Παπαϊωάννου - Βλάσης
Τα θέματα που να κληθούν να απαντήσουν οι δύο υφυπουργοί αφορούν, μεταξύ άλλων, τις καταγγελίες για το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΤΕΙ

Οι υφυπουργοί Παιδείας Νίκος Παπαϊωάννου και Κώστας Βλάσης θα απαντήσουν σήμερα, Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου και ώρα 14:00 το μεσημέρι, σε επτά επίκαιρες ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί στη Βουλή και αφορούν σε θέματα του υπουργείου Παιδείας.

Το alfavita.gr θα καλύψει ζωντανά τη συνεδρίαση και μπορείτε να παρακολουθήσετε σε live χρόνο τις απαντήσεις των δύο υφυπουργών. 

Οι επτά ερωτήσεις που θα συζητηθούν και θα απαντηθούν σήμερα στη Βουλή σχετικά με την Παιδεία είναι οι εξής:

  1. Του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ, Σταύρου Μιχαηλίδη με θέμα: «Επιβάρυνση υποψηφίων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στη Χίο»
  2. Της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ, Νάντιας Γιαννακοπούλου με θέμα: «Διαδοχικές αντιφατικές αποφάσεις για την μετεγγραφή μαθητή στο 18ο δημοτικό Σχολείο Περιστερίου».
  3. Του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Παύλου Πολάκη με θέμα: «Καμία δικαιολογία δεν έχει πλέον το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στην υπόθεση του κ. Βραχνή».
  4. Της βουλευτού του ΚΚΕ, Αφροδίτης Κτενά με θέμα: «Να προσδιοριστούν και να αποδοθούν άμεσα τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕΙ 16 ειδικοτήτων που βρίσκονται στον «αέρα» 2 δεκαετίες».
  5. Του βουλευτή του ΚΚΕ, Εμμανουήλ Συντυχάκη με θέμα: «Να λυθούν τα προβλήματα της Δημόσιας Σχολής Ανώτατης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) Ρεθύμνου Κρήτης».
  6. Του βουλευτή της Νέας Αριστεράς, Νάσου Ηλιόπουλου με θέμα: «Καταγγελίες διαφθοράς, αδιαφάνειας και οικονομικών παρατυπιών στο Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης».
  7. Του βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρου Καζαμία με θέμα: «Η καθιέρωση της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου ως Εθνικής Επετείου και Επίσημης Ημέρας Εθνικής Αργίας».

Ακολουθούν τα κείμενα των ερωτήσεων, όπως έχουν κατατεθεί στη Βουλή:

Επιβάρυνση υποψηφίων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στη Χίο

Το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) έχει θεσμοθετηθεί από την πολιτεία για την πιστοποίηση επάρκειας των γλωσσικών δεξιοτήτων.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του εν λόγω συστήματος ακολουθεί τη μέθοδο της 6βαθμης κλίμακας του Συμβουλίου της Ευρώπης (Α1-Γ2), όπως έχουν προσδιοριστεί στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες.

Οι εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ) διενεργούνται δυο φορές τον χρόνο: το πρώτο 15νθημερο του Μαΐου και το πρώτο 15νθήμερο του Νοεμβρίου.

Οι υποψήφιοι που διαμένουν στη Χίο και πρόκειται να εξεταστούν στο ανώτατο επίπεδο (Γ1 -Γ2) πιστοποίησης επάρκειας ξένων γλωσσών τον Νοέμβριο 2025, καλούνται να μεταβούν στην ηπειρωτική Ελλάδα παρ’ όλο που θα λειτουργήσει εξεταστικό κέντρο για την αξιολόγηση των λοιπών επιπέδων γλωσσομάθειας στο νησί. Στο πλαίσιο αυτό δεν γίνεται κατανοητό βάσει ποιου σχεδιασμού δεν προβλέπεται η εξέταση όλων των επιπέδων πιστοποίησης ΚΠΓ στο εξεταστικό κέντρο της Χίου.

Η υποχρέωση μετακίνησης των υποψηφίων πέραν της ταλαιπωρίας που προκαλεί ειδικά στους μαθητές μικρών ηλικιών, συνεπάγεται δυσβάστακτη οικονομική επιβάρυνση για τις οικογένειές τους, η οποία προστίθεται στο προβλεπόμενο παράβολο Δημοσίου (e-paravolo) ύψους 100 ευρώ για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.

Η εν λόγω απόφαση αποτελεί μία ακόμα απόδειξη της απουσίας στρατηγικής του Υπουργείου Παιδείας για τη στήριξη της νησιωτικότητας και των παραμεθόριων νησιών.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο Κύριος Υπουργός:

  1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου για να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση στις εξετάσεις επιπέδου (Γ1-Γ2) για τους μαθητές των νησιωτικών περιοχών όπως μέτρα για την οικονομική στήριξη των οικογενειών που επιβαρύνονται με έξοδα διαμονής και εισιτηρίων για τις εξετάσεις ΚΠΓ π.χ. την απαλλαγή από την καταβολή παράβολου, έκπτωση εισιτηρίων κλπ;
  2. Προκειμένου να αποφευχθεί η δαπάνη μετακίνης των μαθητών και των οικογενειών, το ίδιο κλιμάκιο που διενεργεί τις εξετάσεις για το επίπεδο Β1-Β2, προτίθεστε να διενεργήσει και τις εξετάσεις του επιπέδου Γ1-Γ2;

Ο ερωτών Βουλευτής
Σταύρος Γ. Μιχαηλίδης

Διαδοχικές αντιφατικές αποφάσεις για την μετεγγραφή μαθητή στο 18ο δημοτικό Σχολείο Περιστερίου

Κυρία Υπουργέ,

Μόλις πριν δύο εβδομάδες, συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η επίκαιρη ερώτηση που σας είχα καταθέσει σχετικά με το γεγονός ότι στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, δεν μπόρεσε να εγγραφεί μαθητής, ο οποίος έχει ήδη διάγνωση με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατοικεί ακριβώς απέναντι από το σχολείο και είναι τέκνο μονογονεϊκής πολύτεκνης οικογένειας. Με βάση την απόφασή σας, για τη μη διάσπαση τμήματος με 25 μαθητές, σε δύο μικρότερα, ο μαθητής αυτός παραμένει εγγεγραμμένος σε έτερο Δημοτικό Σχολείο, αρκετά χιλιόμετρα μακριά από την κατοικία του.

Κατά τη συζήτηση της ανωτέρω ερώτησης, ο κος Υφυπουργός μου απάντησε: « Η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση δεν είναι απλά στόχος, αλλά για εμάς είναι υποχρέωση και ταυτόχρονα είναι και δέσμευση. Γι’ αυτό και παρακολουθούμε τι γίνεται σε κάθε σχολική μονάδα ξεχωριστά, κάθε αίτημα, κάθε παιδί τι χρειάζεται, γιατί εμείς δεν κοιτάμε μόνο αριθμούς, κοιτάμε πώς να βοηθήσουμε κάθε παιδί ξεχωριστά, πάντα εντός του πλαισίου και μέσα στα όρια που μας επιτρέπει και ο νόμος.»

Παρόλα αυτά, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια εξαιρετικά σοβαρή και χαρακτηριστική περίπτωση διοικητικής ασυνέπειας, η οποία έχει προκαλέσει βαθύτατη αναστάτωση σε μονογονεϊκή και πολύτεκνη οικογένεια στο Περιστέρι και, κυρίως, έχει επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα και στην ψυχολογική κατάσταση ενός ανήλικου μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πρόκειται για την υπόθεση του ίδιου μαθητή, του οποίου η μητέρα,— μητέρα πέντε παιδιών, μονογονεϊκής οικογένειας — υπέβαλε αίτηση μετεγγραφής στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, το πλησιέστερο στη μόνιμη κατοικία τους. Η αίτηση, με αρ. πρωτ. 20535, απορρίφθηκε αρχικά με βάση την ισχύουσα απόφαση σας για μη διάσπαση των τμημάτων με 25 μαθητές, παρά το γεγονός ότι υπήρχε ενδιαφέρον από 26ο μαθητή αλλά και από το ότι στην τάξη φοιτούν ήδη πέντε μαθητές με διάγνωση ΚΕΔΑΣΥ, όπως δηλαδή και ο ενδιαφερόμενος προς εγγραφή μαθητής. Λίγες ημέρες μετά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που σας κατέθεσα, στις 23 Οκτωβρίου, η μετεγγραφή εγκρίθηκε (αρ. πρωτ. 26011), μόνο και μόνο για να ανακληθεί εκ νέου στις 27 Οκτωβρίου (αρ. πρωτ. 26387), χωρίς σαφή αιτιολόγηση.

Η οικογένεια βιώνει ένα απαράδεκτο “εκκρεμές αποφάσεων” που πλήττει όχι μόνο τη σταθερότητα της ζωής του παιδιού αλλά και την εύρυθμη λειτουργία της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σας τονίζω ξανά ότι ο μαθητής έχει διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες από ΚΕΔΑΣΥ και Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής, με εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη, η οποία ωστόσο βρίσκεται στον αέρα λόγω της μη ολοκλήρωσης της μετεγγραφής, η οικογένειά του αποτελεί μονογονεϊκή και πολύτεκνη μονάδα, η μοναδική υποστηρικτική παρουσία είναι η γιαγιά του παιδιού, η οποία πάσχει από καρκίνο και έχει 80% αναπηρία και κυρίως ότι η αιτιολογία που φέρεται να δόθηκε περί «μεγαλύτερων παιδιών που μπορούν να συνοδεύουν τον μαθητή» είναι αβάσιμη, προσβλητική και δεν συνάδει με καμία παιδαγωγική, κοινωνική ή διοικητική λογική, καθώς τα μεγαλύτερα αδέλφια είτε σπουδάζουν είτε εργάζονται.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η μητέρα, εργαζόμενη, αναγκάζεται καθημερινά να αναζητά μέσο για τη μεταφορά του παιδιού στο 21ο Δημοτικό Περιστερίου, σημαντικά απομακρυσμένο από την κατοικία τους, με σοβαρή ψυχική και πρακτική επιβάρυνση για ολόκληρη την οικογένεια.

Επειδή η εκπαίδευση αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα.

Επειδή οι διοικητικές παλινωδίες και αντιφάσεις δεν συνάδουν με την υπεύθυνη λειτουργία της Διοίκησης και επιβαρύνουν δυσανάλογα τους πιο ευάλωτους.

Επειδή, η παρούσα υπόθεση δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό, αλλά αναδεικνύει σημαντικά κενά στη διαδικασία λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ερωτάσθε κ.κ Υπουργέ :

  1. Για ποιον λόγο εκδόθηκαν διαδοχικά αντιφατικές αποφάσεις;
  2. Προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα σε επανεξέταση του αιτήματος μετεγγραφής στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, δεδομένων των κοινωνικών, οικογενειακών και υγειονομικών συνθηκών της συγκεκριμένης οικογένειας;

Η Βουλευτής
Κωνσταντίνα (Νάντια) Γιαννακοπούλου

Καμία δικαιολογία δεν έχει πλέον το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στην υπόθεση του κ. Βραχνή

Τον Αύγουστο του 2023, με απόφαση του τότε υπουργού Υγείας κ. Χρυσοχοΐδη, ο κ. Βραχνής παύεται από τη θέση του προέδρου της Εθνικής Αρχής Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής μετά τις αποκαλύψεις για το σκάνδαλο του κυκλώματος παράνομης υιοθεσίας και εμπορίας βρεφών καθώς υπήρχαν φήμες και δημοσιεύματα για την εμπλοκή του.

