Thumbnail
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά για την επαναλειτουργία των σχολείων

Η απόφαση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία των σχολείων, προκαλεί έντονο προβληματισμό και ανησυχία σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Βασικό ζήτημα, πέρα από τα επιστημονικά ερωτήματα για την ορθότητα ή όχι της απόφασης αυτής (πειραματισμός, θεωρία "ανοσίας της αγέλης" κ.α.), αποτελούν οι όροι και προϋποθέσεις με τις οποίες πραγματοποιείται το άνοιγμα των σχολείων.

Σε αυτές, οι εκπαιδευτικοί έχουμε και (συλλογική) γνώμη, αλλά και αντίληψη της υπάρχουσας (άσχημης) πραγματικότητας. Συγκεκριμένα,

α) για την κτιριακή υποδομή:

  1. Τα προβλήματα στην κτιριακή υποδομή είναι γνωστά και διαχρονικά. Είναι πρακτικά ανεφάρμοστη η οδηγία για τάξεις των 11-12-13 (μέχρι 15) μαθητών και ταυτόχρονα τήρηση 1,5μετρου απόστασης (σημειωτέον ότι για τα εμπορικά καταστήματα είναι παραπάνω, αλλά για το σχολεία όχι), με δεδομένο ότι πολλές τάξεις είναι το πολύ 30 τ.μ. Αντίθετα, με την υπάρχουσα υποδομή και προκειμένου να τηρηθεί η απόσταση, ο κατάλληλος αριθμός των μαθητών είναι 4-8.

  2. Στον Πειραιά υπάρχουν σχολικά κτίρια ακατάλληλα σε "φυσιολογικές" συνθήκες, πόσο μάλλον σε συνθήκες πανδημίας (9ο ΕΠΑΛ Πειραιά-πολυκατοικία, 13ο ΓΕΛ Πειραιά-πολυκατοικία, 7ο Γυμνάσιο Πειραιά-κτίριο που χρονολογείται γύρω στο 1940 και σε λίγο κλείνει έναν αιώνα κ.α.). Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερο έντονο στα σχολεία του Δήμου Πειραιά.

  3. Σε πολλά σχολικά κτίρια έχουν δημιουργηθεί αίθουσες με παρεμβάσεις που έγιναν σταδιακά, προκειμένου να δοθεί λύση στην πιεστική ανάγκη δημιουργίας σχολικών τάξεων. Πολλές δεν αερίζονται καν. Επίσης, ακατάλληλα είναι πολλά εργαστήρια πληροφορικής που οι μαθητές κάθονται δίπλα-δίπλα κυριολεκτικά (ακόμα και 2 μαθητές σε έναν υπολογιστή), φυσικών επιστημών κλπ

  4. Αρκετά σχολεία είναι κατασκευασμένα σε μικρά οικόπεδα (π.χ. Ε' διαμέρισμα Πειραιά όπου δεν υπήρχαν μεγάλα οικόπεδα ελεύθερα), αλλά έχουν σημαντικό αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών (π.χ. 7ο ΓΕΛ Πειραιά, 8ο Γυμνάσιο Πειραιά, 8ο ΓΕΛ Πειραιά, 4ο ΕΠΑΛ Πειραιά, 6ο Γυμνάσιο Πειραιά στον Άγιο Νείλο κ.α.).

  5. Υπάρχουν συστεγαζόμενα σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών (ενδεικτικά 1ο Γυμνάσιο - ΓΕΛ Καλλίπολης με 658 μαθητές συνολικά, 1ο Γυμνασιο-1ο ΓΕΛ Πειραιά με 471 μαθητές και χωρίς προαύλιο χώρο, 3ο-7ο Γυμνάσια Κερατσινίου με πάνω από 390 μαθητές συνολικά και κοινό προαύλιο κλπ). Επίσης, υπάρχουν σχολικά συγκροτήματα που λειτουργούν πρωί-βράδυ (υπάρχουν 12 εσπερινά σχολεία στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά, όλα συστεγαζόμενα με πρωινά όπως και ένα απογευματινό). Ο χώρος δεν θα προλαβαίνει να καθαρίζεται σωστά αφού οι βραδινοί φεύγουν μετά τις 23:00 (και πιο αργά) και οι πρωινοί έρχονται στην ουσία μετά από 8 ώρες!  Πως είναι δυνατόν να τηρηθούν ουσιαστικά τα μέτρα ασφαλείας (εκτός και αν το Υπουργείο "κλείνει το μάτι" τελικά σε γονείς να μην στείλουν τα παιδιά στο σχολείο, αλλά την ίδια ώρα να ισχυρίζεται ότι τα σχολεία έχουν ανοίξει και όλα δουλεύουν ρολόι);

  6. βρύσες και τουαλέτες είναι σε πολλά σχολεία σε άσχημη κατάσταση

  7. Τα γραφεία των καθηγητών (τα οποία δεν αναφέρει κανείς από τους κυβερνώντες) είναι στην πλειοψηφία τους ακατάλληλα να φιλοξενήσουν τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις.

Με βάση τα παραπάνω, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να σταθμίσουν τα δεδομένα σε κάθε σχολείο, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και την υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Π.χ. να ΜΗΝ χρησιμοποιηθούν ΚΑΘΟΛΟΥ τάξεις που κρίνονται ακατάλληλες, ή να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των παιδιών σε κάθε τμήμα, αν αυτό κρίνει ο Σύλλογος, προκειμένου να τηρείται η οδηγία του 1,5 μέτρου. Να βρεθούν κτίρια, όπου τα σχολεία είναι παντελώς ακατάλληλα (π.χ. Δημοτικά). Καμία αύξηση του αριθμού των παιδιών στην τάξη, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο, αντίθετα μείωση. Η ΕΛΜΕ θα στηρίξει με όλα τα μέσα τις αποφάσεις των συναδέλφων.

β) για την υγεία των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα όσους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (ειδική άδεια) και την άδεια ειδικού σκοπού (για τη φύλαξη των παιδιών):

  1. Ο Μέσος Όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών είναι μεγάλος, σαν αποτέλεσμα της διαχρονικής πολιτικής της αδιοριστίας και των απανωτών αντιασφαλιστικών νόμων όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία 30 χρόνια. Ενδεικτικά στο ΠΥΣΔΕ Πειραιά η πλειοψηφία είναι άνω των 50 ετών, μεγάλο μέρος άνω των 55, ακόμα και άνω των 60. Αντικειμενικά, μεγάλο μέρος αντιμετωπίζει υποκείμενα νοσήματα. Στις εγκυκλίους, ωστόσο, του ΥΠΕΣ ΔΕΝ αναφέρονται μια σειρά ασθένειες (ΧΑΠ, σκλήρυνση, υπερτασικοί κ.α.), ενώ και όσες αναφέρονται είναι με γενικό, ασαφή, μη επιστημονικό τρόπο διατυπωμένες (τι πάει να πει π.χ. βαριά πνευμονοπάθεια; Υπάρχει και ελαφριά;).

  2. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για όσους δεν ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά φροντίζουν συγγενικά τους άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

  3. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για συναδέλφισσες που βρίσκονται σε εγκυμοσύνη.

  4. Οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού για τη φύλαξη των παιδιών, χρεώνονται με κανονική άδεια (στις 4 μέρες, οι 3 είναι δικαιολογημένες από την υπηρεσία και η 1 χρεώνεται κανονική-υπολογίζονται μόνο οι εργάσιμες). Είναι απαράδεκτο να χρεώνεται κανονική άδεια, όταν τα Δημοτικά Σχολεία, οι Βρεφονηπιακοί Σταθμοί παραμένουν κλειστά (σημειώνουμε ότι η άδεια ειδικού σκοπού έχει επεκταθεί και για παιδιά που ΔΕΝ πάνε σε βρεφονηπιακό σταθμό). Ειδικά οι συνάδελφοι αναπληρωτές που θα χρεωθούν μέρες κανονικής άδειας, θα δουν τις αποδοχές τους να περικόπτονται από τη μείωση του επιδόματος μη ληφθείσας άδειας, γεγονός δυο φορές απαράδεκτο!

Με βάση τα παραπάνω:

  1. απαιτούμε κανείς εκπαιδευτικός-μαθητής που ανήκει σε ευπαθή ομάδα να μην επιστρέψει στο σχολείο! Καλούμε τους συναδέλφους με υποκείμενα νοσήματα να υποβάλουν αίτηση για ειδική άδεια, ακόμα και αν δεν περιγράφεται σαφώς στις εγκυκλίους το νόσημα που αντιμετωπίζουν. Για το σκοπό αυτό, να προσκομίσουν (μέσω του σχολείου τους) ιατρική γνωμάτευση (βλέπε εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020) και να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση (θα στείλει σχέδιο και η ΕΛΜΕ). Καλούμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη λήψη της ειδικής άδειας, ώστε να γίνεται παρέμβαση της ΕΛΜΕ. Κανένας μόνος του!

  2. Για τους συναδέλφους που φροντίζουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, να δοθεί η δυνατότητα εργασίας από απόσταση (τηλε-εκπαίδευση). Η δυνατότητα αυτή περιγράφεται και δίνεται σαφώς στην εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189, ημερομηνία 20-3-2020, του ΥΠΕΣ-Ενότητα Α) .

  3. Απαιτούμε να δοθεί ειδική άδεια για τις συναδέλφισσες που είναι σε εγκυμοσύνη.

  4. Απαιτούμε να μη χρεωθεί καμία ημέρα κανονικής άδειας. Ειδικά για τους αναπληρωτές να μη γίνει καμία περικοπή αποδοχών, με νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης (τόσες και τόσες πέρασαν "νύχτα" για λογαριασμό της εργοδοσίας).

  5. Να γίνουν άμεσα προσλήψεις-μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων και τη διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, για να δοθεί ειδική άδεια σε όσους εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

  6. Με ευθύνη του κράτους και των υγειονομικών αρχών να οργανωθεί η πραγματοποίηση μαζικών τεστ ανίχνευσης του ιού στα σχολεία. Δημιουργία, άμεσα, δομών σχολικής υγιεινής και ασφάλειας με τη στελέχωση όλου του απαραίτητου προσωπικού (σχολίατροι, νοσηλευτές κ.τ.λ.).

γ) για την καθαριότητα των σχολείων, τις απολυμάνσεις και την επάρκεια σε αναλώσιμα (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά):

  1. Είναι γνωστό το απαράδεκτο καθεστώς εργασίας πολλών καθαριστριών (σύμβαση, αμοιβή με ψίχουλα). Πολλές πιάνουν δουλειά μετά το πέρας του ωραρίου ή στην καλύτερη περίπτωση γύρω στις 12:00. Χρόνια τα σωματεία τους, οι εκπαιδευτικοί, το γονεικο κίνημα απαιτούμε την μονιμοποίηση τους. Έστω και τώρα η κυβέρνηση να κάνει μόνιμο το προσωπικό της καθαριότητας στα σχολεία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Να προχωρήσει και σε νέες προσλήψεις, μια και τα σχολεία είναι απαραίτητο να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα κι όχι δυο φορές την ημέρα, όπως εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας. Τα "μπαλώματα" της μεταφοράς καθαριστριών από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια δεν καλύπτουν το πρόβλημα.

  2. Να δοθεί γενναίο έκτακτο κονδύλι στις Σχολικές Επιτροπές για την αγορά όλων των αναλώσιμων με ευθύνη του Κράτους, για την συχνή απολύμανση των σχολείων. Τα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως κόστος για τον κρατικό κορβανά. Η τοποθέτηση της Υπουργού ότι «τα ταμεία των σχολικών επιτροπών πλεονάζουν και επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών» είναι εκτός πραγματικότητας. Πριν λίγες μέρες το Υπουργείο καλούσε με τα χρήματα των σχολικών επιτροπών να αγοραστούν tablet και laptop και πάλι χωρίς κρατικά κονδύλια. Στην ουσία καλούνται οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές να πληρώσουν από την τσέπη τους τα μέσα προστασίας.

δ) για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση:

δεν ανακοινώθηκε απολύτως κανένα μέτρο. Δεν έγινε καμία αναφορά πέρα από τη συνέχιση της αναστολής. Το πιο ευαίσθητο κομμάτι της Εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά μένει στην αθέατη πλευρά της σελήνης. Αναρωτιόμαστε αν απασχολεί το Υπουργείο έστω το ζήτημα των ειδικών θεραπειών (εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, φυσικοθεραπείες κ.ά.) τμημάτων των μαθητών της Ειδικής Αγωγής που τις έχουν άμεση ανάγκη, το γεγονός ότι πολλά παιδιά με Ειδικές Ανάγκες κάνουν βήματα "πίσω", με τον υποχρεωτικό εγκλεισμό. Πίσω από τις κλειστές πόρτες εκτυλίσσονται καθημερινά οικογενειακά δράματα.

ε) για τους μαθητές που δεν μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο:

Οι εκπαιδευτικοί, όλο αυτό το διάστημα, με την άοκνη προσπάθεια μας, έχουμε σταθεί δίπλα στους μαθητές μας, με κάθε τρόπο. Χωρίς καμία στήριξη από το Υπουργείο, που ούτε ένα tablet δεν εξασφάλισε για τα παιδιά.

Το "μέτρο" της on-line παρακολούθησης του μαθήματος είναι, εκτός από ανεφάρμοστο για τεχνικούς λόγους, και επικίνδυνο, μια και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα, τόσο ανήλικων μαθητών, όσο και εκπαιδευτικών. Αρκετά σχετικά προβλήματα υπάρχουν με τις πλατφόρμες τύπου webex, διάτρητες από κάθε άποψη. Το Υπουργείο γνωρίζει τα παραπάνω, αλλά επιδίδεται για μια ακόμα φορά σε επικοινωνιακά κόλπα. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τον τρόπο να σταθούν έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλα τα παιδιά και ταυτόχρονα να κρατήσουν "κλειστή" την πόρτα της τάξης τους σε κάθε ... επίδοξο κυβερνητικό αξιολογητή.

Η ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους να αγνοήσουν το (έτσι και αλλιώς) ανεφάρμοστο μέτρο και τους καλύπτει συνδικαλιστικά.

στ) για τη μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών

Σε πολλά σχολεία και ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ, η μετακίνηση των μαθητών γίνεται με τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Είναι αναγκαίο να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός). Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών), που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που υπηρετούν (από άλλο νομό ή εντός νομού Αττικής) καθώς και για τη στέγαση και τη σίτισή τους με ευθύνη του κράτους.

ζ) ειδικά για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα νησιά του Αργοσαρωνικού και τα Κύθηρα

Άμεσα, με ευθύνη και χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και τους Δήμους να ανοίξουν ξενοδοχεία και να διατεθούν δωμάτια στους εκπαιδευτικούς. Με δεδομένο ότι η μετακίνηση δεν μπορεί να γίνεται σε ομάδες (μέχρι τώρα έμπαιναν μέχρι και 5 εκπαιδευτικοί σε ένα αμάξι για να μοιραστούν το κόστος), να υπάρξει άμεσα μείωση των εισιτήριων κατά 50% (ακτοπλοϊκών-ΚΤΕΛ), να δοθεί επίδομα μετακίνησης για όσους επιλέξουν να πάνε με δικό τους μέσο. Να εξασφαλιστούν δωρεάν τα τεστ ανίχνευσης του ιού με ιδιαίτερη προτεραιότητα για τους εκπαιδευτικούς που πηγαινοέρχονται καθημερινά (ή ακόμα και κάθε εβδομάδα) με πλοία και ΚΤΕΛ, προκειμένου να πάνε στο σχολείο ή πίσω στο σπίτι τους, όπως είναι οι συνάδελφοι που υπηρετούν στα σχολεία του Αργοσαρωνικού.

η) για τους συναδέλφους που μετακινούνται σε πάνω από ένα σχολεία (και ειδικά τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης)

Με τις οδηγίες για το σπάσιμο των τμημάτων είναι μαθηματικά βέβαιο ότι πολλοί εκπαιδευτικοί αδυνατούν αντικειμενικά να καλύψουν το σύνολο των ωρών τους, αν μετακινούνται σε πάνω από 1 σχολείο. Θα υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις, που θα είναι αδύνατον να ρυθμιστούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων (εδώ υπήρχε πρόβλημα πριν την πανδημία). Το πιο κρίσιμο σημείο όμως είναι το γεγονός ότι οι συνάδελφοι αυτοί βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση και πολλαπλασιάζουν τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή! Αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο! Απαιτούμε από την κυβέρνηση να καθορίσει πως όσο διαρκεί η πανδημία, οι συνάδελφοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα και μόνο σχολείο.

Ειδικά για τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης το παραπάνω μέτρο είναι επιτακτικό! Πρέπει επιπλέον να παρθούν μέτρα σε κάθε σχολείο που να επιτρέπουν να γίνει η παράλληλη στήριξη και να τηρηθεί η αναγκαία απόσταση εκπαιδευτικού-μαθητή (π.χ. συγκεκριμένος χώρος. Θυμίζουμε ότι η παράλληλη στήριξη γίνεται μέχρι τώρα με τον εκπαιδευτικό να βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο μαθητή, γεγονός απαγορευτικό πλέον).

θ) για την παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία στις 6/5

Με εγκύκλιο το Σάββατο (!) 2/5 το Υπουργείο Παιδείας ζητά από όλους τους εκπαιδευτικούς να είναι στα σχολεία τους από 6/5, ώστε να προετοιμάσουν την έναρξη των μαθημάτων. Το μέτρο αυτό, εκτός από αιφνιδιαστικό (οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στα σπίτια τους, όπως πολύς κόσμος, τα οποία ενδέχεται να είναι πολύ μακριά από το σχολείο που εργάζονται), δεν έχει και κανένα νόημα. Δεν προσφέρει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα να μαζεύονται κάθε μέρα 30 και πλέον εκπαιδευτικοί σε ένα ακατάλληλο γραφείο καθηγητών. Επιπλέον, υπάρχουν και κανονισμένα μαθήματα, μέσω τηλε-εκπαίδευσης. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, μπορούν με ψυχραιμία και σχέδιο να καθορίσουν και να τα καταμερίσουν τις απαραίτητες εργασίες. Η ΕΛΜΕ προειδοποιεί ότι δεν ανεχτεί οποιαδήποτε παράλογη πίεση ασκηθεί προς συναδέλφους.

Οι ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας φαίνεται πως αγνοούν ηθελημένα τα τεράστια προβλήματα στα σχολεία, μεγαλώνοντας την ανησυχία σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές!

Στον αντίποδα, οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε άμεσα και αναγκαία μέτρα προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, χωρίς να μπαίνει σε κίνδυνο η υγεία χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών.

Χωρίς την ικανοποίηση των αυτονόητων αυτών αιτημάτων, χωρίς να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια, πετώντας πάλι το μπαλάκι σε γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς (στα πλαίσια της περιβόητης "ατομικής ευθύνης") η κυβέρνηση αναλαμβάνει πολύ σοβαρές ευθύνες! Έστω και τώρα να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών και γονέων!

ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ!

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ – ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ: ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΉΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...