Thumbnail
ΠΥΣΔΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Την τρέχουσα σχολική χρονιά υπηρετώ στο ΠΥΣΔΕ Ιωαννίνων, με απόσπαση από το ΠΥΣΔΕ Α΄ Αθήνας. Στις 7 Σεπτέμβρη 2016 το ΠΥΣΔΕ Ιωαννίνων με τοποθέτησε σε ένα λύκειο των Ιωαννίνων (ας το πούμε Λύκειο Α) ενώ μια συνάδελφο την τοποθέτησε σε ένα άλλο λύκειο (ας το πούμε Λύκειο Β). Ξεκίνησα μαθήματα κανονικά μέχρι που λίγες μέρες αργότερα, στις 14 Σεπτεμβρίου 2016, το ΠΥΣΔΕ Ιωαννίνων με έστειλε στο Λύκειο Β ενώ τη συνάδελφο την τοποθέτησε στο Λύκειο Α. Δυο συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ με λίγες μέρες διαφορά μεταξύ τους που κατέληξαν σε δύο ακριβώς αντίθετες αποφάσεις. Είναι προφανές ότι σε μία από τις δύο συνεδριάσεις είχε γίνει κάποιο λάθος (;).

Δυσαρεστημένη με τη νέα απόφαση του ΠΥΣΔΕ Ιωαννίνων και αναρωτώμενη ποιο ήταν το σκεπτικό βάσει του οποίου έγινε αυτή η αλλαγή θέσεων ανάμεσα σε εμένα και τη συνάδελφο, κατέθεσα ένσταση με την οποία ζητούσα την επαναφορά μου στο Λύκειο Α αλλά και την έγγραφη αιτιολόγηση της αλλαγής της τοποθέτησής μου. Η απάντηση που έλαβα ήταν απορριπτική και συγκεκριμένα έγραφε:

«Σε απάντηση της από … αίτησής σας, σας ενημερώνουμε ότι το ΠΥΣΔΕ Ιωαννίνων με την … πράξη του, απορρίπτει την αίτησή σας διότι τοποθετηθήκατε στο ΓΕ.Λ. … με βάση τα λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων του ΠΥΣΔΕ Ιωαννίνων, τις δηλώσεις των εκπαιδευτικών και τα μόρια τοποθέτησης κάθε εκπαιδευτικού.» (τελεία και τέλος του εγγράφου)

Οποιοσδήποτε νοήμων άνθρωπος καταλαβαίνει ότι η παραπάνω απάντηση δεν απαντάει στο ερώτημα που έθεσα με την ένστασή μου, ότι είναι ασαφής και άνευ ουσιαστικού περιεχομένου. Με το έγγραφο αυτό η ένσταση ‘απαντήθηκε’, η υπόθεση διευθετήθηκε και η γραμμή του πρωτοκόλλου ‘έκλεισε’. Όλα καλά… Την ίδια στιγμή, όμως, οποιαδήποτε έννοια διαφάνειας, σεβασμού στον εργαζόμενο ή δημοκρατικής και χρηστής διοίκησης κουρελιάστηκε.

Και ερωτώ: Έχουν δικαίωμα οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν με πλήρη, σαφή και τεκμηριωμένο τρόπο το σκεπτικό βάσει του οποίου λαμβάνονται οι αποφάσεις που αφορούν αυτούς και την υπαλληλική τους κατάσταση από τους φορείς της δημόσιας διοίκησης;

Ανεξάρτητα από την πορεία της ένστασής μου, ξεκίνησα κανονικά μαθήματα στο Λύκειο Β έχοντας ωράριο 20 διδακτικών ωρών. Τρεις βδομάδες αργότερα, η διεύθυνση του σχολείου με ενημέρωσε ότι έλαβε προφορική εντολή από το ΠΥΣΔΕ Ιωαννίνων να αλλάξει το ωράριό μου από τις 20 στις 12 ώρες, επειδή κάποια άλλη συνάδελφος έπρεπε να πάρει τις υπόλοιπες 8 ώρες. Και εύλογα απορεί κανείς: Μα, καλά, τους πήρε τρεις εβδομάδες για να καταλάβουν ότι έπρεπε να γίνει διαφορετικά η κατανομή των ωρών;

Πράγματι, με βάση την προφορική εντολή, το διδακτικό μου ωράριο διαμορφώθηκε στις 12 ώρες εβδομαδιαίως, μόνο που η σχετική επίσημη απόφαση βγήκε εκ των υστέρων, μία εβδομάδα μετά την προφορική εντολή που είχε δοθεί στη διεύθυνση του σχολείου. Και ερωτώ: Είναι σύννομο να γίνονται αλλαγές στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών με βάση προφορικές εντολές χωρίς να έχει προηγηθεί πρόταση του ΠΥΣΔΕ και απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης;

Στη συνέχεια, βρέθηκα κι εγώ αντιμέτωπη με μια ερώτηση την οποία δεν ήξερα πώς να απαντήσω, όταν ήρθε η στιγμή να ανακοινώσω στους μαθητές μου ότι έπρεπε να αλλάξουν καθηγήτρια. «Πάλι; με ρώτησαν. Έχουμε αλλάξει ήδη τρεις καθηγήτριες από την αρχή της χρονιάς. Τώρα που συνηθίσαμε εσάς, πάλι θα αλλάζουμε;» Συνειδητοποιούν, άραγε, οι υπεύθυνοι ότι οι συνεχείς μετακινήσεις εκπαιδευτικών συνεπάγονται και συνεχείς αλλαγές στους διδάσκοντες μιας τάξης, γεγονός το οποίο υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία που είναι (ή τουλάχιστον, θα έπρεπε να είναι) και το βασικό μέλημα του λειτουργήματός μας;

Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις μπορεί να είναι προφανείς ακόμα και σε αυτούς που γνωρίζουν ελάχιστα από τη νομοθεσία για τον τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης. Παρόλ’ αυτά, το ΠΥΣΔΕ και η Δ.Δ.Ε. Ιωαννίνων πράττουν αλλιώς. Πρόκειται για ένα ΠΥΣΔΕ που δημόσια δεν αναρτά τα λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων, όπως οφείλει, και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να κάνουν δηλώσεις προτίμησης στην τύχη ενώ ταυτόχρονα οι ‘ημέτεροι’ (ή πιο σωστά, οι σφέτεροι) γνωρίζουν με ακρίβεια ποια κενά υπάρχουν και πού. Πρόκειται για ένα ΠΥΣΔΕ που θεωρητικά ‘εξετάζει’ και απαντάει τις ενστάσεις ενώ στην πραγματικότητα θεωρεί ότι δεν έχει υποχρέωση να αιτιολογήσει τις αποφάσεις του και να λογοδοτήσει σε κανέναν. Πρόκειται για ένα ΠΥΣΔΕ για το οποίο μπορεί να μη γίνονται δημόσιες καταγγελίες και παράπονα αλλά δεν είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις το ψέγουν και εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για τον τρόπο λειτουργίας του. Τέτοια αδιαφάνεια είναι σαφές ότι δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας στους εργαζόμενους και έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους μηχανισμούς δημόσιας διοίκησης και αυτό δεν ωφελεί καθόλου την υπόθεση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ζερβού Ελένη

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φοιτητές
Φοιτητικές κινητοποιήσεις: Καθηγητής του Βιολογικού Πάτρας κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση
Φοιτητικές kινητοποιήσεις στο Βιολογικό του Πανεπιστημίου Πατρών - Αντίσταση στην τρομοκρατία και υποστήριξη των καταγγελιών για κακοποίηση
Φοιτητικές κινητοποιήσεις: Καθηγητής του Βιολογικού Πάτρας κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση