Ειδικότερα, σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας, Βασίλη Διγαλάκη:
- Στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις, έλαβαν μέρος 1.678 από τους οποίους εισήχθησαν οι χίλιοι πεντακόσιοι σαράντα πέντε. Σήμερα ολοκληρώνονται οι εγγραφές τους στα πανεπιστημιακά τμήματα και σχολές στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης.
- Η σχετική διαδικασία συμπλήρωσης του ηλεκτρονικού μηχανογραφικού από αυτούς τους υποψηφίους ξεκίνησε την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου.
- Αποφασίσαμε να δώσουμε μία μικρή παράταση στην προθεσμία υποβολής έως τις 4 Οκτωβρίου, προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν και υποψήφιοι που εντάσσονται σε νέους κωδικούς παθήσεων. Συγκεκριμένα, εντάχθηκαν στον σχετικό πίνακα δεκαέξι νέες παθήσεις. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, όπως σωστά είπατε, έγινε στις 30 Οκτωβρίου.
- Δεν πρόκειται να χάσουν το εξάμηνο. Είμαστε -χωρίς να παραβλέπω την καθυστέρηση, που σωστά το επισημαίνετε, και η οποία, δυστυχώς, είναι διαχρονική- σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων, προκειμένου να υπάρξει μέριμνα για να μη χαθεί το εξάμηνο. Τώρα, το τι μέτρα θα λάβουμε, θα σας το πω στη συνέχεια.
- Για την κατηγορία αυτή ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος η εισαγωγή των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις να έπεται αυτής των υπολοίπων υποψηφίων.
- Για αυτόν το λόγο, ήθελα να σας ενημερώσω ότι ήδη διερευνούμε το ενδεχόμενο η εξέταση των δικαιολογητικών να γίνεται πριν τις Πανελλαδικές, η συμπλήρωση του μηχανογραφικού των ατόμων με σοβαρές παθήσεις να γίνεται μαζί με τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού των υπολοίπων υποψηφίων και με αυτόν τον τρόπο, τα αποτελέσματα από του χρόνου που θα έχουμε πραγματικά τη δυνατότητα παρέμβασης να βγαίνουν πολύ πιο σύντομα.
Εγγραφές - Μετεγγραφές
Θέλω, όμως, να επανέλθω γενικότερα στο θέμα της καθυστέρησης της εγγραφής φοιτητών, είτε από τις εγγραφές είτε από τις μετεγγραφές, και μια ειδική περίπτωση είναι και η περίπτωση την οποία συζητάμε σήμερα.
Θα ήθελα να θυμίσω εδώ ότι μετά την ανακοίνωση των πανελλαδικών εξετάσεων, η οποία γίνεται συνήθως την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου, υπάρχει μια σειρά από διαδικασίες. Διεξάγονται οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις και οι πανελλαδικές εξετάσεις των Ελλήνων του εξωτερικού. Τα αποτελέσματα ανακοινώνονται αρχές Οκτωβρίου. Γίνεται επιλογή υποψηφίων υπαγομένων στις διατάξεις των πληγέντων από φυσικές καταστροφές.
Τον Σεπτέμβριο, επίσης, καλούνται άλλες ειδικές κατηγορίες, όπως οι αθλητές, να προσκομίσουν δικαιολογητικά στο Υπουργείο. Και αποτέλεσμα όλης αυτής της αλληλουχίας διατάξεων και διαδικασιών είναι οι υποψήφιοι που ανήκουν σε αυτές τις ειδικές κατηγορίες να προσέρχονται για εγγραφή καθυστερημένα.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις μετεγγραφές. Η διαδικασία των μετεγγραφών ξεκινάει μετά την εγγραφή των φοιτητών στα πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα οι φοιτητές οι οποίοι μετεγγράφονται να εγγράφονται στα τμήματα στα οποία πηγαίνουν πολύ καθυστερημένα.
Το πρόβλημα είναι σαφές. Το πρόβλημα είναι ότι μεσολαβεί πολύ μεγάλο διάστημα από τις πανελλαδικές εξετάσεις μέχρι να ανακοινωθούν οι βάσεις. Αυτό, λοιπόν, είναι το ορόσημο, προκειμένου όλα τα υπόλοιπα στάδια να γίνονται νωρίτερα.
Θα είναι προς όφελος των νέων φοιτητών και των οικογενειών τους αν μπορέσουμε να τους απεγκλωβίσουμε από αυτήν την αβεβαιότητα και το τελικό στάδιο που είναι και οι μετεγγραφές να ανακοινώνονται πολύ νωρίτερα, στις αρχές του ακαδημαϊκού εξαμήνου.
Γι’ αυτό, λοιπόν, μαζί με την αναθεώρηση του πλαισίου των μετεγγραφών, που το έχουμε προαναγγείλει σε προηγούμενες τοποθετήσεις και εδώ στις ερωτήσεις, αλλά και στον δημόσιο λόγο, από το νέο έτος ξεκινάμε μαζί με τις υπηρεσίες του Υπουργείου διερεύνηση για το πώς μπορούμε να επισπεύσουμε την έκδοση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων και έτσι να συντομεύσουμε το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από τις πανελλαδικές εξετάσεις μέχρι και τις εγγραφές στο ακαδημαϊκό εξάμηνο και των ειδικών κατηγοριών, αλλά και των φοιτητών που προέρχονται από μετεγγραφές.
Συγκρότηση επιτροπής για την υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία
- Υπάρχει η υποστήριξη και η μέριμνα για τα άτομα με αναπηρία. Δυστυχώς, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ μικρότερη από ό,τι στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης και όντως υπάρχει ένα πρόβλημα. Εκεί, θέλω να αναφερθώ στην πρωτοβουλία του Υπουργού Επικρατείας, του κ. Γεραπετρίτη, όπου έχει σχηματιστεί μία Επιτροπή για να καταρτιστεί σχέδιο δράσης, το οποίο διατρέχει οριζόντια όλο τον δημόσιο τομέα και φυσικά και τα πανεπιστήμια.
- Συμμετέχουν, λοιπόν και εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας στην Επιτροπή αυτή, γιατί χρειάζεται να έχουμε όχι μόνο υπηρεσίες, αλλά και υποδομές κατάλληλες για να μπορούν τα άτομα αυτά να εκπληρώνουν τις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις χωρίς προβλήματα.
- Εγώ θα σας πω ότι στις σύγχρονες μεθόδους αξιολόγησης των πανεπιστημίων και στα κριτήρια που κοιτάζουν είναι το τι πρόνοια λαμβάνουν για τα άτομα με σοβαρές παθήσεις, για τα άτομα με αναπηρία και αξιολογούνται και καλούνται να λάβουν μέτρα για το θέμα αυτό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη