Επαγγελματική εκπαίδευση: «Βορά» στην αγορά-Δριμεία κριτική από ΣΥΡΙΖΑ
Δριμεία κριτική στην Νίκη Κεραμέως ασκεί το Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Π-Σ με αφορμή το νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση που ψηφίζεται την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η πλήρη «υπαγωγή της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και των επιχειρήσεων» τονίζει το Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Π-Σ, με αφορμή το νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση που ψηφίζεται την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή.

«Η πραγματική τομή που εισάγει το νομοσχέδιο είναι η μαθητεία / εργασία  ανηλίκων μετά το Γυμνάσιο» σημειώνει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι «αντί να ενισχύεται ο μορφωτικός χαρακτήρας των υποχρεωτικών εγκύκλιων σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  για κάθε παιδί, θεσμοθετείται η συστηματική απομάκρυνση από τα θρανία προς σχολές πρόωρης κατάρτισης».

Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά την παραίτηση της υπουργού Παιδείας και την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Η ανακοίνωση:

Με το σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που εισάγεται στη κοινοβουλευτική διαδικασία, το Υπουργείο Παιδείας συστηματοποιεί την πλήρη υπαγωγή της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και των επιχειρήσεων.  

Η πραγματική τομή που εισάγει το νομοσχέδιο είναι η μαθητεία / εργασία  ανηλίκων μετά το Γυμνάσιο. Αντί να ενισχύεται ο μορφωτικός χαρακτήρας των υποχρεωτικών εγκύκλιων σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  για κάθε παιδί, θεσμοθετείται η συστηματική απομάκρυνση από τα θρανία προς σχολές πρόωρης κατάρτισης, που μπορούν να ιδρύονται ακόμα και από εργοδοτικούς φορείς. Μαζί δε με τη θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων και στο ΕΠΑΛ, άλλο ένα τμήμα του μαθητικού δυναμικού οδηγείται στην έξωση από το Λύκειο, με μόνη διέξοδο την μαθητεία πριν τα 18.

 Θεσμικά, για πρώτη φορά η επαγγελματική κατάρτιση και ο χώρος εργασίας της μαθητείας ή της πρακτικής άσκησης εντάσσονται ως διαδικασίες στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα. Σ’ αυτό το νέο συντηρητικό πλαίσιο εντάσσονται ρυθμίσεις όπως η λεγόμενη «ευελιξία» σε εκπαιδευτικό προσωπικό για την παροχή των επαγγελματικών ειδικοτήτων, η  δυνατότητα πιστοποίησης προσόντων από ιδιωτικούς φορείς, η καθήλωση και περιορισμός των επαγγελματικών ειδικοτήτων στην διαμορφωμένη κατάσταση της παραγωγής και των υπηρεσιών ακόμα και σε τοπική κλίμακα, η υποβάθμιση των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ που επανέρχονται στο μεταγυμνασιακό επίπεδο ενώ εδώ και χρόνια σ’ αυτές φοιτούσαν ενήλικοι απόφοιτοι Λυκείου, η δημιουργία πρότυπων ΕΠΑΛ με απόλυτο έλεγχο των σπουδών και των ειδικοτήτων τους από τους εκπροσώπους της τοπικής αγοράς.

Η καθιέρωση κατατακτηρίων εξετάσεων αποφοίτων ΙΕΚ και της τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ για τα ΑΕΙ, αγνοεί την αρχή πως αυτές διεξάγονται ανάμεσα σε κατόχους ισότιμων του τίτλων σπουδών. Επί της ουσίας οι νεοφιλελεύθεροι του ΥΠΑΙΘ μας επιδεικνύουν πόσο εφευρετικοί μπορούν να είναι στην υποβάθμιση των ΑΕΙ, στην εξίσωση των υπηρεσιών κατάρτισης με πανεπιστημιακές σπουδές

Το Υπουργείο Παιδείας εκπέμποντας ένα απίστευτο αυταρχισμό και απαξίωση απέναντι στους εκπαιδευτικούς και στη συλλογική τους έκφραση, προωθεί διάταξη με την οποία ουσιαστικά διορίζει όλα τα μέλη των Υπηρεσιακών  Συμβουλίων. Αντί να αφουγκραστεί το μήνυμα των πρόσφατων «εκλογών» που διεξήγαγε το ΥΠΑΙΘ (συμμετείχε μόλις το 8% των εκπαιδευτικών) και να αποκαταστήσει σχέσεις συνεργασίας με τον κόσμο της εκπαίδευσης , προχωρεί σε μια πρωτοφανή αντιδημοκρατική ενέργεια που μόνο με την εποχή της δικτατορίας μπορεί να συγκριθεί.

Το υπουργείο Παιδείας αγνοώντας το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης, που συντάχθηκε το 2016 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για πρώτη φορά στην ιστορία της ΕΕΚ, αλλά και  τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις που έγιναν στα ΕΠΑΛ αποδεικνύει πως το αντι ΣΥΡΙΖΑ μένος έχει κοινωνικό αποτύπωμα: το ξήλωμα όσων μέτρων και θεσμών υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες και την πρόοδο.

Η κυβέρνηση αντί να απαντήσει στις επιτακτικές προκλήσεις της πανδημίας, να αντιμετωπίσει τα ειδικά επείγοντα προβλήματα στην εκπαίδευση επιμένει στην εφαρμογή του νεοφιλελεύθερου σχεδιασμού της. Γι’ αυτό και παρακάμπτει στοιχειώδεις δημοκρατικές δεσμεύσεις που αποτελούν παράδοση στον πολιτικό ανταγωνισμό. Με σχολεία κλειστά, με τις πόρτες του ΥΠΑΙΘ κλειστές για τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ανοικτές όμως για άλλους «κοινωνικούς εταίρους»), με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες φυσικά περιορισμένες, αποδεικνύεται πως η απουσία του δημοκρατικού χώρου της διαβούλευσης, της αντιπαράθεσης εναλλακτικών πολιτικών και προτάσεων είναι το θερμοκήπιο του νεοφιλελευθερισμού. 

Και με το νομοσχέδιο  αυτό η κυβέρνηση προωθεί τη νεοφιλελεύθερη αντίληψή της για την εκπαίδευση και ειδικότερα για την Επαγγελματική, με τελικό στόχο  την πλήρη εμπορευματοποίησή της.

Η κα Κεραμέως δεν μπορεί πλέον να είναι Υπουργός Παιδείας.

Ζητούμε την παραίτησή της και την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pasok.jpg
Τομέας Παιδείας ΠΑΣΟΚ: «Να δούμε στρατηγικά τους διορισμούς των εκπαιδευτικών»
«Οι διορισμοί εκπαιδευτικών είναι μορφωτικό και κοινωνικό στοιχείο, είναι επένδυση για τη δημόσια παιδεία»
Τομέας Παιδείας ΠΑΣΟΚ: «Να δούμε στρατηγικά τους διορισμούς των εκπαιδευτικών»
pencil
Εκπαιδευτικοί: «Νέα απόπειρα τρομοκράτησης από το ΥΠΑΙΘΑ αναφορικά με την αξιολόγηση»
«Πρόκειται για ένα έγγραφο απολύτως παράτυπο καθώς η απεργία αποχή είναι νόμιμη συνδικαλιστική δράση»
Εκπαιδευτικοί: «Νέα απόπειρα τρομοκράτησης από το ΥΠΑΙΘΑ αναφορικά με την αξιολόγηση»