Thumbnail
Βασικά σημεία από τις τοποθετήσεις των αρχηγών των κομμάτων

Αντιδράσεις, αψιμαχίες και "πυρά" κατά της κυβέρνησης από την πλευρά της αντιπολίτευσης έφερε η συζήτηση στη Βουλή για τις αλλαγές στην Εκπαίδευση που προωθεί το υπουργείο Παιδείας.

Ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, κατηγόρησε τόσο την κυβέρνηση όσο και την αξιωματική αντιπολίτευση ότι προσεγγίζουν το ζήτημα της Παιδείας με τον ίδιο τρόπο.

«Ο πρωθυπουργός έδωσε άριστα 20 στο υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ντροπή, για την επιτυχία να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία», ανέφερε ο Δημήτρης Κουτσούμπας, κατηγορώντας την κυβέρνηση για υποκρισία όταν υποστηρίζει ότι τα σχολεία επέστρεψαν στην κανονικότητα. «Έλεος! Η καθημερινότητα για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της είναι πολύ διαφορετική», είπε συγκεκριμένα, θέτοντας το ερώτημα «σε ποια καθημερινότητα επέστρεψαν τα σχολεία, όταν η λαϊκή οικογένεια, ρημαγμένη από τους φόρους, έχει μπροστά της τα έξοδα για τα φροντιστήρια, τις ξένες γλώσσες, για αθλητική δραστηριότητα και τη σχολική τσάντα που πρέπει να γεμίσει με την περίφημη σχολική λίστα.»

Παράλληλα, ο γ.γ του ΚΚΕ τόνισε ότι «για την κυβέρνηση και με βάση τον εξορθολογισμό δαπανών που ψήφισε, είναι σπατάλη το να έχουν τα παιδιά μόνιμο δάσκαλο στα σχολεία τους, είναι σπατάλη η μετατροπή του ολοήμερου νηπιαγωγείου σε χώρο φύλαξης και είναι σπατάλη να στερείται ο μαθητής που έχει ειδικές ανάγκες , τον εκπαιδευτικό και τις δομές που χρειάζεται. Γι΄ αυτό μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας σε βασικά μαθήματα στο γυμνάσιο».
Ακόμη κατήγγειλε ότι μαθητές αναγκάζονται στα ΕΠΑΛ να εγκαταλείψουν τις ειδικότητες που είχαν επιλέξει ή να μεταφέρονται σε άλλες πόλεις για να πάνε σχολείο.

«Συνολικά οι αλλαγές στο σχολείο, βρίσκονται στην ίδια ρότα με τις προηγούμενες κυβερνήσεις», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και χαρακτήρισε κοινές τις στοχεύσεις κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ΝΔ. «Για αυτονομία του σχολείου μίλησε το πόρισμα διαλόγου που οργάνωσε η κυβέρνηση. Αυτονομία του σχολείου ζήτησε και η ΝΔ. Αξιολόγηση του σχολείου με τα μέτρα και τα σταθμά της αγοράς έκανε λόγο το πόρισμα. Το ίδιο ζητάει η ΝΔ. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας προτείνει και ο ΣΥΡΙΖΑ, ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η ΝΔ. Μήπως το εκπαιδευτικό κουπόνι που τινάζει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία στον αέρα είναι αποκλειστικά πρόταση του ΣΕΒ; Ή μόνο της ΝΔ; Όχι φυσικά, το υλοποιεί και η κυβέρνησή σας, με την προσχολική αγωγή σήμερα», κατήγγειλε ο γγ του ΚΚΕ.

Επιπλέον, ο Δ. Κουτσούμπας σημειίωε ότι η πολιτική που ακολούθησε η ΝΔ και σήμερα η κυβέρνηση, είναι στην κατεύθυνση μειωμένων μορφωτικών απαιτήσεων και στη λογική «άντε να τελειώσουμε το γυμνάσιο και μετά βλέπουμε». Στη συνέχεια, κατήγγειλε, «θα φάει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι, διότι η κυβέρνηση θέλει το λύκειο ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο». Στόχος κατήγγειλε είναι η αποτροπή από την επιλογή του Γενικού Λυκείου ώστε να υλοποιηθεί το όραμα της κυβέρνησης για μαζική στροφή στην πρόωρη επαγγελματική κατάρτιση στα υποβαθμισμένα και χωρίς υποδομές ΕΠΑΛ.

Υποκριτικό ακόμη χαρακτήρισε και το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την ανάσχεση της μαζικής φυγής νέων επιστημόνων στο εξωτερικό.

Κατήγγειλε επίσης των αποψίλωση από υποδομές, από προσωπικό, από εξοπλισμό των πανεπιστημίων, την ίδια ώρα που δίνονται φοροαπαλλαγές και ζεστό χρήμα σε μεγάλες εταιρείες.

«Το ΚΚΕ ξεκινάει από τη θέση ότι η παιδεία δεν είναι εμπόρευμα και πρέπει να παρέχεται με ευθύνη του κράτους. Να είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους. Με κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Ξεκινάμε από τη θέση ότι κανένα παιδί δεν μπορεί να θεωρείται ανήμπορο μπροστά στη γνώση. Ότι κανένας νέος και νέα δεν μπορεί να αφήνεται στα αζήτητα της ανεργίας. Ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Παλεύουμε όλα τα νήπια και προνήπια να βρίσκονται σε δομές προσχολικής αγωγής, σε νηπιαγωγεία με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, σε σύγχρονα κτίρια, τάξεις. Ξεχωρίζουμε το ζήτημα της ειδικής αγωγής, γιατί απαιτείται θετικά άνιση μεταχείριση με ίδρυση και λειτουργία όλων των αναγκαίων δομών», δήλωσε από το βήμα της Βουλής ο κ. Κουτσούμπας, υπογραμμίζοντας ότι το ΚΚΕ παλεύει για ένα σχολείο που θα παρέχει την ίδια μόρφωση σε όλους τους μαθητές, χωρίς να διαχωρίζει τα σχολεία και τους μαθητές σε πολλές ταχύτητες ανάλογα με την περιοχή και την τσέπη του καθενός.

***

Τη σφοδρή κριτική της επικαφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφης Γεννηματά, δέχθηκε η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, αλλά και η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η κ. Γεννηματά κατηγόρησε τον κ. Τσίπρα ως «κρυπτόμενο» πρωθυπουργό, καθώς «ολοκληρώθηκε ένα έγκλημα και παραδόθηκε ο δημόσιος πλούτος στους δανειστές για 99 χρόνια».

Ομοίως χαρακτήρισε και τον Κυριάκο Μητσοτάκη: «Κρύφτηκε χθες και νομίζει ότι βολεύεται να αφήνει τον πρωθυπουργό να υλοποιεί πολιτικές νεοφιλελεύθερης δεξιάς ατζέντας. Λυπάμαι για αυτά που συμβαίνουν στη χώρα και για την ποιότητα της αντιπολίτευσης», σημείωσε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Διμέτωπη ήταν η κριτική που άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σε κυβέρνηση και ΝΔ στα ζητήματα Παιδείας. Υποστήριξε ότι όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση έχουν τη σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Παράταξης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεπέρασε και τη προδιδακτορική Δεξιά στο ξήλωμα των μεταρρυθμίσεων στη Παιδεία και προσπαθεί να εγκαθιδρύσει το δικό της καθεστώς.

«Για τον κ. Τσίπρα η αριστεία είναι ρετσινιά, για τον κ. Μητσοτάκη είναι μέσο αναπαραγωγής της ελίτ, για εμάς τους σοσιαλιστές, είναι προτεραιότητα στην εκπαίδευση», υπογράμμισε η Φώφη Γεννηματά και αναφερόμενη στην διελκυστίνδα για τα θρησκευτικά, είπε ότι ο πρωθυπουργός χρησιμοποιεί τον Φίλη πολλές φορές και σήμερα τον κρεμάει και στα μανταλάκια.

«Με δάνειο μεταρρυθμίσεων απ’ άλλους δεν γίνεται κάποιος μεταρρυθμιστής» υπογράμμισε η κ. Γεννηματά για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και υπερασπίστηκε τις ευρείες μεταρρυθμίσεις που έγιναν από τη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τη διετία 2010-2012. Ζήτησε να εξαιρεθεί η εκπαίδευση από το μνημόνιο και ανέπτυξε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, στο επίκεντρο των οποίων είναι η επαναφορά, με βελτιώσεις, του νόμου Διαμαντοπούλου, η αξιολόγηση, με διαφάνεια, των εκπαιδευτικών, ενώ πρότεινε να ξεκινήσει τώρα η συζήτηση για αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για μη κρατικά πανεπιστήμια.

***

Αλλά και ο επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης, επέκρινε την κυβέρνηση για την «ανατροπή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που είχε γίνει τα τελευταία χρόνια.»

Ακόμη, κατηγόρησε όλα τα κόμματα και όχι μόνο αυτά που κυβέρνησαν, για τη σημερινή εικόνα της Παιδείας: «Τα σχολεία και ιδιαίτερα τα πανεπιστήμια, ήταν πάντα στα χέρια των κομμάτων, άρα η ευθύνη για το κατάντημα της Παιδείας είναι διακομματική», είπε συγκεκριμένα.

Παράλληλα αναρωτήθηκε, για ποιά δημόσια εκπαίδευση μιλάμε, υπογραμμίζοντας: «Είμαστε υπερήφανοι που τα παιδιά μας παιδεύονται περισσότερο, οι γονείς πληρώνουν περισσότερο, για να έχουμε το χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη» και κατέληξε λέγοντας: «Η ζημιά που κάνουμε στην οικονομία μπορεί κάποτε να διορθωθεί. Η ζημιά που κάνουμε στην Παιδεία δεν διορθώνεται με νόμους και υπουργικές αποφάσεις».

Αντιδράσεις προκάλεσε στους βουλευτές της κυβέρνησης, η αναφορά του Στ. Θεοδωράκη στη Χούντα και την αντίληψή της περί των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

«Η άρνηση των μη κρατικών πανεπιστημίων δεν είναι Αριστερά. Πρώτα η Χούντα ισχυρίστηκε ότι αυτά θα καταστρέψουν την Παιδεία», είπε ο επικεφαλής του Ποταμιού, ενώ στην αντίδραση των βουλευτών απάντησε: «Πείτε μου πού σας πρόσβαλα». Επίσης, μίλησε για υποκρισία, υποστηρίζοντας ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στο εξωτερικό, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας χρίστηκε διδάκτορας σε ιδιωτικό κολλέγιο στην Τουρκία. «Πολιτικοί που έχουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, να υμνούν μόνο τα δημόσια σχολεία και να πολεμούν τα ιδιωτικά. Πόσο υποκριτές πια!» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Υπενθύμισε δε, ότι, πρόσφατα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, παραβρέθηκε στα εγκαίνια νέας πτέρυγας ιδιωτικού κολλεγίου, στο Μαρούσι.

Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, είπε ότι πρέπει, όσα παιδιά έχουν εξοικείωση με την μαθητική διδασκαλία, να ενταχθούν στα σχολεία της γειτονιάς τους, αλλά ένα μικρό βάρος να πάρουν και τα ιδιωτικά σχολεία, στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης.

Εξάλλου, ζήτησε την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τον διπλασιασμό των πρότυπων σχολείων, την επαναφορά των πρυτανικών συμβουλίων και την κατάργηση των αιωνίων φοιτητών.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης, θίγοντας το μάθημα των θρησκευτικών, ζήτησε από την ηγεσία της ορθόδοξης Εκκλησίας να επιδείξει τόλμη, λέγοντας ότι «το σύγχρονο σχολείο δεν χρειάζεται περισσότερο τα θρησκευτικά από τη φυσική, τη βιολογία, την πληροφορική.»

«Πρέπει να ανοίξουμε την συζήτηση για τον διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας» καλώντας την Εκκλησία να μην φοβηθεί τον διάλογο. «Στην Εκκλησία υπάρχουν αρκετοί ιεράρχες, γήινοι και μετριοπαθείς, με πρώτο τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που δεν θα πρέπει να φοβηθούν αυτόν τον διάλογο» ανέφερε καταληκτικά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σεριφος
Γυμνασίου Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
Στην κατηγορία Niveau A1 : Olympie-Pierre de Coubertin για το έτος 2024
Γυμνασίου Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
βουλή
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη
Θρασκιά: Όταν εντέλει ο σκοπός για τον οποίο οι μαθητές με αναπηρία πηγαίνουν στο σχολείο καθημερινά δεν εξυπηρετείται, δεν μπορεί παρά να είναι...
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη