Thumbnail
Έχει ολοκληρωθεί ήδη ένας μήνας στα σχολεία και ζητούμενο ακόμη παραμένει η λειτουργία τους σε πλήρες διδακτικό ωράριο, αφού τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό συνεχίζουν να υφίστανται

Η, πρωτόγνωρα, απογοητευτική ολοκλήρωση του προηγούμενου σχολικού έτους με τις άδειες σχολικές αίθουσες από τον Μάρτιο του 2020, την μη πραγματοποίηση των μαθημάτων στην κανονικότητα που γνωρίζαμε, την ακύρωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων, οδήγησε την πολιτική ηγεσία στην εσπευσμένη προαναγγελία της πρόωρης έναρξης του νέου σχολικού έτους (πάντα βέβαια με την επιφύλαξη των απρόσμενων συνθηκών που μια πανδημία μπορεί να δημιουργήσει) προκειμένου να αναπληρωθεί όσο περισσότερος χαμένος διδακτικός χρόνος από το προηγούμενο σχολικό έτος.

Τελικά, η επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων με την παρουσία του μαθητικού δυναμικού πραγματοποιήθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 2020, και μάλιστα, για να μην χαθεί ούτε λεπτό, ανακοινώθηκε ότι:  «την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές /τριες θα προσέλθουν στις σχολικές μονάδες στις 8.15 και θα παραμείνουν μέχρι την τέλεση του αγιασμού, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του κάθε σχολείου (…)» (Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ με αρ. πρωτ.: 119797/Δ2/11-9-2020).

Έχει ολοκληρωθεί ήδη ένας μήνας στα σχολεία και ζητούμενο ακόμη παραμένει η λειτουργία τους σε πλήρες διδακτικό ωράριο, αφού τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό συνεχίζουν να υφίστανται. Το πρόβλημα της απώλειας των διδακτικών ωρών συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, με κίνδυνο οι επιπτώσεις του να είναι ιδιαίτερα αρνητικές κάτω από την προοπτική ενεργοποίησης απρόβλεπτων– λιγότερο ή περισσότερο –  αποσταθεροποιητικών παραγόντων (πανδημία, αλλά και καταλήψεις) που εν είδη τροχοπέδης συμβάλουν στην επιδείνωσή του.

Οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε α΄, β΄, γ΄ κλπ. φάσεις αναδεικνύει την βαρύτητα του παραπάνω προβληματισμού, ενώ η προσωρινή τοποθέτηση αυτών των αναπληρωτών και μέχρι την οριστικοποίησή της, αναφέρεται στην κάλυψη των διδακτικών κενών όπως ακριβώς περιγράφει ο επιθετικός προσδιορισμός: «προσωρινή», μη επιτρέποντας στις σχολικές μονάδες να προχωρήσουν στην σταθεροποίηση του ωρολογίου προγράμματος και στην εκκίνηση της κανονικής τους λειτουργίας.

Το πρόγραμμα: «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» (ΜΝΑΕ), το οποίο, ας σημειωθεί, βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του ΕΣΠΑ, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:

  • την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων: Φιλολόγων (ΠΕ 02) και Μαθηματικών (ΠΕ 03) , προκειμένου να υποστηριχτεί η Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά», η οποία πραγματοποιείται εντός του ωρολογίου προγράμματος με τη μορφή της συνδιδασκαλίας από δύο εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα στον χώρο της τάξης και έχει ως στόχο την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού τους γραμματισμού.
  • Την στελέχωση των ΕΠΑ.Λ. με ψυχολόγους (ΠΕ 23), οι οποίοι θα στηρίξουν ψυχοκοινωνικά τους μαθητές και θα οργανώσουν τη δικτύωση των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της περιοχής.

Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία τοποθέτηση από τις παραπάνω Ειδικότητες στα ΕΠΑ.Λ.

Και ακόμη:

Η ίδρυση των Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) για την υποστήριξη των μαθητών προσφύγων στην Ελληνική Γλώσσα δεν συνοδεύτηκε με την – αυτονόητη – ταυτόχρονη τοποθέτηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα υποστηρίξουν την λειτουργία των Τ.Υ.

Και μια επισήμανση ακόμη: Η λειτουργία των διαδικτυακών τάξεων σε επίπεδο Διεύθυνσης ή Περιφέρειας, όπως προτείνεται και από το ΥΠΑΙΘ, φαίνεται πως αποτελεί έναν ακόμη δυσεπίλυτο (;) γρίφο. Έτσι, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η καταγραφή από τις σχολικές μονάδες των μαθητών που εντάσσονται σε ομάδες αυξημένου κινδύνου και, συνεπώς, θα απουσιάσουν από την δια ζώσης σχολική διαδικασία, εντασσόμενοι σε πρόγραμμα παρακολούθησης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν  έχει καν ακόμη οργανωθεί η διαδικασία ένταξης των μαθητών αυτών στις διαδικτυακές τάξεις επιπέδου Διεύθυνσης ή Περιφέρειας. Πάντως, ο – δυσεπίλυτος αυτός – γρίφος μπορεί εύκολα να επιλυθεί με την πρόσληψη εκπαιδευτικών που θα αναλάβουν την λειτουργία των διαδικτυακών τάξεων.

Διαβάζουμε στο Δελτίο Τύπου (16-10-2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ότι:  « (…) προσλαμβάνονται 2.380 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη γενική εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, για να καλύψουν νέες προσωρινές ανάγκες σε σχέση με την πρόληψη από τον COVID-19, φτάνοντας συνολικά τους 49.214 διορισμούς και προσλήψεις ως σήμερα, μακράν περισσότερους από όλα τα τελευταία χρόνια». Δεν αμφισβητούνται οι παραπάνω αριθμοί. Προβληματίζει η καθυστέρηση έγκαιρης τοποθέτησης του απαραίτητου εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού προσωπικού για την ομαλή (επαν-) εκκίνηση της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων, και μάλιστα σε μια περίοδο που η  έγκαιρη επανεκκίνηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας – η οποία, ουσιαστικά, διακόπηκε στις 10 Μαρτίου 2020, όταν και τα σχολεία μας έκλεισαν λόγω πανδημίας και προσπάθησαν να επαναλειτουργήσουν, χωρίς σημαντική επιτυχία, από τις 11 Μαΐου 2020 για την Γ΄ Λυκείου και από τις 18 Μαΐου 2020 – είναι περισσότερο επιτακτική από ποτέ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα