Και με το ποσοστό θέσεων για τους αποφοίτους τι γίνεται κυρία Υπουργέ;
Κείμενο-ανοικτή επιστολή αγωνίας από μητέρα και Φιλόλογο σε σχολείο του Κιλκίς (τα πλήρη στοιχεία της στη διάθεσή μας) προς την Υπουργό Παιδείας

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,                                                          

     Ως εκπαιδευτικός και μητέρα παιδιού που θα λάβει μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 παίρνω την πρωτοβουλία να σας στείλω αυτήν  την επιστολή, για να σας εκθέσω μια παράμετρο κι ένα πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι απόφοιτοι οι οποίοι προετοιμάζονται να ξαναδώσουν πανελλαδικές εξετάσεις με το παλαιό σύστημα.

   Αναμφισβήτητα, η ανθρωπότητα βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς το σύμπαν πλήττεται από την πανδημία και το ενδιαφέρον όλων μας ορθά στρέφεται στη διασφάλιση της υγείας όλων των πολιτών. Όμως όσο κι αν χαθεί η άνοιξη που διανύουμε,  η προετοιμασία μιας μερίδας ανθρώπων για να φοιτήσουν σε μια σχολή της αρεσκείας τους  συνεχίζεται , όσο κι αν φαντάζει δευτερεύον θέμα. Και εφόσον τα δεδομένα αλλάζουν, χρειάζεται να υπάρχει μια ισορροπία και να τηρείται το δικαίωμα της ισότητας των ευκαιριών σε όλες τις κατηγορίες των συμμετεχόντων.

    Για να γίνω σαφής παραθέτω τα παρακάτω στοιχεία. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς έγινε η ανακοίνωση ότι οι τελειόφοιτοι του Γενικού Λυκείου θα δώσουν στη διευρυμένη ύλη που είχε οριστεί,  με ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διευρυμένων ωρών αποκλειστικά στα μαθήματα που θα διαγωνιστούν στις πανελλαδικές και διαφορετικό σύστημα υπολογισμού μορίων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αντίστοιχα, ορίστηκε ότι οι απόφοιτοι που επιθυμούν να ξαναδώσουν πανελλαδικές εξετάσεις το 2020 θα είχαν το δικαίωμα να επιλέξουν αν θα έδιναν στην ύλη και το καθεστώς των πανελλαδικών του 2019 (παλαιό σύστημα) ή στη νέα ύλη που είχε οριστεί για το σχολικό έτος 2019-2020 (νέο σύστημα). Κι αυτό γιατί αφενός η ύλη διευρυνόταν αρκετά και αφετέρου το μάθημα των Λατινικών αντικαταστάθηκε από το μάθημα της Κοινωνιολογίας, καθώς και το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας άλλαξε τρόπο εξέτασης και έγινε Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία μαζί. Οι αλλαγές ήταν μεγάλες, υπήρχε διεύρυνση της ύλης  και για αυτό δόθηκε η δυνατότητα επιλογής.

    Κι επειδή η ύλη των αποφοίτων ήταν σε κάποια μαθήματα μικρότερη σε σχέση με την ύλη των τελειόφοιτων, ανακοινώθηκε πως θα υπάρχει ποσοστό θέσεων για τους απόφοιτους και ποσοστό για τους τελειόφοιτους. Η απόφαση αυτή φαινόταν λογική απλουστευτικά. Αν κρίνει όμως κανείς ότι οι απόφοιτοι σαφώς και θα είναι λιγότεροι σε σχέση με τους τελειόφοιτους και, κατά συνέπεια,  το ποσοστό των θέσεων μικρό, καταπατάται αμέσως το δικαίωμα διεκδίκησης ίδιου αριθμού θέσεων από όλους, τη στιγμή που οι απόφοιτοι δεν ευθύνονταν για αυτές τις αλλαγές και τη στιγμή που δαπανούν έναν ακόμη χρόνο για να προετοιμαστούν και είναι εξ αρχής σε δυσκολότερη από ψυχολογική άποψη θέση. Κι αν κάποιοι ιθύνοντες πουν πως και στις πανελλαδικές του 2016 είχε παλαιό και νέο σύστημα και ποσοστό θέσεων,  θα τους θυμίσω ότι το 2015 οι υποψήφιοι είχαν δώσει πέντε ή έξι μαθήματα και το 2016 έδωσαν  τέσσερα ή πέντε, σε λιγότερα μαθήματα δηλαδή και μικρότερη ύλη. Δεν υπήρχε λόγος για τους απόφοιτους να μην δώσουν με το νέο σύστημα.

     Ας έρθουμε όμως στη φετινή χρονιά. Όπως είναι λογικό, αλλά αποδεδειγμένα και με στοιχεία,  οι περισσότεροι απόφοιτοι προετοιμάζονται μέχρι τώρα, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, να δώσουν με το παλαιό σύστημα, που σημαίνει άλλη ύλη, άλλο τρόπο εξέτασης του μαθήματος της Γλώσσας. Τι γίνεται όμως τώρα που, μεσούσης της πανδημίας, θα μειωθεί η ύλη για τους τελειόφοιτους ( γιατί τα σχολεία έκλεισαν και δεν γίνεται με την τηλεκπαίδευση να γίνει παράδοση νέας ύλης);  Τι γίνεται τώρα που αντιστρέφονται τα δεδομένα και  η  ύλη των τελειόφοιτων θα είναι ίδια, αν όχι και μικρότερη, σε έκταση ( όχι σε περιεχόμενο) σε σχέση με την αντίστοιχη των αποφοίτων; Καμιά ανακοίνωση για το θέμα αυτό.

     Όλα τα παιδιά που αγωνίζονται να δώσουν εξετάσεις έχουν το φυσιολογικό άγχος. Ας μην έχουν και την ανασφάλεια, την πίεση που τα εξουθενώνει ψυχικά. Η πολιτεία οφείλει να τους διασφαλίσει ήρεμο κλίμα και με ενάργεια και ευθυκρισία να δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους υποψηφίους να διαγωνιστούν για τις ίδιες θέσεις. Πώς; Αφενός μη δίνοντας διαφορετικό αριθμό θέσεων στους μεν και στους δε και αφετέρου εξομοιώνοντας τον τρόπο υπολογισμού μορίων και για τις δυο κατηγορίες υποψηφίων. Ας παρθούν δίκαια μέτρα. Όλοι οι συμμετέχοντες ας διαγωνιστούν για τον ίδιο αριθμό θέσεων σε ίδιο αριθμό μαθημάτων, αλλά διαφορετική ύλη που όμως σε έκταση θα είναι ίδια. Βέβαια, προϋπόθεση είναι να διασφαλιστεί από την Επιτροπή εξετάσεων ότι τα θέματα θα είναι ίδιας δυσκολίας. Δίκαιη ετυμηγορία.

     Έχω την πεποίθηση ότι η ευαισθητοποίησή σας απέναντι στους νέους της εποχής μας που αγωνιούν πώς θα κριθεί το μέλλον τους στις τέσσερις με πέντε μέρες , σε τέσσερα με πέντε τρίωρα θα είναι υψηλή και ότι θα λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις θέσεις μου που αντιπροσωπεύουν τις απόψεις όλων των αποφοίτων. Κι ένα παιδί να αδικηθεί είναι πλήγμα για την κοινωνία μας. Θεωρώ ότι καταθέτοντας τις απόψεις μας βοηθούμε στην αποφυγή της άνισης μεταχείρισης και στη συμμετοχική δημοκρατία, όπου ο πολίτης εκφράζει με αποχρώντα λόγο την άποψη του και, έτσι,  προωθείται το αίσθημα δικαίου στην κοινωνία.

                                                                                                         Με εκτίμηση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα