Επιστολή στους γονείς για τα πειραματικά σχολεία Καστοριάς
«Σας καλούμε να διεκδικήσουμε μαζί το σχολείο που θέλουμε και ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας» - Επιστολή της Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών Καστοριάς προς τους γονείς, σχετικά με τον χαρακτηρισμό του 9ου Νηπιαγωγείου και 10ου  Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς ως πειραματικά

Η  Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Καστοριάς στέλνει ανοικτή επιστολή προς τους γονείς της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς με αφορμή την πρόταση του διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να χαρακτηριστούν δύο σχολεία ως πειραματικά.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως με τη νέα θεσμοθέτηση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων και μαθητών πολλών ταχυτήτων και απομακρύνεται το δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς, ταμπέλες  και διακρίσεις.

Με τον νόμο για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς, αφού το 9ο νηπιαγωγείο και το 10ο  δημοτικό παύουν να υφίστανται ως σχολεία γειτονιάς. «Ένα παιδί μπορεί να έχει το σχολείο απέναντι από την πόρτα του σπιτιού του και να πρέπει να φοιτήσει αλλού, αφού η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.

Οι εκπαιδευτικοί καλούν τους γονείς να σταθούν όλοι μαζί ενωμένοι ώστε να πείσουν το διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς να αποσύρει την εισήγησή του για την μετατροπή των συγκεκριμένων σχολείων σε πειραματικά και να μην προβεί σε αυτή την μονομερή πράξη χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των εκπαιδευτικών και των γονέων ολόκληρης της Περιφ. Ενότητας Καστοριάς.

«Ήμασταν και θα είμαστε πάντα στην ίδια όχθη. Στην όχθη της προάσπισης, της στήριξης και της βελτίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό συζητάμε και τώρα από κοινού ώστε να μην υπάρχουν σχολεία και μαθητές δύο ταχυτήτων. Σας καλούμε να διεκδικήσουμε μαζί το σχολείο που θέλουμε και ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας», αναφέρουν χαρακτηριστικά στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί

Η επιστολή

Αγαπητοί γονείς,

Μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες πανδημίας με τους γνωστούς περιορισμούς και χωρίς να έχει προηγηθεί ο παραμικρός θεσμικός διάλογος με την σχολική κοινότητα, με την κοινωνία και τα κύτταρα της, τις γειτονιές των σχολείων, το Υπουργείο Παιδείας και ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς θέλουν να χαρακτηρίσουν εντελώς αιφνιδιαστικά τα παραπάνω σχολεία ως πειραματικά.

Είναι επιστημονικά παραδεκτό στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι τα πειραματικά σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα Παιδαγωγικά τμήματα, ώστε να εφαρμόζουν τα προτεινόμενα από αυτά προγράμματα με βάση την παιδαγωγική έρευνα.

Ωστόσο με τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4692/2020 και το ΦΕΚ 776/26-2-2021 τα Πειραματικά Σχολεία εντάσσονται σε ένα πλαίσιο λειτουργίας όπου  η μοναδική θέση την οποία προωθούν οι θιασώτες των πειραματικών  είναι αυτή της «αριστείας» και όχι της γνώσης που ανήκει σε όλους τους μαθητές/τριες.

Ας επικεντρώσουμε σε στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων πειραματικών:

Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, αντίθετα με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο όλων των μαθητών, όλων των παιδιών, σε όποιο γεωγραφικό μήκος και πλάτος της χώρας  βρίσκεται το σχολείο τους.

Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς.

Το 9ο νηπιαγωγείο και το 10ο  δημοτικό παύουν να υφίστανται ως σχολεία γειτονιάς. Ένα παιδί μπορεί να έχει το σχολείο απέναντι από την πόρτα του σπιτιού του και να πρέπει να φοιτήσει αλλού!! Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου. Γίνεται υποχρεωτική η μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών (παιδιών νηπιαγωγείου και Δημοτικού),  στην εκπαιδευτική τους διαδικασία  και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Η μάχη που δίνουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα να διατηρήσουν τον ενιαίο χαρακτήρα των σχολείων, είναι μάχη αντίστασης στα σχέδια των ολίγων στην Ελλάδα. Είναι μάχη για την ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ανεξαιρέτως όλων των παιδιών, κάθε γειτονιάς και τόπου της χώρας μας.

Αγαπητοί γονείς,

Με αφορμή τον χαρακτηρισμό των δύο σχολείων της Καστοριάς ως πειραματικά σας καλούμε να ανανεώσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ μας. Ήμασταν και θα είμαστε πάντα στην ίδια όχθη. Στην όχθη της προάσπισης,  της στήριξης και της βελτίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτό συζητάμε και τώρα από κοινού ώστε να μην υπάρχουν σχολεία και μαθητές δύο ταχυτήτων

Σας καλούμε να διεκδικήσουμε μαζί το σχολείο που θέλουμε και ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας !!!

Ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς, ταμπέλες  και διακρίσεις.

Για το λόγο αυτό σας καλούμε να συμπορευτούμε και να αγωνιστούμε  ώστε να πείσουμε το διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς να αποσύρει την εισήγησή του για την μετατροπή των συγκεκριμένων σχολείων σε πειραματικά και να μην προβεί σε αυτή την μονομερή πράξη χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των εκπαιδευτικών και των γονέων ολόκληρης της Περιφ. Ενότητας Καστοριάς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos
Με ποια καθημερινή συνήθεια θα μειώσετε τον κίνδυνο άνοιας, σύμφωνα με νευροψυχολόγο
Τα παιχνίδια γνώσεων μπορούν να βοηθήσουν, αλλά αυτή η συνήθεια είναι ακόμα πιο αποτελεσματική
Με ποια καθημερινή συνήθεια θα μειώσετε τον κίνδυνο άνοιας, σύμφωνα με νευροψυχολόγο