Thumbnail
Εθνικός διάλογος

Ο  πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Α. Λιάκος σε συνέντευξή του στην εφημερίδα των Συντακτών μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Διαβάστε παρακάτω τι ανέφερε για τα πανεπιστήμια, τα συγγράματα και την ακίνητη περιουσία του ΕΚΠΑ.

Τα πανεπιστήμια είναι χτισμένα ως επί το πλείστον ευκαιριακά, σαν τα αυθαίρετα και χωρίς σχέδιο σπίτια.  Σχολές με πλήθος τμημάτων, σχολές με ένα-δυο τμήματα, τμήματα γιγαντιαία και με μεγάλο εύρος, άλλα τμήματα ετερόκλητων ειδικοτήτων που θα έπρεπε να είναι μεταπτυχιακό πρόγραμμα, τμήματα με ελάχιστο προσωπικό και στενό εύρος αντικειμένου, με αλληλεπικαλυπτόμενα προγράμματα. Πανεπιστημιακά τμήματα και ΤΕΙ φυτεμένα εική και ως έτυχε, στη λογική του 80 κάθε πόλη και πανεπιστήμιο, κάθε χωριό και τμήμα.  

Δεν θέλει ένα συμμάζεμα όλο αυτό; Εκτός τούτου μέσα στο πανεπιστήμιο, δεν πρέπει να υπάρχει κινητικότητα των φοιτητών, δυνατότητα συνδυασμού ειδικοτήτων στο πτυχίο, κύριας και δευτερεύουσας ειδικότητας κ.ο.κ., πώς θα γίνουν όλα αυτά; Αυτού του τύπου η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να αντέξει σε μεγάλες μεταβολές και δύσκολους καιρούς. Αν δεν αλλάξει, θα αποσυντεθεί.

Οι προτάσεις μας εδώ αφορούν τόσο την αναμόρφωση του χάρτη, όσο και τη δημιουργία κοινού χώρου έρευνας και εκπαίδευσης, γιατί και στην έρευνα έχουν δρομολογηθεί μεγάλες αλλαγές.

Για τα συγγραμμάτα

Ο κ Λιάκος αναφέρει τα εξής:

Γιατί να μη γίνουν  ηλεκτρονικοί φάκελοι διαθέσιμοι στους φοιτητές; 

Το κόστος μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ελεύθερης πρόσβασης είναι απείρως οικονομικότερη από την εκτύπωση εκατοντάδων χιλιάδων τόμων

Για την ακίνητη περιουσία του ΕΚΠΑ και την αξιοποίησή της

Χρόνια το ανακαινισμένο Χημείο παραμένει σκανδαλωδώς κλειστό, το πανεπιστήμιο πληρώνει   για ενοίκια χώρων που υπο-χρησιμοποιούνται.  

 Γιατί δεν αξιοποιείται λ.χ. ο χώρος της Πανεπιστημιούπολης στου Ζωγράφου με τις σχολές να γίνονται συνεδριακά κέντρα, με μια ζώνη καταστημάτων, κινηματογράφων, εστιατορίων, χώρων άθλησης και αναψυχής;  

 Δεν θα κάλυπταν μέρος των εξόδων τους σχολικές εγκαταστάσεις   παραθαλάσσιων ή ορεινών περιοχών, ή οι φοιτητικές εστίες, αν λειτουργούσαν ως κατασκηνώσεις ή ως hostel νέων   Ιούλιο και Αύγουστο; 

Γιατί όχι θερινοί κινηματογράφοι  και άλλες εκδηλώσεις που θα απέφεραν χρήματα στα σχολεία; 

 Δεν λύνουν προφανώς το πρόβλημα όλα αυτά, αλλά η εξοικονόμηση πόρων και η εκμετάλλευση πόρων που σχολάζουν αλλάζουν νοοτροπίες και κάνουν τους ανθρώπους ευρηματικούς. Τα πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν τον έλεγχο της διαχείρισης των οικονομικών τους ροών συνολικά και με υπευθυνότητα.  Και δεν είναι μόνο αυτά. Πρέπει να αλλάξουν όψη, να γίνουν φιλικά και να προσφέρουν τους χώρους τους για συμμετοχικές πρωτοβουλίες,   να σταματήσουν να μοιάζουν με εγκαταλειμμένα εργοστάσια   που σταμάτησαν να παράγουν.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Πανελλαδικές 2024: Από ποιο πεδίο συμφέρει να δηλώσουν οι υποψήφιοι τις κοινές σχολές;
Αυτό είναι ένα ερώτημα που απασχολεί αρκετούς υποψηφίους όταν καλούνται να επιλέξουν Πεδίο
Πανελλαδικές 2024: Από ποιο πεδίο συμφέρει να δηλώσουν οι υποψήφιοι τις κοινές σχολές;
souvlatzidiko
Viral κρεοπωλείο στη Θεσσαλονίκη συμβουλεύει…: «Αλμυρό» το αρνί, πάρτε σουβλάκια
Viral κρεοπωλείο στη Θεσσαλονίκη δίνει τη λύση κατά της ακρίβειας - «Αλμυρό το αρνί, αγοράστε σουβλάκια»
Viral κρεοπωλείο στη Θεσσαλονίκη συμβουλεύει…: «Αλμυρό» το αρνί, πάρτε σουβλάκια