ΝΕΛΛΗ ΕΞΑΡΧΑΚΟΥ
Επίσκεψη στο Παρίσι της διευθύντριας του γραφείου της Σοφίας Ζαχαράκη για συναντήσεις με τον ΟΟΣΑ - Ολοκληρώνεται το “Policy Review” του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση – Η αποστολή της Ν. Εξαρχάκου στο Παρίσι

Στο Παρίσι θα μεταβεί στις 17 Νοεμβρίου η Κανέλλα (Νέλλη) Εξαρχάκου, διευθύντρια του γραφείου της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, προκειμένου να συμμετάσχει σε συναντήσεις με συνεργάτες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Η επίσκεψη πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του “Policy Review” για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο εκπονείται από την αρμόδια ομάδα του Οργανισμού.

Δείτε ΕΔΩ την απόφαση.

ΝΕΛΛΗ ΕΞΑΡΧΑΚΟΥ

Ποια είναι η Κανέλλα (Νέλλη) Εξαρχάκου

Η Νέλλη Εξαρχάκου είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου ειδίκευσης στον Τομέα Διεθνών Σπουδών (Ευρωπαϊκό Δίκαιο, Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο) του τμήματος Νομικής από το ίδιο Πανεπιστήμιο.  Εργάστηκε ως εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδείας με την ομάδα του ΟΟΣΑ (OECD) για την προετοιμασία και την παράδοση της μελέτης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Τα τελευταία 15 χρόνια κατέχει θέσεις ευθύνης σε Ειδική Υπηρεσία Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας με αρμοδιότητα Διοίκηση -Ανθρώπινο Δυναμικό- Συμβάσεις Δημοσίου, Γραφείων Υφυπουργού Παιδείας και Υφυπουργού Τουρισμού και τα τελευταία χρόνια Προισταμενη Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και Οικονομικών στον Οργανισμό Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής οπου διετέλεσε και Προισταμενη Οικονομικων Υπηρεσιων (Π.Ο.Υ) με διαδικασια ΑΣΕΠ. 

Τι είναι το “Policy Review” του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση

Ο ΟΟΣΑ, στο πλαίσιο των περιοδικών αξιολογήσεών του, διενεργεί ανασκοπήσεις εκπαιδευτικής πολιτικής (Policy Reviews) με στόχο την καταγραφή προκλήσεων και την υποβολή προτάσεων πολιτικής προς τα κράτη-μέλη.
Για την Ελλάδα, το συγκεκριμένο “Review” εστιάζει σε τομείς όπως:

  • η ποιότητα και η ισότητα στην εκπαίδευση,

  • η επιμόρφωση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών,

  • η σύνδεση σχολείου και αγοράς εργασίας,

  • καθώς και η αποδοτικότητα της διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος.

Το τρέχον “Policy Review” αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, με την παρουσίαση των πορισμάτων του να καθορίζει σε σημαντικό βαθμό τη νέα στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας για την επόμενη τριετία.

Ενημερωτικό σημείωμα

Θέμα : «Αποστολή στην έδρα του ΟΟΣΑ στο Παρίσι, 17-19 Νοεμβρίου 2025 για συζήτηση επί των  αποτελεσμάτων της έρευνας Education Policy Review πριν την οριστικοποίησή τους»

Με πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, το 2024  ζητήθηκε από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) η εκπόνηση εμπεριστατωμένης μελέτης για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στόχος της πρωτοβουλίας ήταν η αξιοποίηση της διεθνούς τεχνογνωσίας του ΟΟΣΑ, η συστηματική αποτύπωση των δυνατών και αδύνατων σημείων του ελληνικού εκπαιδευτικού οικοσυστήματος, καθώς και η παροχή τεκμηριωμένων εισηγήσεων για τη διαμόρφωση μιας αποτελεσματικότερης και δικαιότερης εκπαιδευτικής πολιτικής.

Η έρευνα βασίζεται σε εθνικά και διεθνή δεδομένα, μεταξύ των οποίων και τα αποτελέσματα του προγράμματος PISA, καθώς και σε ποιοτικές πηγές πληροφόρησης που συγκεντρώθηκαν μέσω ερωτηματολογίων, συνεντεύξεων και επιτόπιων επισκέψεων. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, το Υπουργείο Παιδείας διευκόλυνε την πρόσβαση του ΟΟΣΑ σε υπηρεσιακά στελέχη, σχολικές μονάδες και εμπλεκόμενους φορείς, ώστε η ανάλυση να αντανακλά την πραγματική κατάσταση του συστήματος.

Η μελέτη του ΟΟΣΑ στοχεύει τόσο  στην υποστήριξη της χάραξης πολιτικής  όσο και στην παροχή ανεξάρτητης, συγκριτικής ανάλυσης, που συνδυάζει διεθνή εμπειρία και βέλτιστες πρακτικές. Εγκάρσια διάσταση της μελέτης αποτελεί η ισότιμη πρόσβαση στους πόρους και η παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικοοικονομικού υπόβαθρου ή γεωγραφικής περιοχής.

Η μελέτη του ΟΟΣΑ οργανώνεται σε πέντε βασικά κεφάλαια:

  1. Το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας: Κύρια χαρακτηριστικά, επιδόσεις και πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις.
  2. Εξισορρόπηση αυτονομίας σχολικών μονάδων και λογοδοσίας: Μελέτη μηχανισμών ενίσχυσης τοπικής ικανότητας και διακυβέρνησης.
  3. Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού: Ανάδειξη προκλήσεων και πολιτικών για την προσέλκυση, επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών.
  4. Βελτίωση και διεύρυνση της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας: Ανάλυση πρόσβασης, ποιότητας και επαγγελματικών προδιαγραφών.
  5. Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και του αντικτύπου της ψηφιακής εκπαίδευσης: Αξιολόγηση των πολιτικών και εργαλείων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της μάθησης.

Η εκπόνηση της έρευνας προχώρησε μέσα από διαδοχικά στάδια που περιλάμβαναν την αποστολή ερωτηματολογίων προς τις αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς του Υπουργείου Παιδείας, την επίσκεψη κλιμακίου του ΟΟΣΑ στην Ελλάδα στις αρχές του 2025 με σειρά συναντήσεων και επιτόπιων επισκέψεων, καθώς και την ανταλλαγή σχεδίων κεφαλαίων και σχολίων μεταξύ των δύο πλευρών. Η διαδικασία βρίσκεται πλέον στο τελικό της στάδιο και η ολοκλήρωση της έκθεσης αναμένεται έως το τέλος του 2025.

Η επικείμενη αποστολή υπηρεσιακών παραγόντων και της διευθύντριας του γραφείου της Υπουργού στις 17-19 Νοεμβρίου 2025 στο Παρίσι, στην έδρα του ΟΟΣΑ, εντάσσεται στην τελική φάση της συνεργασίας και αποσκοπεί στη συζήτηση και οριστικοποίηση των τελικών συστάσεων του πορίσματος. Στο πλαίσιο αυτό, θα εξεταστούν αναλυτικά οι προτεινόμενες δράσεις, με σκοπό να προσαρμοστούν στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η επίσκεψη αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός πορίσματος που θα είναι ταυτόχρονα επιστημονικά τεκμηριωμένο και ρεαλιστικό ως προς την εφαρμογή του, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες δομές, τις προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας και τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας.

Η τελική μελέτη του ΟΟΣΑ αναμένεται να ενισχύσει ουσιαστικά την ικανότητα του Υπουργείου να λαμβάνει αποφάσεις στη βάση τεκμηριωμένων δεδομένων και να προωθεί πολιτικές ισότητας και ποιότητας στην εκπαίδευση. Παράλληλα, αναμένεται να υποστηρίξει την εισαγωγή καινοτόμων παιδαγωγικών και διοικητικών πρακτικών, με έμφαση στη χρήση της τεχνολογίας και των ψηφιακών εργαλείων, και να ενδυναμώσει τη δημόσια εμπιστοσύνη προς το εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από τη διαφάνεια και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.

Μετά την ολοκλήρωση των συζητήσεων και την παραλαβή της τελικής έκθεσης, το Υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε εσωτερική ανάλυση των συστάσεων, στην ιεράρχηση προτεραιοτήτων για άμεση ή μεσοπρόθεσμη εφαρμογή και στην ενημέρωση των εμπλεκομένων φορέων. Παράλληλα, θα δρομολογηθούν οι απαραίτητες κανονιστικές και διοικητικές ενέργειες, ώστε οι συστάσεις του ΟΟΣΑ να ενσωματωθούν οργανικά στις πολιτικές και στα προγράμματα του Υπουργείου.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agrotes mploka
Μεγάλο συλλαλητήριο αγροτών στην Αθήνα στις 11 Νοεμβρίου – Κλείνει το κέντρο της πρωτεύουσας
Αγρότες και κτηνοτρόφοι απ’ όλη τη χώρα διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ και τα συνεχιζόμενα προβλήματα του πρωτογενούς...
Μεγάλο συλλαλητήριο αγροτών στην Αθήνα στις 11 Νοεμβρίου – Κλείνει το κέντρο της πρωτεύουσας
Δώρο Χριστουγέννων
Νέο έκτακτο «Χριστουγεννιάτικο επίδομα»: Το σενάριο για ενίσχυση 400-500 ευρώ σε χαμηλά εισοδήματα
Αν και δεν έχει «κλειδώσει» επισήμως, εξετάζεται ενδεχόμενο οικονομικής στήριξης επιπλέον του ετήσιου βοηθήματος των 250 ευρώ – Τι δηλώνουν...
Νέο έκτακτο «Χριστουγεννιάτικο επίδομα»: Το σενάριο για ενίσχυση 400-500 ευρώ σε χαμηλά εισοδήματα
vivlia
Ποιοι κερδίζουν από το “πολλαπλό βιβλίο”; Εκπαιδευτικοί μιλούν για "δώρα" σε εκδότες
Η εκπαιδευτική κοινότητα προειδοποιεί ότι το νέο σύστημα βιβλίων του Υπουργείου Παιδείας ανοίγει τον δρόμο για την ενίσχυση της παραπαιδείας
Ποιοι κερδίζουν από το “πολλαπλό βιβλίο”; Εκπαιδευτικοί μιλούν για "δώρα" σε εκδότες
pens-93177_1920.jpg
Καταγγελίες για τρομοκρατική και εκβιαστική πρόσκληση σε συνάντηση φιλολόγων
Η Ενιαία Αγωνιστική Αριστερή Παρέμβαση Πειραιά καταγγέλλει «εκβιαστική συνάντηση» για την αξιολόγηση και καλεί σε στάση εργασίας και συγκέντρωση στις...
Καταγγελίες για τρομοκρατική και εκβιαστική πρόσκληση σε συνάντηση φιλολόγων