Thumbnail
Ίσως, πρέπει, ο κ. Τσιόδρας να επανεξετάσει το θέμα αυτό και να επιτρέψει το άνοιγμα των Ωδείων/Μουσικών ιδρυμάτων και τη συνέχιση της μουσικής εκπαίδευσης των παιδιών, σε ότι αφορά τα ατομικά μαθήματα (με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας) και όχι τα ομαδικά θεωρητικά μαθήματα ή τις χορωδίες.

Τα παιδιά μέσα σε ένα βράδυ βρέθηκαν σε μια εντελώς νέα πραγματικότητα, που, σωστά, τα έκλεισε στο σπίτι, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία, ακόμα και η ζωή όλης της οικογένειας και του οικείου περιβάλλοντος τους. Μέσα σε αυτή τη νέα πραγματικότητα αποκοινωνικοποιήθηκαν και απομονώθηκαν από ότι τα έκανε να νιώθουν, να εκφράζονται, να δημιουργούν και να εκτονώνονται, πέρα από τα στενά όρια της οικογένειας. Τους φίλους τους, τις παρέες τους τα πάρτι και τις εκδηλώσεις τους, την άθληση και τη μουσική τους εκπαίδευση. Τα παιδιά θέλουν να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με τα παιδιά, γιατί είναι η μικρή δική τους κοινωνία, έχουν κοινούς κώδικες επικοινωνίες και κοινά ενδιαφέροντα.

Η εντύπωση ότι όλα τα παιδιά είναι χαρούμενα και ανέμελα γιατί δεν πάνε σχολείο, αλλά κάνουν κάποια μαθήματα, μέσω Skype (όχι όλα), γιατί παίζουν με το μικρό αδελφάκι ή γιατί κάνουν λίγο ποδήλατο ή γιατί παίζουν όλη μέρα παιχνίδια στον υπολογιστή, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η ξαφνική διακοπή των δραστηριοτήτων τους σε πολλές περιπτώσεις είχε αρνητικές επιπτώσεις.

Σε τηλεφωνικές συζητήσεις με φίλες μου, συχνά άκουσα ότι “έχασε το κέφι του”, “θα έλεγα έχει κατάθλιψη”, “τι να κάνω; δεν θέλει να ασχοληθεί με τίποτα, μόνο παίζει παιχνίδια στον υπολογιστή”, “έχει ανησυχία και στρες για αυτό που συμβαίνει”. Σίγουρα μέσα σε αυτή την αρνητική και επικίνδυνη τροπή που πήρε η ζωή μας, η οικογένεια είχε τον πρώτο και ωφέλιμο ρόλο και σίγουρα ήταν μια ευκαιρία για να βρεθούν τα παιδιά με τους γονείς τους πολύ κοντά και να μοιραστούν όλες τις ώρες του 24ωρου, για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά σίγουρα δεν το βίωσαν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο. Υπάρχουν παιδιά που είτε για οικονομικούς λόγους, είτε γιατί ανήκουν σε μονογονεϊκές οικογένειες, είτε γιατί έχουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες ή και άλλες δυσκολίες, δεν το “χάρηκαν”.

Την ώρα που τα μέτρα αίρονται και προχωράμε σταδιακά στην κανονικότητα, την ώρα που τα παιδιά μπορούν πια να βρίσκονται έξω και να περιφέρονται σε πάρκα και πλατείες, και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου επιστρέφουν στα θρανία, την ώρα που μια σειρά άλλων δραστηριοτήτων καλαισθητικής φύσης ξεκίνησαν, ο κ. Τσιόδρας συστήνει τα Ωδεία και Μουσικά ιδρύματα να παραμείνουν κλειστά, γιατί “η εκφορά του αέρα με μεγάλη ένταση, ενδεχομένως καθιστά επικίνδυνη την επαναλειτουργία αυτών των χώρων”! Και απορώ και ψάχνω να βρω την “εκφορά του αέρα” στα ατομικά μαθήματα της ενόργανης μουσικής. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τη διαφορά της “εκφοράς του αέρα” την ώρα που ένα παιδί κάνει ατομικό μάθημα πιάνου ή κιθάρας ή βιολιού, με την “εκφορά του αέρα” στα πάρκα και τις ποδηλατάδες και όχι μόνο, αφού “ο κορωνοϊός είναι ένας ιός που μεταδίδεται μέσω του αέρα, με τα αεροσταγονίδια”, όπως συνεχίζει να μας λέει ο κ. Τσιόδρας.

Θα περίμενα ο κ, Τσιόδρας, ως γιατρός/επιστήμονας, να γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο η μουσική επιδρά στον εγκέφαλο και τις νευροψυχολογικές επιπτώσεις της, και να συστήσει τη συνέχιση της μουσικής εκπαίδευσης των παιδιών, ως μέσον διανοητικής, ψυχικής και συναισθηματικής αποκατάστασης και επαναφοράς, μετά την απομόνωση τους, το φόβο, την ανασφάλεια και το στρες που πολλά βίωσαν.

Είναι γνωστό ευρέως στον επιστημονικό κόσμο ότι η μουσική επιδρά καταλυτικά στην πνευματική, κοινωνική και προσωπική ανάπτυξη των παιδιών και είναι το μέσον της προσωπικής δημιουργίας και έκφρασης, της ανακάλυψης του εαυτού τους και την κοινωνικοποίησης τους, της ανάπτυξης της φαντασίας και της διάνοιας τους, ο ρυθμιστικός παράγοντας αποβολής κάθε αρνητικής σκέψης και συναισθήματος, το καταλυτικό μέσον ξυπνήματος του μυαλού, μακριά από στείρα και περιοριστικά συστήματα συμβατικής εκπαίδευσης, ο καλύτερος τρόπος επαναφοράς των παιδιών την νέα πραγματικότητα, στη νέα ζωή!

Ίσως, πρέπει, ο κ. Τσιόδρας να επανεξετάσει το θέμα αυτό και να επιτρέψει το άνοιγμα των Ωδείων/Μουσικών ιδρυμάτων και τη συνέχιση της μουσικής εκπαίδευσης των παιδιών, σε ότι αφορά τα ατομικά μαθήματα (με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας) και όχι τα ομαδικά θεωρητικά μαθήματα ή τις χορωδίες. Ας δώσει την ευκαιρία και τη χαρά στα παιδιά να κοινωνικοποιηθούν ξανά, να εκφραστούν και να δημιουργήσουν μέσα από την οργάνωση και εκτέλεση διαδικτυακών συναυλιών, που θα οργανώσουν οι μουσικοί φορείς, στου οποίους σπουδάζουν και έτσι να επανέλθουν στην κανονικότητα και τη ζωή, με τον καλύτερο κα πιο δημιουργικό τρόπο.

Είναι θέμα παιδείας, είναι θέμα πολιτισμού!

Μέμα Χαλιώτη

Πιανίστα/Καθηγήτρια Μουσικής/Πολιτισμολόγος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φοιτητές
Φοιτητικές κινητοποιήσεις: Καθηγητής του Βιολογικού Πάτρας κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση
Φοιτητικές kινητοποιήσεις στο Βιολογικό του Πανεπιστημίου Πατρών - Αντίσταση στην τρομοκρατία και υποστήριξη των καταγγελιών για κακοποίηση
Φοιτητικές κινητοποιήσεις: Καθηγητής του Βιολογικού Πάτρας κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση