Thumbnail
Τι είπε ο Γεράσιμος Κουζέλης σε συνέντευξή του μεταξύ άλλων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις

"Όπως είπα, η κεντρική σκέψη είναι να καταργηθούν οι εισαγωγικές. Προτείνουμε για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να λαμβάνεται υπόψη η απόδοση στα τρία μαθήματα της Γ Λυκείου, η εξέταση στα οποία θα γίνεται με έναν τρόπο οργανωμένο από την πολιτεία. Κι επειδή ακόμα είναι κοινωνικά αποδεκτός μόνο ο τρόπος των πανελλαδικών εξετάσεων, διατηρούμε μεταβατικά αυτόν τον τρόπο κεντρικής οργάνωσης, προετοιμάζοντας παράλληλα το σχολείο και την κοινωνία για ένα άλλο σύστημα, στο οποίο η αξιοπιστία των ενδοσχολικών αξιολογήσεων δεν θα αμφισβητέιται. Μέχρι να το πετύχουμε αυτό, που εκτιμώ ότι χρειάζεται περίπου μια δεκαετία, θα συνεχίσουμε με τις εξετάσεις που θα συμπεριλαμβάνουν και εκείνες τύπου «πανελλαδικών»." σημείωσε ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης μεταξύ άλλων στην συνέντευξή του στην εφημεριδα ΕΠΟΧΗ

"Έχει ακουστεί και η πρόταση για ενδιάμεσες πανελλαδικές τον Ιανουάριο…" τονίζει η δημοσιογραφο της Εφημερίδας Ιωάννα Δρόσου

"Αυτό δεν περιλαμβάνεται στη δική μας πρόταση. Η λογική μας ήταν το απολυτήριο του Λυκείου να βαθμολογείται βάσει κυρίως της ενδοσχολικής και δευτερευόντως την κοινά κεντρικά οργανωμένη εξέταση. Αντιστρόφως, σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο ενδοσχολικός βαθμός να παίζει σαφώς μικρότερο ρόλο." απαντάει ο πρόεδρος του ΙΕΠ

Η πρόταση για το Λύκειο - Τα βασικά χαρακτηριστικά

Ποια ήταν η εισήγησή του ΙΕΠ;

Η πρότασή μας έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά.

Το ένα θέτει ως μακροπρόθεσμο στόχο τη δημιουργία ενός Λυκείου ενιαίου και πολυκλαδικού. Η λογική μας είναι να υπάρξει ένα ενιαίο Λύκειο, «φέρνοντας κοντά» τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) με τα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ), έτσι ώστε οι μαθητές να επιλέγουν που θέλουν να δώσουν έμφαση.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι αλλαγές στην Α Λυκείου και όπως θα δείτε, οι διαφορές μεταξύ ΕΠΑΛ και ΓΕΛ είναι πλέον μικρές, κυρίως περιεχομενικές και όχι δομικές.

Επιπλέον, στην Α Λυκείου κατοχυρώνεται η πιστοποίηση στην ξένη γλώσσα και στις τεχνολογίες. Έτσι, στη Β Λυκείου στόχος μας είναι να παραμείνει ένας μικρός αριθμός μαθημάτων, πέρα από τα Θρησκευτικά, τη Γυμναστική και τις πρωτοβουλίες που θα μπορούν να παίρνουν οι μαθητές για την κοινοτική και κοινωνική τους δραστηριοποίηση, ένα θεσμό που τώρα εισάγουμε.

Φανταζόμαστε, λοιπόν, ένα κορμό με τέσσερα μαθήματα, που αντιστοιχούν στις βασικές γνώσεις του σχολείου και αυτά είναι η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες και οι Κοινωνικές Επιστήμες.

Επομένως, όλα τα παιδιά που θα τελειώνουν το Λύκειο θα έχουν κοινές γενικές γνώσεις σε όλα τα αντικείμενα που χρειάζονται ως εφόδια και θα γνωρίζουν τι συμβαίνει στον κόσμο σήμερα, αφού θα εκσυγχρονιστεί το περιεχόμενο όλων των μαθημάτων. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν τα παιδιά να καταλάβουν για παράδειγμα γιατί γίνεται πόλεμος στη Συρία σήμερα και έρχονται στη χώρα μας τόσοι πρόσφυγες ή πώς δουλεύει το κινητό τους.

Στη Β Λυκείου, ταυτόχρονα, κατά την πρότασή μας, θα αρχίσει η εμβάθυνση στα πεδία όπου ενδιαφέρουν τον κάθε μαθητή. Και εδώ έρχεται το δεύτερο χαρακτηριστικό της πρότασή μας, που είναι η επιμονή να γίνει το σχολείο ενδιαφέρον. Και αυτό το σημείο δεν συζητείται από κανέναν, πώς δηλαδή θα αλλάξει το περιεχόμενο των μαθημάτων, ώστε να είναι ελκτικό για τα παιδιά.

Το αίτημα για ελεύθερη πρόσβαση στο πανεπιστήμιο έχει εξασθενήσει;

Για εμάς παραμένει ένας στόχος. Όμως, θα πρέπει πρώτα να καταστήσουμε τον απολυτήριο Λυκείου έναν επαρκή δείκτη για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε, ώστε να καταφέρουμε μακροπρόθεσμα με το απολυτήριο και χωρίς άλλες εξετάσεις να μπαίνει κανείς στο πανεπιστήμιο. Αυτό, όμως, προϋποθέτει πως θα γίνει κοινωνικά αποδεκτό ότι το σύστημα βαθμολόγησης στο Λύκειο είναι αδιάβλητο και αντικειμενικό, χαρακτηριστικά που μέχρι στιγμής αποδίδονται μονάχα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Άλλωστε, στις χώρες που ισχύει αυτό είναι σαφές ότι δεν είναι διαφορετικό μόνο το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά υπάρχει και άλλη νοοτροπία στην κοινωνία.

Διαβάστε όλη την συνέντευξη του Γεράσιμου Κουζέλη ΕΔΩ

 

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έις Φρέιλι
Θρήνος στη ροκ: Πέθανε ο Έις Φρέιλι, ιδρυτικό μέλος και κιθαρίστας των Kiss, σε ηλικία 74 ετών
Η μουσική του Έις Φρέιλι συνεχίζει να αντηχεί μέσα από τις κιθάρες, τα φώτα και τα μακιγιάζ μιας εποχής που δίδαξε ότι η ροκ δεν είναι απλώς μουσική,...
Θρήνος στη ροκ: Πέθανε ο Έις Φρέιλι, ιδρυτικό μέλος και κιθαρίστας των Kiss, σε ηλικία 74 ετών
molivia
Έρχονται οι εξετάσεις πιστοποίησης ΤΠΕ για εκπαιδευτικούς – Ποιοι συμμετέχουν και πότε ξεκινούν
Δέκα πανεπιστήμια αναλαμβάνουν τη διεξαγωγή των εξετάσεων ψηφιακών δεξιοτήτων Β1, Β2 και Α’ επιπέδου – Αναμένεται η έναρξη την άνοιξη του 2026.
Έρχονται οι εξετάσεις πιστοποίησης ΤΠΕ για εκπαιδευτικούς – Ποιοι συμμετέχουν και πότε ξεκινούν
φοιτητηε
Λάρισα: Μητέρα φοιτητή που καταπλακώθηκε από κολώνα - «Το παιδί μου δεν είχε καμία προστασία»
Συγκλονίζει η κατάθεση της μητέρας του φοιτητή που έχασε τη ζωή του από κατάρρευση κολόνας – Ερωτήματα για την ευθύνη των αρχών
Λάρισα: Μητέρα φοιτητή που καταπλακώθηκε από κολώνα - «Το παιδί μου δεν είχε καμία προστασία»
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Όταν ο φόβος φοράει κοστούμι: Οι εκπαιδευτικοί πίσω από τις σιωπηλές πόρτες των αυταρχικών σχολείων
Σε δεκάδες σχολεία της χώρας, πίσω από τη βιτρίνα της “ευταξίας”, κρύβεται ένα κλίμα αυταρχισμού και ψυχολογικής πίεσης. Εκπαιδευτικοί μιλούν για τον...
Όταν ο φόβος φοράει κοστούμι: Οι εκπαιδευτικοί πίσω από τις σιωπηλές πόρτες των αυταρχικών σχολείων