Το νομοσχέδιο με τον εύηχο και εύληπτο τίτλο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» βρίσκεται ήδη στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής και πραγματοποιείται «εποικοδομητική» συζήτηση μεταξύ των ειδικών αγορητών των κοινοβουλευτικών κομμάτων. Τόσο «εποικοδομητική» που ο αρμόδιος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση υφυπουργός κύριος Διγαλάκης, ακολουθώντας το κοινό αισθητήριο, προτίμησε να ακούσει το διάγγελμα του πρωθυπουργού, παρά να παρίσταται στις εργασίες της επιτροπής, για να απαντήσει στα ερωτήματα και τις παρατηρήσεις των συντελεστών της συζήτησης. Την δουλειά αυτή την άφησε στην υπουργό κα Κεραμέως. Ακολουθεί η συζήτηση στην Ολομέλεια του Σώματος και η ψήφισή του. Μετά από αυτό θα αποτελεί νόμο του Κράτους. Μετά από αυτό θα έρθει το τέλος της Δημόσιας εκπαίδευσης όπως την ξέραμε. Αυτές τις μέρες ζούμε την αρχή του τέλους. Ποιος όμως το καταλαβαίνει;
Βέβαια ταυτόχρονα με αυτά τα τεκταινόμενα στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων, έλαβε χώρα το διάγγελμα του πρωθυπουργού κυρίου Κυριάκου Μητσοτάκη για την επιλογή του κόμματος της Ν.Δ. για το πρόσωπο της υποψήφιας Προέδρου της Δημοκρατίας και φύλακα τήρησης του Συντάγματος, που τυχαίνει να είναι πρόσωπο αριστερής προέλευσης. Η εν ενεργεία Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας κυρία Σακελλαροπούλου.
Δεν αδικούμε τον κύριο υφυπουργό Παιδείας Διγαλάκη, το ένα θέμα πουλάει, ενώ το άλλο πουλιέται. Ποιο θέμα πουλάει μπορεί ο καθένας να το διαπιστώσει από την ανάδειξη που απολαμβάνει το κάθε γεγονός από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Μία επίσκεψη στις κάθε είδους ειδησεογραφικές ιστοσελίδες είτε εφημερίδων κάθε είδους είτε ηλεκτρονικών μέσων, θα επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές. Ενώ για να διαπιστωθεί ποιο θέμα πουλιέται, απαιτεί εμβάθυνση και ψηλάφηση πέρα από τα φαινόμενα και τα εμφανή, απαιτεί ψάξιμο πέρα και πίσω από τις λέξεις και τις διατάξεις. Η Δημόσια Παιδεία πουλιέται, ξυπνήστε χωριανοί !!!
Κατά την γνώμη μου ένας εχέφρων και ανήσυχος πολίτης θα προσπερνούσε την είδηση της αρεστής υποψηφίας για την Προεδρία της Δημοκρατίας του κυβερνώντος κόμματος και θα ασχολούνταν με το νομοσχέδιο για την Δημόσια, μέχρι σήμερα, αυτοδιοικούμενη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενώ ένας απλός αναγνώστης της επικαιρότητας θα ανάλωνε τον χρόνο του για να αναγνώσει τις πολιτικές αναλύσεις του «βαθύτερου νοήματος» της επιλογής Μητσοτάκη, της κυρίας Σακελλαροπούλου, πρώτης γυναίκας, υποψήφιας για Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Εξηγούμαι: Σας ενδιαφέρει το γεγονός, άρτος και θεάματα, ότι με την επιλογή του κυβερνώντος κόμματος της κυρίας Σακελλαροπούλου για την Προεδρία της Δημοκρατίας, «παγιδεύτηκε» το κόμμα της αντιπολίτευσης ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και το τρίτο κόμμα το ΚΙΝ.ΑΛΛ. σε αριστερή και μάλιστα γυναίκα υποψήφια, που μετά από αυτό αναγκάζονται να υποστηρίξουν την επιλογή Μητσοτάκη για το αξίωμα; Ή σας ενδιαφέρει ότι με το συζητούμενο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι θυσίες, ψυχολογικές και οικονομικές, οι δικές σας και των παιδιών σας δεν θα έχουν καμία αξία, αλλά θα μπορούν να ισοσταθμίζονται με την παροχή ανάλογης ποσότητας χρήματος και μάλιστα από αυτούς που, σε τελική ανάλυση, αναλογικά δεν τους κοστίζει και τίποτε;
Επειδή μάλλον δεν έχουμε καταλάβει τι σημαίνουν τα παραπάνω, έλλειμμα κατανόησης ως αποτέλεσμα του επικοινωνιακού καταιγισμού εξελίξεων και εικόνων, προσώπων και γεγονότων, είμαι υποχρεωμένη να το πω λαϊκά, να το κάνω δίφραγκα βρε αδερφέ:
Εικόνα από το μυαλό των επικοινωνιολόγων: «Από την μία μεριά δώσε στον λαό υποψήφιο πρόσωπο για την Προεδρία της Δημοκρατίας και μάλιστα γυναίκα, ενώ από την άλλη πέρνα στα μουλωχτά διάταξη για την ισοδυναμία των πτυχίων των κρατικών πανεπιστημίων με διπλώματα ιδιωτικών κολλεγίων της αλλοδαπής και της ημεδαπής, χωρίς τον έλεγχο της ισοδυναμίας τους από πλευράς αξιοπιστίας και ποιότητας, από την αρμόδια για αυτό ανεξάρτητη αρχή, τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.».
Τώρα μάλιστα που ως κυβέρνηση, ενώ ως αντιπολίτευση τον είχες καταψηφίσει, εφαρμόζεις τον νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α (Ν. 4587/2019) με τον σύντομο και ξεδιάντροπο τίτλο «Προσοντολόγιο Διορισμών στην Εκπαίδευση», έναν νόμο που είναι «λουκούμι» για τους «πωλητές» προσόντων και πτυχίων, έναν νόμο που στέλνει στον «καιάδα» την προϋπηρεσία και τις πολύχρονες θυσίες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Έναν νόμο που είχες δηλώσει, δια του προέδρου σου, μέλλοντος και ήδη πρωθυπουργού, ότι θα τον καταργήσεις για να επαναφέρεις τον θεσμό του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τους διορισμούς στην εκπαίδευση και τώρα που είδες ότι η κατάργησή του δεν συνάδει με τις επιδιώξεις των συμφερόντων των ιδιωτικών κολλεγίων και των σχολών της ημεδαπής και της αλλοδαπής, τον εφαρμόζεις, εξοπλίζοντάς τον με νομοθετικά κατοχυρωμένη ισοδυναμία των τίτλων σπουδών τους, για διορισμό στην Δημόσια εκπαίδευση, με τους τίτλους σπουδών των κρατικών Πανεπιστημίων.
Δεν θα σταθώ στην εκ του πλαγίου Συνταγματική εκτροπή και την παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος, σύμφωνα με τις παραγράφους 4 και 5 του οποίου ορίζεται ότι: «4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους. 5. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους. Συγχώνευση ή κατάτμηση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μπορεί να γίνει και κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, όπως νόμος ορίζει.».
Εμφανέστατη η εκτροπή, που προκύπτει όμως μόνο από την αποσπασματική και ξέχωρη ανάγνωση και ερμηνεία αυτού και μόνο του άρθρου. Άσφαιρα τα πυρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης και υποκριτικές οι διαμαρτυρίες της, η οποία είχε μάλιστα την ευκαιρία με την αναθεωρητική Βουλή που ήλεγχε, να προβεί σε αναθεώρηση του ισχύοντος Συντάγματος και να απαλλάξει την πατρίδα μας από την υποχρέωση να νομοθετήσει, όπως απαιτεί δήθεν το «Ενωσιακό Δίκαιο».
Τι να κάνουμε όμως, εδώ υπάρχει και ο αντίλογος και μάλιστα νομικά ορθότατος. Αν επιθυμούμε να είμαστε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα πρέπει να ακολουθούμε τις Κοινοτικές οδηγίες και κανονισμούς, οι οποίοι, σύμφωνα με άλλα άρθρα του ιδίου Συντάγματος υπερισχύουν της εσωτερικής νομοθεσίας. Τα άρθρα δε αυτά και οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απαιτούν εν πολλοίς, η συζήτηση επ’ αυτού άλλο θέμα, ευκόλως αναγνωρισμένη επαγγελματική ισοτιμία των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων της αλλοδαπής και της ημεδαπής με τα πτυχία των κρατικών Πανεπιστημίων, χωρίς την «βάσανο» αναγνώρισης της ισοτιμίας τους από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π..
Μην αυταπατάσθε, θέλουμε να είμαστε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μόνο όμως εάν αυτή ακολουθεί τις ανθρωπιστικές αρχές της Ηθικής και του Δικαίου. Εάν αυτή υποκύπτει στην φωνή της υποψηφίας και προτεινόμενης από το κυβερνών κόμμα Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίας Σακελλαροπούλου, την φωνή που ανέδειξε, όταν αυτή ήταν Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, σε σχετική της εισήγηση στην εκδήλωση με αφορμή την έκδοση του συλλογικού τόμου «Η κρίση του Κράτους Δικαίου στην Ε.Ε.» τα παρακάτω. (επιμέλεια Α. Μεταξά), στις 27.11.2019, στην Αίθουσα Λόγου της Στοάς του Βιβλίου στην Αθήνα.
Αναφέρει μεταξύ άλλων η σεβαστή Πρόεδρος: «Επέλεξα να μιλήσω με τη φωνή των συναδέλφων μου ευρωπαίων δικαστών, γιατί οι αποφάσεις αυτές του ΔΕΕ αποτελούν την κιβωτό των αξιών της Ευρώπης ως Ένωσης Δικαίου. Οι δικαστές σήκωσαν το βάρος να υπερασπισθούν και να αναδείξουν τις αρχές αυτές πέρα από τις πολιτικές σκοπιμότητες. Σε όλη την Ευρώπη, η κοινωνία των πολιτών αρχίζει να αντιδρά και να αντιστέκεται στις αυταρχικές κυβερνήσεις. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξη, πάντως πρόκειται για έναν διαρκή αγώνα. Η υπεράσπιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως ένωσης δικαίου είναι καθήκον όλων μας.».
Θα αναμένουμε για να διαπιστώσουμε εάν η Πρόεδρος θα φανεί συνεπής με τα πιστεύω της, αν και οι κουτσουρεμένες αρμοδιότητές της, μικρή πρακτική σημασία θα αποδίδουν στα λόγια και τις πράξεις της. Για το ηθικό όμως των πολιτών αυτό, για μία Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, θα είναι αρκετό.
Δεν θα αναφερθώ εκτεταμένα στην τροποποίηση της κρατικής χρηματοδότησης των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, ανάλογα με τα εν γένει εκπαιδευτικά αποτελέσματά τους, όπως προβλέπεται στο κείμενο του νομοσχεδίου. Θα αρκεστώ να αναφερθώ ότι ένα από τα κριτήρια της χρηματοδότησής τους, σύμφωνα με τον ψηφιζόμενο νόμο, θα αποτελεί η απορρόφηση των αποφοίτων τους από την αγορά εργασίας. Φτάνει αυτό; Εάν θέλετε παραπάνω επεξηγήσεις, για την αντιπαιδαγωγική κατηγοριοποίηση σχολών και τμημάτων που θα επιφέρει αυτό το κριτήριο, ανατρέξτε στις εξαγγελίες του κυβερνώντος κόμματος για την Παιδεία και την συμμετοχή των τοπικών οικονομικών παραγόντων στην χορηγία των σχολείων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της περιοχής τους, ως συντελεστή αυτονόμησης των σχολικών μονάδων.
Θα σταθώ όμως, μετά από την παραπάνω παρένθεση, στην φωνή απόγνωσης του Έλληνα-Ευρωπαίου γονέα, που δεν κατέχει τα απαραίτητα μέσα και οικονομικούς πόρους για να υποστηρίξει το παιδί του στον άνισο αγώνα που θα έχει να δώσει απέναντι στους απανταχού οικονομικά ανεξάρτητους «πιο ίσους» Ευρωπαίους πολίτες. Θα σταθώ στον καθημερινό αγώνα των μαθητών, τον ατελείωτο χρόνο διαβάσματός τους, το ατελείωτο, με αίμα εξασφαλισμένο, χρήμα των γονέων τους για ιδιωτική εκπαίδευση και φροντιστήρια, που θυσιάζεται χρόνια τώρα, για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σε αυτούς όλους τι θα έχετε να αντιπαραθέσετε, όταν διαπιστώσουν ότι όλα αυτά πήγαν στον βρόντο, ότι όλες οι θυσίες τους δεν τους προσπορίζουν κανένα δίκαιο και ηθικό πλεονέκτημα, απέναντι στα παιδιά των πλουσίων, οι οποίοι θα μπορούν, ως επένδυση για το παιδί τους, εξαγοράζοντας υποσχόμενα πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα, να το εφοδιάζουν με μοριοδοτούμενα και ουσιαστικά αμφισβητούμενα τυπικά προσόντα, που είναι σύμφωνα με τον νόμο ικανά να υπερκεράσουν τον κόπο, την μελέτη των παιδιών και την αιμορραγία των λαϊκών οικογενειών τους;
Τι θα πείτε σε έναν μαθητή που δίνει το είναι του για μια θέση στον ήλιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όταν βλέπει τον οικονομικά προνομιούχο συμμαθητή του, χωρίς κανέναν κόπο, να εξαγοράζει την δυνατότητα και να διεκδικεί τις ίδιες δημόσιες θέσεις και τις ίδιες καλά αμειβόμενες ιδιωτικές θέσεις εργασίας με αυτόν, όταν μάλιστα δεν απαιτείται κανένας γραπτός διαγωνισμός για να διαπιστωθεί η επάρκεια του καθενός για αυτό;
Πάντως δεν είναι αρκετή ως απάντηση, η αναφορά της υπεράσπισης της Ευρώπης ως ένωσης Δικαίου, όπως λέει και η υποψήφια Πρόεδρός μας, διότι η υπεράσπιση του Δικαίου και της Ηθικής απαιτεί πράξεις και όχι λόγια. Αν η σύγχρονη Ευρώπη για το Δίκαιο και την Ηθική είναι μόνο λόγια και από πράξεις βλέπουμε να ψηφίζονται νόμοι υπεράσπισης του Δικαίου του οικονομικά ισχυρού και της Ηθικής της σύγχρονής ανάπτυξης, υπό την μορφή σώπα και αν πάει καλά το αφεντικό θα έρθει άσπρη μέρα και για σένα, τότε καλύτερα να πάρουμε τα βουνά της Ασίας, γιατί η Ευρώπη, ως πνευματική και πολιτιστική ένωση πρωτοπορίας, φαίνεται ότι πνέει τα λοίσθια.
Υ.Γ. Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Εάν για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που αποτελεί την κεφαλή της Παιδείας και της Εκπαίδευσης, επιφυλάσσεται αυτή η αντιμετώπιση, προσανατολισμένη καθαρά με οικονομικά κριτήρια στην αγορά εργασίας, άραγε ποια σχέδια πρέπει να αναμένουμε για την δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες μάλιστα είναι και οι πολλά υποσχόμενες και πολύφερνες «νύφες» της κερδοφορίας των επιχειρήσεων παροχής δεξιοτήτων και της αγοράς εργασίας; Υγεία να έχουμε για να τα υποδεχθούμε και δύναμη για να τα αντιμετωπίσουμε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη