πανελλήνιες
ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIME NEWS
Το πλαίσιο στο οποίο βαθμολογείται το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Σχόλια, αρνητικά και θετικά προκάλεσαν τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων της χώρας που πήραν μέρος στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Οι μαθητές εξετάστηκαν στη βία κατά των γυναικών, τον φεμινισμό αλλά και τον νεοφεμινισμό.

Το 2ο κείμενο που εξετάστηκαν οι μαθητές ήταν αυτό που προκάλεσε τις αντιδράσεις μιας και- μεταξύ άλλων- κάνει διαχωρισμό ανάμεσα σε φεμινίστριες και νέοφεμινίστριες λέγοντας ότι οι δεύτερες «προτάσσουν διαρκώς ότι οι γυναίκες είναι μια ομάδα θυμάτων, η οποία διατρέχει μονίμως τον κίνδυνο να υποστεί βία κάθε μορφής, όχι διακρίσεις εις βάρος τους αλλά βία, επειδή είναι γυναίκες».

Μάλιστα κάνει και λόγο για «πάθος για θυματοποίηση» σε μία χώρα και σε μία εποχή που οι γυναικοκτονίες τείνουν να γίνουν καθημερινό φαινόμενο.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό μπορεί κανείς να δει και το θέμα της βαθμολόγησης της Έκθεσης.

Να θυμίσουμε πριν απ΄όλα ότι στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Γενικής Παιδείας δίνονται πέντε θέματα. Η αλλαγή ισχύει από φέτος είναι ότι το άριστα για το πρώτο θέμα, η περίληψη που καλούνται να κάνουν οι υποψήφιοι, θα είναι 20 μονάδες στις συνολικά 100 από 15 μονάδες που ήταν έως πέρυσι.

Οι πέντε μονάδες αφαιρούνται από το δεύτερο θέμα έχει τρία υποερωτήματα σχετικά με το μη λογοτεχνικό κείμενο που δίδονται στους μαθητές του διαγωνίσματος για το οποίο το άριστα από 40/100 μειώνεται σε 35/100 μονάδες. Και αυτή η μικρότερης βαρύτητας σε σχέση με εκείνη των Αρχαίων εκτιμάται ότι θα δυσχεράνει το 20.

Η Εκθεση είναι το πιο απρόβλεπτο βαθμολογικά μάθημα. Αποτελεί δε ένα μάθημα με σταθερά αυξημένο ποσοστό γραπτών «κάτω από τη βάση» στις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ, αλλά και μεγάλα ποσοστά απόκλισης της αξιολόγησης των βαθμολογητών της. Με άλλα λόγια, σε ένα μάθημα που δεν περιλαμβάνει ασκήσεις και λογικά θεμελιωμένες απαντήσεις, πώς μπορεί να ξεχωρίσεις αντικειμενικά το «καλό» από το «πολύ καλό»;

Σε ένα τέτοιο φόντο, η Εκθεση ετησίως συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα ποσοστά αναβαθμολογήσεων, καθώς πολύ συχνά οι βαθμολογητές διαφωνούν και οδηγούνται στη «διαιτησία» ή εκφράζονται ενστάσεις.

Σε έρευνα που ολοκλήρωσε αυτές τις ημέρες ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ) καταγράφονται όλα τα βαθμολογικά δεδομένα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας των τελευταίων 22 ετών, ενώ σε αυτή φαίνεται ότι το ποσοστό υποψηφίων που παραδίδει γραπτά «κάτω από τη βάση» τα τελευταία δυο χρόνια έχει αυξηθεί.

Όπως επισημαίνει η Μάρνυ Παπαματθαίου στo tanea.gr στην πορεία αυτών των ετών, διαπιστώνεται από την έρευνα του ΕΟΕ ότι υπάρχει ένα εύρος 8%-16% των εξεταζομένων που αξιολογήθηκαν στα γραπτά δοκίμια των πανελλαδικών εξετάσεων με βαθμούς κάτω από 10, στη βαθμολογική κλίμακα των 20 μονάδων. Μάλιστα, πιο υψηλό ποσοστό με αξιολόγηση κάτω από 10 αφορά την επίδοση των εξεταζομένων το 2020 (πιθανότατα λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας αλλά και των αλλαγών που εφαρμόστηκαν διαρκούσης της καραντίνας στο εξεταστικό σύστημα της χώρας).

Το προηγούμενο έτος με αντίστοιχα αισθητά χαμηλό ποσοστό αξιολόγησης γραπτών κάτω από τη βάση 10 ήταν το 2016. Την εποχή εκείνη είχε γίνει προσπάθεια περιορισμού των κατευθύνσεων σε δυο (Θετική – Θεωρητική), διπλές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και νέο σύστημα με δυνατότητα επιλογής, ανάμεσα σε τέσσερα ή πέντε, εξεταζόμενων μαθήματων.

Στην έρευνα διαπιστώνονται και για την Ελλάδα τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά στα οποία οδήγησαν η πανδημία και η τηλεκπαίδευση των προηγούμενων ετών.

Από την έρευνα διαπιστώνεται ότι:

– Οι αποκλίσεις μεταξύ πρώτου και δεύτερου βαθμολογητή στην αξιολόγηση των θεμάτων είναι μεγάλες. Στο Θέμα Α, ο μέσος όρος κυμαίνεται στο 19%-24%, στο Θέμα Β στο 6%-17%, στο Θέμα Γ στο 19%-24% και στο Θέμα Δ στο 19%- 21%.

– Σε ένα βαθμολογικό δείγμα της πενταετίας 2017-2022, από την κατανομή βαθμολογίας σε κάθε επιμέρους τέσσερα θέματα που επιλέγονται ετησίως κατά την εξέταση στις πανελλαδικές εξετάσεις του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, που περιλαμβάνει και την Εκθεση (Α, Β, Γ, Δ) προκύπτουν τα εξής:

Στο Θέμα Α ο μέσος όρος βαθμολογίας κυμαίνεται στο 56%-62%, στο Θέμα Β 59%-76%, στο Θέμα Γ στο 54%-60% και στο Θέμα Δ στο 54%-59%, με το χαμηλότερο ποσοστό να παρατηρείται το 2020 (λόγω των συνθηκών της πανδημίας).

Διαβάστε εδώ: Πανελλήνιες Εξετάσεις 2023 -  Όλα τα θέματα κι οι απαντήσεις τους

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσοχή! Σβήστε αμέσως αυτές τις εφαρμογές από το κινητό σας

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xarokopeio.jpg
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο: Οι προκηρύξεις για την ανάδειξη εσωτερικών και εξωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης
Δημοσιεύθηκαν οι προκηρύξεις για την την ανάδειξη εσωτερικών και εξωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης, του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο: Οι προκηρύξεις για την ανάδειξη εσωτερικών και εξωτερικών μελών του Συμβουλίου Διοίκησης
Παλαιστίνη
Παλαιστίνη: Η γενοκτονία συνεχίζεται
«Καθημερινά παρακολουθούμε απάνθρωπες σκηνές από το δράμα του παλαιστινιακού λαού. Εικόνες βιβλικής καταστροφής.  Πόλεις ισοπεδωμένες ,  σπίτια...
Παλαιστίνη: Η γενοκτονία συνεχίζεται