Το Σεπτέμβριο έγινε γνωστό ότι, πέρα από κάθε λογική, προχωράει εκ νέου το θέμα της εξέλιξης του κ. Βραχνή στη θέση του καθηγητή στο ΕΚΠΑ παρόλο που είναι υπόδικος και κυκλοφορεί ελεύθερος με εγγύηση και περιοριστικούς όρους (απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και υποχρέωση εμφάνισης στο Τμήμα Ασφαλείας της γειτονιάς του κάθε μήνα). Σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσα τον ίδιο μήνα, ο υφυπουργός κ. Παπαϊωάννου που απάντησε τόνισε ότι: «όσον αφορά στο υπό διερεύνηση αδίκημα που αναφέρεται στην ερώτηση σας ότι αντιμετωπίζει ο κ. Βραχνής, από τα στοιχεία που διαθέτει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου, η Διεύθυνση δηλαδή Προσωπικού Ανώτατης Εκπαίδευσης, δεν έχει περιέλθει ως σήμερα τυχόν ποινική δίωξη εναντίον του, ούτε ενημέρωση περί επιβολής μέτρων δικονομικού καταναγκασμού εναντίον του».

Στα μέσα Οκτωβρίου κατατίθεται από μέρους μου νέα επίκαιρη ερώτηση προς το υπουργείο Δικαιοσύνης προκειμένου να διαπιστωθεί για ποιο λόγο η ποινική δίωξη εναντίον του κ. Βραχνή δεν έχει κοινοποιηθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας. Ο υφυπουργός κ. Μπουγάς, εκ μέρους του Υπουργείου Δικαιοσύνης, διευκρίνισε ότι η εισαγγελία πρωτοδικών Χανίων έχει διαβιβάσει στη Γενική Γραμματεία Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων όλες τις ενέργειες που αφορούν στον κ. Βραχνή καθώς και ότι σε σχετική ερώτηση, το Υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι έχει παραλάβει από 16/10 το σχετικό βούλευμα και τη δικογραφία.

Ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Ποιες ενέργειες έχει κάνει από 16/10 μέχρι σήμερα προκειμένου ο υπόδικος κ. Βραχνής να τεθεί σε προσωρινή αργία μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση του;
  2. Για ποιο λόγο τη στιγμή που η ποινική δίωξη ασκήθηκε στις 13/11/2024 τα σχετικά έγγραφα έφτασαν στο υπουργείο ένα χρόνο μετά και ποιες πρωτοβουλίες ανέλαβε στο διάστημα αυτό κατά το οποίο δεκάδες δημοσιεύματα έκαναν αναφορά για εμπλοκή του κ. Βραχνή στο σκάνδαλο παράνομων υιοθεσιών και εμπορίας βρεφών;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Πολάκης Παύλος

Να προσδιοριστούν και να αποδοθούν άμεσα τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕΙ 16 ειδικοτήτων που βρίσκονται στον «αέρα» 2 δεκαετίες

Επανερχόμαστε με Επίκαιρη Ερώτηση σχετικά με τους περίπου 60.000 Πτυχιούχους Μηχανικούς ΤΕΙ, για τους οποίους δεν έχουν κατοχυρωθεί ως σήμερα επαγγελματικά δικαιώματα. Συγκεκριμένα οι ειδικότητες στις οποίες δεν έχουν αποδοθεί ως σήμερα επαγγελματικά δικαιώματα είναι 1) Μηχανικών Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων, 2) Μηχανολόγων Μηχανικών, 3) Πολιτικών Μηχανικών Δομικών Έργων, 4) Πολιτικών Μηχανικών Έργων Υποδομής, 5) Μηχανικών Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας ή και Τοπογράφων Μηχανικών, 6) Μηχανικών Αυτοματισμού, 7) Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, 8) Μηχανικών Οχημάτων, 9) Μηχανικών Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου, 10) Μηχανικών Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος, 11) Μηχανικών Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος, 12) Μηχανικών Περιβάλλοντος και Οικολογίας, 13) Μηχανικών Αντιρρύπανσης, 14) Ναυπηγών Μηχανικών, 15) Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών και 16) Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας. Επισημαίνουμε ότι μετά το σχέδιο "ΑΘΗΝΑ" του 2013, επήλθαν μεταβολές στους τίτλους αρκετών σχολών, χωρίς ωστόσο να αλλάζει το περιεχόμενο σπουδών τους.

Το απολύτως αυτονόητο αίτημα να κατοχυρωθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕΙ των παραπάνω ειδικοτήτων δεν ικανοποιείται, ενώ είναι γνωστό στη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και στις προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, που κωφεύουν. Ενδεικτικό είναι ότι μέρος των αποφοίτων των σχολών αυτών, μεμονωμένα ή μέσα από τους συλλόγους τους, έχουν προσφύγει και δικαστικά απέναντι στο κράτος, και έχουν δικαιωθεί με πλήθος αποφάσεων του Δ. Πρωτοδικείου, του Δ. Εφετείου και του ΣτΕ.

20 και πλέον χρόνια μετά την ίδρυση αυτών των τμημάτων, και μάλιστα όταν υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν τους απόφοιτους, δεν μπορεί κανείς να μιλά για αμέλεια, αλλά για αποτέλεσμα πολιτικών επιλογών της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και όλων των προηγούμενων. Πίσω από αυτόν βρίσκεται ο κατακερματισμός της διαδικασίας επαγγελματικής και ακαδημαϊκής αναγνώρισης, αλλά και τα διάφορα πειράματα στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας. Εκπορεύονται από την κοινή στρατηγική της ΕΕ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που αποσυνδέει το πτυχίο από το επάγγελμα και μετατρέπει σε προσόντα τα δικαιώματα που θα έπρεπε αυτόματα να κατοχυρώνονται στο πτυχίο. Γι' αυτό και τα απολύτως δίκαια αιτήματα των Πτυχιούχων, αντιμετωπίζονται από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και τις προηγούμενες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, με θολές υποσχέσεις και παραπομπές σε ΠΔ που κάποια στιγμή θα εκδοθούν και τα περιμένουν δυο δεκαετίες!

Η πρόκληση να μην αναγνωρίζει το κράτος το δικαίωμα να εργαστούν στα αντίστοιχα με τις σπουδές τους επαγγέλματα οι Πτυχιούχοι δημόσιων ιδρυμάτων, είναι τεράστια. Πόσο μάλλον όταν με τον νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και με την πρόσφατη ψήφιση της σύμβασης της Λισαβώνας, την οποία υπερψήφισαν και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, η ακαδημαϊκήκαι επαγγελματική αναγνώριση κάθε είδους πτυχίων γίνεται αυτόματα.

Με βάση τα παραπάνω, ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

  • Να προσδιοριστούν και να αποδοθούν άμεσα και χωρίς άλλες καθυστερήσεις τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕΙ των προαναφερθέντων ειδικοτήτων.

Η Βουλευτής
Κτενά Αφροδίτη

Να λυθούν τα προβλήματα της Δημόσιας Σχολής Ανώτατης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) Ρεθύμνου Κρήτης

Στη Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ. Ρεθύμνου, την τρέχουσα σχολική χρονιά, φοιτούν περίπου 300 σπουδαστές σε 16 ειδικότητες. Πολλοί από αυτούς εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους και αρκετοί έρχονται από άλλες περιοχές της χώρας για να φοιτήσουν. Παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης της ΝΔ για τη δήθεν αναβάθμιση, οι σπουδαστές παλεύουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους μέσα σε ένα τοπίο γεμάτο εμπόδια, που η διαχρονική πολιτική των κυβερνήσεων προκαλεί.

Ειδικότερα, είναι σοβαρές οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό. Μάλιστα, εξαιτίας της υποστελέχωσης, 48 μαθήματα κινδύνευσαν να μην ξεκινήσουν τη φετινή χρονιά και ολόκληρες ειδικότητες να οδηγηθούν σε κλείσιμο. Επιπλέον, η λύση που δόθηκε από την κυβέρνηση για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών την τρέχουσα χρονιά, κι αυτό μόνο ύστερα από την κινητοποίηση σπουδαστών και εκπαιδευτικών, είναι εμβαλωματική και σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία στη ΣΑΕΚ Ρεθύμνου. Αν η ΣΑΕΚ δεν στελεχωθεί με μόνιμο προσωπικό, με πλήρη δικαιώματα, με αυξήσεις στους μισθούς, κάθε χρόνο θα προκύπτει το ίδιο πρόβλημα υποστελέχωσης, με δεδομένο και το απαράδεκτα χαμηλό ωρομίσθιο της πλειοψηφίας των εκπαιδευτών.

Επιπρόσθετα, τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε εργαστήρια. Η εκπαίδευση γίνεται στο Εργαστηριακό Κέντρο (ΕΚ) Ρεθύμνου, όπου τα κτίρια είναι παλιά και δεν επαρκούν για τις ανάγκες, ενώ ο τεχνολογικός εξοπλισμός χρειάζεται εκσυγχρονισμό. Τα εργαστήρια του Τομέα Υγείας, όπως και άλλα, λειτουργούν σε εντελώς ακατάλληλους χώρους, υπόγεια KATT.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά των εργαστηρίων, γεγονός που αναγκάζει καθηγητές και σπουδαστές να βάζουν από την τσέπη τους χρήματα για την κάλυψη των αναγκαίων. Εξ άλλου, η χρηματοδότηση των λειτουργικών αναγκών της ΣΑΕΚ (που ακόμη δεν έχει πιστωθεί για φέτος) είναι μόλις 8.000 ευρώ το εξάμηνο, δηλαδή περίπου 26 ευρώ ανά σπουδαστή. Όσο για τον εξοπλισμό παγίων στη ΣΑΕΚ, είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 9 αιτήματα για αγορά εξοπλισμού που υποβλήθηκαν πέρυσι, 2 απορρίφτηκαν, 6 δεν απαντήθηκαν ποτέ και ένα μόνο έγινε δεκτό. Όταν ιδρύονται νέα εργαστήρια για νέες ειδικότητες, οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτικοί πολλές φορές αναγκάζονται, από το υστέρημά τους και με δωρεές, να εξασφαλίζουν τον στοιχειώδη εξοπλισμό.

Στα πλαίσια αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής εντάσσονται και τα προβλήματα στη σπουδαστική μέριμνα, όπως το διαχρονικό πρόβλημα της καθυστέρησης στην καταβολή του πενιχρού στεγαστικού επιδόματος, το οποίο ακόμη δεν έχει καταβληθεί από πέρυσι στους σπουδαστές. Ταυτόχρονα, το πάσο για μετακίνηση υπάρχει ως δυνατότητα, που όμως πρακτικά δεν εφαρμόζεται, λόγω προβλημάτων στην πλατφόρμα του Υπουργείου.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση για:

  1. Τη στελέχωση της ΣΑΕΚ με μόνιμο προσωπικό, με πλήρη δικαιώματα, με αυξήσεις στους μισθούς.
  2. Να αναβαθμιστεί ο εργαστηριακός εξοπλισμός και να παρθούν όλα τα μέτρα εξοπλισμού των εργαστηρίων και για τη λειτουργία τους σε κατάλληλες υποδομές και να εξασφαλιστεί κρατική χρηματοδότηση στο ύψος των αναγκών για τη λειτουργία της ΣΑΕΚ και για σπουδαστική μέριμνα (στεγαστικό επίδομα, δωρεάν μετακίνηση).

Ο Βουλευτής
Συντυχάκης Μανώλης

Καταγγελίες διαφθοράς, αδιαφάνειας και οικονομικών παρατυπιών στο Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης

Σοβαρότατες αποκαλύψεις είδαν το φως της δημοσιότητας μέσω της ιστοσελίδας tvxs, σχετικά με την ύπαρξη ενός παρατεταμένου και οργανωμένου πλέγματος αδιαφάνειας, παράτυπων αναθέσεων και διαχειριστικής ασυδοσίας στο Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης, που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας. Το σκηνικό γενικευμένης διαφθοράς συνθέτουν εικονικοί διαγωνισμοί, αναθέσεις σε εταιρείες-κελύφη και τριγωνικές σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων που εμφανίζονται ως ανταγωνιστικές, αλλά έχουν κοινό μέτοχο και κοινή έδρα. Εταιρείες λαμβάνουν έργα δηλώνοντας έδρα σε σφραγισμένα βενζινάδικα, ενώ άλλες συστήθηκαν από στελέχη της νεολαίας της κυβερνώσας παράταξης με ελάχιστο κεφάλαιο και μέσα σε μήνες εξασφάλισαν συμβάσεις υψηλού ύψους. Κατασκευαστικές εταιρείες συμμετείχαν σε διαγωνισμούς ψηφιακών υπηρεσιών, ενώ πλήθος έργων δεν παραδόθηκαν ή παραδόθηκαν καθυστερημένα, με παρατάσεις και παραδοτέα κακής ποιότητας. Χαρακτηριστική είναι η υπόθεση της σίτισης «φοιτητώνφαντασμάτων» στη Φοιτητική Εστία Πάτρας, όπου εν μέσω καθολικού lockdown και με τις εστίες κλειστές, εταιρεία χρέωσε πάνω από 290.000€ για γεύματα που δεν είναι δυνατόν να έχουν παραδοθεί. Η σημερινή πρόεδρος επιβεβαίωσε την παραπομπή της υπόθεσης στη Δικαιοσύνη και τη διερεύνηση κι άλλων αναδόχων. Έλεγχος του Γενικού Λογιστηρίου αποκάλυψε παράνομη κατάτμηση ενιαίων αντικειμένων, αόριστα ή άσχετα κριτήρια ανάθεσης και δεκάδες μη σύννομους διαγωνισμούς. Η νέα διοίκηση ισχυρίζεται εξοικονόμηση 5,8 εκατ. μέσα σε έναν χρόνο, στοιχείο που αποδεικνύει ότι το δημόσιο ζημιωνόταν. Τα εν λόγω φαινόμενα προνομιακής πρόσβασης στο δημόσιο χρήμα επιφέρουν οσμή σκανδάλου και επιτάσσουν τη διερεύνηση της υπόθεσης.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  • Ποιες άμεσες ενέργειες θα λάβει το Υπουργείο ώστε να διερευνηθούν πλήρως οι καταγγελίες για εικονικούς διαγωνισμούς, παράτυπες αναθέσεις (λ.χ. ελέγχεται ότι η Sparta Deli EE ανήκε σε φιλικό πρόσωπο του προέδρου του Ιδρύματος την περίοδο του Covid-19) παράνομη κατάτμηση έργων, διαχειριστικές παρατυπίες και πιθανή διασπάθιση δημόσιων και ευρωπαϊκών πόρων στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ;
  • Πώς προτίθεται η Κυβέρνηση να διασφαλίσει πλήρη διαφάνεια σε όλες τις τρέχουσες και παλαιότερες συμβάσεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, να δημοσιοποιήσει τα σχετικά στοιχεία, να ενισχύσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, και να θεσπίσει ένα αυστηρό πλαίσιο ελέγχου ώστε να αποτραπούν στο μέλλον φαινόμενα όπως αυτά που σήμερα διερευνώνται από τις δικαστικές αρχές;

Ο ερωτών βουλευτής
Αθανάσιος (Νάσος) Ηλιόπουλος

Η καθιέρωση της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου ως Εθνικής Επετείου και Επίσημης Ημέρας Εθνικής Αργίας

Κυρία Υπουργέ,

Την Δευτέρα 17 Νοεμβρίου, και ενώ η χώρα τιμούσε τους νεκρούς και αγωνιστές της στην 52η επέτειο της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου, της κορυφαίας αυτής πράξης Αντίστασης του ελληνικού λαού κατά της επτάχρονης Δικτατορίας, χάθηκε μία ακόμη ευκαιρία για να καθιερωθεί η ημέρα αυτή ως Εθνική Επέτειος.

Η Πλεύση Ελευθερίας, από την πρώτη επετειακή συνεδρίαση της Βουλής στην οποία συμμετείχε το 2023, και με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την Εξέγερση του Πολυτεχνείου, κατέθεσε ψήφισμα δια της Προέδρου της, Ζωής Κωνσταντοπούλου, για την καθιέρωση της 17ης Νοεμβρίου ως ημέρας Εθνικής Επετείου.

Προπάντων σήμερα, όπου η μισαλλοδοξία, ο αυταρχισμός, ο σεξισμός, ο σωβινισμός και ο μιλιταρισμός προβάλλονται από ακροδεξιές και φασίζουσες μειοψηφίες ως πρότυπα κανονικότητας και ενός δήθεν «πατριωτισμού», επιβάλλεται ακόμη περισσότερο η Ελληνική Πολιτεία να υπερασπιστεί με σθένος τα ιδεώδη της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας.

Είναι καιρός να αναλογιστούμε, με το μερίδιο ευθύνης που αναλογεί στον καθέναν μας, αν πράγματι επιθυμούμε οι νέες γενιές να μεγαλώσουν σε έναν κόσμο όπου η φασίζουσα συμπεριφορά δεν θα διακρίνεται πλέον και δεν θα καταδικάζεται από τη Δημοκρατία. Θα πρέπει επίσης να επιλέξουμε αν πράγματι επιδιώκουμε έναν κόσμο όπου η Πολιτεία θα υπερασπίζεται και θα διαπαιδαγωγεί την κοινωνία να διαφυλάσσει τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στη Δημοκρατία και τη Δικτατορία ή όχι.

ΕΡΩΤΑΣΘΕ

  1. Για ποιους λόγους η Κυβέρνηση αρνείται να υιοθετήσει την πρόταση της Πλεύσης Ελευθερίας να καθιερωθεί η 17η Νοεμβρίου, ημέρα της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου το 1973, ως Εθνική Επέτειος και Ημέρα Εθνικής Αργίας, ώστε να τιμάται ο αγώνας του ελληνικού λαού υπέρ της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών;
  2. Δεν είναι πλέον καιρός να αναγνωριστεί επίσημα ο αγώνας των φοιτητών, των νέων και των εργαζομένων κατά της Δικτατορίας ως ένα εμβληματικό ορόσημο που εμπνέει το δημοκρατικό φρόνημα των Ελλήνων και αποτελεί σημείο αναφοράς της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας;

Αλέξανδρος Καζαμίας Βουλευτής Επικρατείας, Πλεύση Ελευθερίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κατάληψη στο ΓΕΛ Νευροκοπίου
Οι μαθητές στο πλευρό των αγροτών: Κατάληψη για την τιμή της πατάτας
«Ως νέοι άνθρωποι που μεγαλώνουμε σε έναν αγροτικό τόπο, νιώθουμε την υποχρέωση να στηρίξουμε τις οικογένειές μας και την τοπική κοινωνία» αναφέρουν...
Οι μαθητές στο πλευρό των αγροτών: Κατάληψη για την τιμή της πατάτας
aithousa_taksi
Κενά στα σχολεία: Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Λέσβο για τις μετακινήσεις και τις συγχωνεύσεις τμημάτων
«Να καλυφθούν άμεσα τα κενά στα σχολεία. Παράσταση Διαμαρτυρίας Τετάρτη 17/12, 13.30, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου»
Κενά στα σχολεία: Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Λέσβο για τις μετακινήσεις και τις συγχωνεύσεις τμημάτων
Σκύλος σχολείο
Καταγγελία ΠΦΠΟ: Στοχοποίησαν διευθύντρια σχολείου για έναν... σκύλο
Η αιτία για τη στοχοποίηση της διευθύντριας ήταν η δράση φιλοζωικής αγωγής σε δημοτικό σχολείο της Χαλκίδας η οποία φιλοξενούσε και έναν εμβολιασμένο...
Καταγγελία ΠΦΠΟ: Στοχοποίησαν διευθύντρια σχολείου για έναν... σκύλο