η αισθητική αγωγή θα συμβάλει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών. Για ένα σχολείο που θα οξύνει τη φαντασία, θα διαμορφώνει αισθητικό κριτήριο και θα ενισχύει τη διάθεση για δημιουργία.
Καλούμε λοιπόν όλους και όλες τους/τις συναδέλφους/-ισσες που βιώνουν την εξαθλίωση και την απανθρωπιά του σχολείου, να οργανωθούν στους συλλόγους και τα συλλογικά τους όργανα. Σε κοινό μέτωπο συμπόρευσης με ειδικότητες, νεοδιόριστους, αναπληρωτές που «πετσοκόφτηκαν», οργανώνουμε την πάλη μας και βγαίνουμε στην αντεπίθεση.
Διεκδικούμε:
- Να γίνει εδώ και τώρα Δ’ φάση αναπληρωτών που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες. Σύσταση οργανικών θέσεων και κάλυψη όλων των κενών άμεσα!
- Μέτρα για τη διαβίωση των εκπαιδευτικών.
- Χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. Να μπει χρονοδιάγραμμα για να αποκτήσουν όλα τα σχολεία τις κατάλληλες αίθουσες για τα εργαστηριακά μαθήματα της αισθητικής αγωγής.
- Να διδάσκονται τα μαθήματα Αισθητικής Αγωγής αποκλειστικά από τους/ις εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων.
- Βιβλία σε όλα τα σχολεία Να παρθούν πίσω οι πειθαρχικές διώξεις και κλήσεις.
- Να σταματήσει η τρομοκρατία σε συναδέλφους/ισσες και η λογοκρισία».
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ (ΠΕΣΥΘ)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΑΣΕΜΕ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Λεωνίδας Βουρλιώτης