Ακινητοποιημένα θα μείνουν για 48 ώρες τα ταξί της Αττικής, από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης 5 Νοεμβρίου έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής, ύστερα από απόφαση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).
Η κινητοποίηση αποτελεί προειδοποιητική απεργία, με τους αυτοκινητιστές να ζητούν λύσεις σε ζητήματα που, όπως υποστηρίζουν, «απειλούν την επιβίωση του επαγγέλματος», όπως η ηλεκτροκίνηση, η φορολογία, η πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες και η πειρατεία στις μεταφορές.
Τα βασικά αιτήματα των οδηγών
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, οι οδηγοί ταξί διεκδικούν:
Παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών ταξί, που έχει οριστεί για την 1η Ιανουαρίου 2026, με αίτημα να μετατεθεί για το 2035, ώστε —όπως αναφέρουν— να υπάρξει «ρεαλιστικός χρόνος προσαρμογής» και κρατική στήριξη στην ανανέωση του στόλου.
Απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Κυρανάκη–Κεφαλογιάννη (134328/20-8-2025, ΦΕΚ Β΄ 4564), που ρυθμίζει ζητήματα μεταφορών και θεωρούν ότι επιβαρύνει υπέρμετρα τον κλάδο.
Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα πραγματικά βιβλία (Κ.Β.Σ.) και αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ, όπως ισχύει για άλλες επαγγελματικές κατηγορίες.
Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, χωρίς εξαιρέσεις ή περιορισμούς.
Ζήτημα «πειρατείας» και πολυεθνικών πλατφορμών
Ένα από τα βασικά σημεία αντιπαράθεσης αφορά την «πειρατεία» στις μεταφορές, δηλαδή τη δραστηριότητα πολυεθνικών εταιρειών που, μέσω ψηφιακών πλατφορμών, εκτελούν μεταφορικό έργο αντίστοιχο με αυτό των ταξί, χωρίς —όπως υποστηρίζει το ΣΑΤΑ— να υπόκεινται στους ίδιους ελέγχους και υποχρεώσεις.
Το Συνδικάτο ζητά:
Διατήρηση και ενίσχυση του νόμου 4530/2018, που ορίζει τα όρια λειτουργίας ΕΔΧ ταξί και ενοικιαζόμενων Ι.Χ. με οδηγό.
Δημιουργία μητρώου για τα οχήματα αυτά και ορθή λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας μέσω της οποίας δηλώνονται οι συμβάσεις.
Καθορισμό ελάχιστης χρέωσης στα 150 ευρώ και ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης τρεις ώρες, ώστε να αποτραπεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός.
Πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας
Στο πλαίσιο της απεργίας, οι αυτοκινητιστές πραγματοποιούν πορεία διαμαρτυρίας στις 10:00 το πρωί, με σημείο εκκίνησης την οδό Σπύρου Πάτση. Η κινητοποίηση αναμένεται να προκαλέσει κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της Αθήνας, ειδικά στις ώρες αιχμής.
Το ΣΑΤΑ δηλώνει αποφασισμένο να συνεχίσει τις κινητοποιήσεις και τις επόμενες ημέρες, αν δεν υπάρξει ανταπόκριση από την κυβέρνηση.
Η θέση του Υπουργείου Μεταφορών
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει ότι οι αλλαγές στην ηλεκτροκίνηση και στη ρύθμιση των μεταφορών είναι αναγκαίες για την προσαρμογή της χώρας στους ευρωπαϊκούς στόχους για μηδενικές εκπομπές έως το 2035, αλλά και για τη διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού μεταξύ παραδοσιακών και νέων μορφών μεταφοράς.
Ωστόσο, το υπουργείο φέρεται διατεθειμένο να συζητήσει μεταβατικά μέτρα και ενισχύσεις για τους επαγγελματίες ταξιτζήδες, στο πλαίσιο των πράσινων επιδοτήσεων.
Οι αλλαγές στην ηλεκτροκίνηση και οι επιπτώσεις στον κλάδο
Η υποχρεωτική ταξινόμηση ηλεκτρικών ταξί από το 2026 αποτελεί μέρος του Εθνικού Σχεδίου για την Ηλεκτροκίνηση, που στοχεύει στην αναβάθμιση του στόλου οχημάτων και στη μείωση των ρύπων στις πόλεις.
Ωστόσο, ο κλάδος των ταξί εκφράζει ανησυχίες ότι:
το κόστος αγοράς ηλεκτρικού οχήματος (30.000–40.000 ευρώ) είναι απαγορευτικό,
η υποδομή φόρτισης παραμένει ανεπαρκής,
και η πολιτεία δεν έχει προβλέψει επαρκή χρηματοδοτικά εργαλεία για την αντικατάσταση των υφιστάμενων οχημάτων.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται διάλογος μεταξύ ΣΑΤΑ και κυβέρνησης, ενώ δεν αποκλείεται η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων εάν δεν υπάρξει κοινό έδαφος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Μαρία Δούση