Thumbnail
Δίνεται υποψηφίους απόσπασμα διδαγμένου κειμένου 12-20 στίχων

Σύμφωνα με το άρθρο της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» :

Αρχαία Ελληνικά

Δίνεται υποψηφίους απόσπασμα διδαγμένου κειμένου 12-20 στίχων και τους ζητείται να μεταφράσουν ένα τμήμα του 8-10 στίχων στη νέα ελληνική και να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις ερμηνευτικές. Επίσης να απαντήσουν σε μια ερώτηση ερμηνευτική που αναφέρεται σε τμήματα του από μετάφραση διδασκόμενου κειμένου. Σε αυτή την περίπτωση δίνεται σε φωτοτυπία το συγκεκριμένο μεταφρασμένο τμήμα. Ακόμα δίνεται μία ερώτηση που αναφέρεται στο γραμματειακό είδος στο οποί ανήκει το κείμυνο, στον συγγραφέα ή στο έργο του και μια ερώτηση λεξιλογική – σημασιολογική (σύνδεση λέξεων αρχαία και νέας, διατήρηση ή αλλαγή της σημασίας τους, οικογένειες ομόρριζων λέξεων, απλών ή σύνθετων, συνώνυμα, αντώνυμα). Δίνεται επίσης αδίδακτο πεζό κείμενο αττικής διαλέκτου 10-12 στίχων και ζητείται να το μεταφράσουν στη νέα ελληνική και να απαντήσουν σε μια ερώτηση γραμματικής και μια συντακτικού. Η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου βαθμολογείται με 10 μονάδες και του αδίδακτου με 20. Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες.

Νεοελληνική Γλώσσα

Δίνεται σε φωτοαντίγραφο απόσπασμα κειμένου (δοκιμιακού, λογοτεχνικού, άρθρου κ.τλ) μιας έως δύο σελίδων από βιβλίο, εφημερίδα ή περιοδικό (ή κατασκευασμένο για τον σκοπό της αξιολόγησης) που αναφέρεται σε κοινωνικά, πολιτικά , πολιτιστικά, επιστημονικά ή άλλα θέματα της καθημερινής ζωής και έχει νοηματική πληρότητα. Οι υποψήφιοι καλούνται:

Α) Να δώσουν μια σύντομη περίληψη του κειμένου, της οποία η έκταση καθορίζεται ανάλογα με την έκταση και το νόημά του.

Β) Να απαντήσουν σε ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχονται η κατανόηση του κειμένου , η οργάνωση του λόγου, τα σημασιολογικά στοιχεία και η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τη λειτουργία των μορφοσυντακτικών δομών, καθώς και να χειρίζονται αυτές τις δομές, ανάλογα με τους επικοινωνιακούς στόχους του κειμένου.

Γ) Να συντάξουν νέο κείμενο έως 600 λέξεις, με το οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν κάποια σημεία του δοθέντος κειμένου ή αναπτύσσουν προσωπικές απόψεις, παίρνοντας αφορμή από αυτό.

Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 25 μονάδες, το δεύτερο με 35 και το τρίτο με 40 μονάδες. Λαμβάνονται υπόψη η ορθογραφία, η δομή του κειμένου, ο λεξιλογικός πλούτος, η ακρίβεια, η ορθότητα της διατύπωσης και το περιεχόμενο.

Λατινικά

Δίνεται διδαγμένο κείμενο 10-15 στίχων και ζητείται να το μεταφράσουν στη νέα ελληνική γλώσσα και να απαντήσουν σε δύο γραμματικές και δύο συντακτικές παρατηρήσεις, οι οποίες μπορεί να αναλύονται σε υποερωτήματα. Η μετάφραση κειμένου βαθμολογείται με 40 μονάδες, ενώ κάθε παρατήρηση σε 15 μονάδες.

Ιστορία

Εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες. Στην πρώτη περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων και η κατανόησή τους. Στη δεύτερη περιλαμβάνονται δύο τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα. Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψήφιους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, διαγράμματα κ.λπ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας, καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.

Μαθηματικά

Δίνονται τέσσερα θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται υποερωτήματα.

Α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων κ.λπ.

Β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελούνται καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον υποψήφιο ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών.

Γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον υποψήφιο ικανότητες συνδυασμού και σύνθεση προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον υποψήφιο στη λύση.

Η βαθμολογία κατανέμεται ανά 25 μονάδες στο κάθε θέμα.

Φυσική, Χημεία

Δίνονται τέσσερα θέματα:

Α) Το πρώτο αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.

Β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των υποψηφίων και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος.

Γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, θεωριών, τύπων, νόμων και αρχών.

Δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση που απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσή του. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά 25 μονάδες στο καθένα.

Βιολογία

Δίνονται τέσσερα θέματα που έχουν ως εξής :

Α) Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον υποψήφιο βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.

Β) Το τρίτο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να αξιοποιεί θεωρητικές γνώσεις και δεξιότητες (ανάλυση, σύνθεση κ.λπ) για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μια άσκηση ή ένα πρόβλημα και στοχεύει στον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή του. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά 25 μονάδες στο καθένα.

Το alfavita δημιούργησε τον αναλυτικό οδηγό 2016για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών εξετάσεων όπου μπορείτε να δείτε μεταξύ άλλων: 

  • Τις βάσεις του 2015 
  • Το νέο σύστημα
  • Τους συντελεστές βαρύτητας και τα μαθήματα και ομάδες προσανατολισμού
  • Τα επιστημονικά πεδία και τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ

Παράλληλα για πρώτη φορά φέτος το alfavita εκδίδει τον Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλματος 2016 με την υπογραφή του Χρήστου Κάτσικα.  Στο 400 σελίδων βιβλίο μπορείτε να δείτε τα πάντα για όλα τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ. 

Μάθετε το "who is who" των σχολών και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα πριν σταυρώσετε το μηχανογραφικό σας.

Δείτε το βιβλίο μέσω της ειδικής μας σελίδας abooks.gr

οδηγός σπουδών και επαγγέλματος 2016, Χρήστος Κάτσικας, alfavita.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Πανελλαδικές 2024: Από ποιο πεδίο συμφέρει να δηλώσουν οι υποψήφιοι τις κοινές σχολές;
Αυτό είναι ένα ερώτημα που απασχολεί αρκετούς υποψηφίους όταν καλούνται να επιλέξουν Πεδίο
Πανελλαδικές 2024: Από ποιο πεδίο συμφέρει να δηλώσουν οι υποψήφιοι τις κοινές σχολές;
souvlatzidiko
Viral κρεοπωλείο στη Θεσσαλονίκη συμβουλεύει…: «Αλμυρό» το αρνί, πάρτε σουβλάκια
Viral κρεοπωλείο στη Θεσσαλονίκη δίνει τη λύση κατά της ακρίβειας - «Αλμυρό το αρνί, αγοράστε σουβλάκια»
Viral κρεοπωλείο στη Θεσσαλονίκη συμβουλεύει…: «Αλμυρό» το αρνί, πάρτε σουβλάκια