Για την Κοινωνιολογία: Το 75% των τμημάτων του 1ου επιστημονικού πεδίου ανήκει στις κοινωνικές επιστήμες
Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕΕΚΕ)

Αγαπητές, Αγαπητοί, Κυρίες και Κύριοι βουλευτές, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε, τη θέση μας για την Κοινωνιολογία και τις Κοινωνικές Επιστήμες.

Αρχικά, θα αναφερθούμε σε ανακρίβειες, της κ. Υπουργού Παιδείας σχετικά με την Κοινωνιολογία και τις Κοινωνικές Επιστήμες μέσα από το νομοσχέδιο που παρέδωσε στην Βουλή.

Συγκεκριμένα, η κ. Υπουργός μαζί με το νομοσχέδιο παρέδωσε και τη διαβούλευση στην οποία υπάρχει η απάντησή της σχετικά με την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας και την εξαφάνιση των Κοινωνικών Επιστημών. Τι απαντά η κ. Υπουργός στις εκατοντάδες διαμαρτυρίες φορέων κοινωνικών επιστήμων (ΠΕΕΚΕ-ΣΕΚ-ΟΛΜΕ), Κοσμητόρων, Προέδρων τμημάτων Κ.Ε., αποφάσεων τμημάτων και συλλόγων φοιτητών Κ.Ε. και εκατοντάδων συμπολιτών μας που έστειλαν επιστολές στη «δήθεν» διαβούλευση;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

«…Η κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και η επαναφορά των Λατινικών γίνεται με γνώμονα την ενίσχυση των κλασσικών σπουδών. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας δεν υποβαθμίζεται, καθώς παραμένει ως μάθημα γενικής παιδείας στη Γ Γυμνασίου και στην ΑΛυκείου. Στόχος είναι η ενίσχυση της Γενικής Παιδείας στο Λύκειο και για αυτό τον λόγο μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων προσανατολισμού. Η εισαγωγή πέμπτου μαθήματος στις Ομάδες Προσανατολισμού δεν συνάδει με την ενίσχυση των ωρών Γενικής Παιδείας στο Λύκειο. Η ονομασία της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών δεν αλλάζει με το παρόν νομοσχέδιο. Πιθανώς υπάρχει σύγχυση με την ονομασία του πρώτου Επιστημονικού(«Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες»), η οποία, όμως, επίσης δεν αλλάζει με το παρόν νομοσχέδιο….»

Ανακρίβεια 1η :«…Η κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και η επαναφορά των Λατινικών γίνεται με γνώμονα την ενίσχυση των κλασσικών σπουδών….»

Η κ. Υπουργός (δεν γνωρίζει;) ότι η Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών δίνει τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/μαθήτριες να επιλέξουν τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου («Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες»). Ποια είναι η αλήθεια; Το 75% των τμημάτων που περιλαμβάνονται στο 1ο επιστημονικό πεδίο «Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες», ανήκει στις κοινωνικές επιστήμες. Ο δε αριθμός των εισαγομένων σε αυτά τα τμήματα είναι πενταπλάσιος των τμημάτων Κλασικών Σπουδών.

Η κ. Υπουργός δεν κάνει καν τον κόπο να απαντήσει στην διαμαρτυρία αυτών των τμημάτων που ζητούν εξεταζόμενο μάθημα την Κοινωνιολογία ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή φοιτητών σε αυτά τα τμήματα. Δεν απαντά επίσης πως είναι δυνατόν, σε μια ομάδα προσανατολισμού που οδηγεί σε κοινωνικές σπουδές οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε τέσσερα αμιγώς φιλολογικά μαθήματα και ούτε ένα κοινωνικών επιστημών! (Νεοελληνική Γλώσσα- Αρχαία- Ιστορία -Λατινικά)!.

Ανακρίβεια 2η : «…Το μάθημα της Κοινωνιολογίας δεν υποβαθμίζεται, καθώς παραμένει ως μάθημα γενικής παιδείας στη Γ Γυμνασίου και στην ΑΛυκείου….»

Σύμφωνα με το τωρινό ωρολόγιο πρόγραμμα (όπως ισχύει) Γυμνάσιου και Λυκείου η Κοινωνιολογία διδάσκεται μόνο στην Γ Λυκείου στην ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και σε καμία άλλη τάξη!

Στην Γ΄ Γυμνάσιου διδάσκεται το μάθημα «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» (δυο ώρες) που δεν είναι Κοινωνιολογία αλλά μάθημα κοινωνικών επιστημών με αναφορά στις Πολιτικές Επιστήμες, το Δίκαιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση!

Στην Α΄ Λυκείου διδάσκεται το μάθημα «Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) » (τρεις ώρες) που δεν είναι Κοινωνιολογία, αλλά διεπιστημονικό μάθημα Κοινωνικών Επιστημών με στοιχεία Κοινωνιολογίας, Πολιτικής Επιστήμης - Δικαίου και Οικονομίας!

Αλλά πέρα από τις ανακρίβειες η κ. Υπουργός, υποκρύπτει τις πραγματικές προθέσεις για την υποβάθμιση των Κοινωνικών Επιστήμων στην Εκπαίδευση. Δεν λέει τίποτα (ούτε παρουσιάζει νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου!) για την κατάργηση των μαθημάτων «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία» και «ΒΑΚΕ: Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» δίωρα μαθήματα στην Β΄ Λυκείου.

Στην ουσία η κ. Υπουργός, πέρα από την αντι-επιστημονική και αντι-εκπαιδευτική στάση της, θέλει να εξαφανίσει-αφανίσει από την εκπαίδευση όλο τον κλάδο ΠΕ 78 Κοινωνικών Επιστημών!

Η κ. Υπουργός προκαλεί τον δημοκρατικό κόσμο, τους μαθητές και τους γονείς, 6.000 καθηγητές ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι), τους καθηγητές ΠΕ 78 της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης (που τους δίνει το χαρτί της απόλυσης - αφού μοναδικό μάθημα που τους κρατούσε σε αυτήν ήταν το Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα - Κοινωνιολογία), τους χιλιάδες αδιόριστους συναδέλφους μας που έλπιζαν σε διορισμό, τους δεκάδες χιλιάδες φοιτητές Κοινωνικών Επιστημών.

Η κοινωνιολογία ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και η ανάπτυξη των Κοινωνικών Επιστημών στην Εκπαίδευση, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών ήταν και είναι αίτημα όλων των προοδευτικών πολιτών.

Η Π.Ε.Ε.Κ.Ε. δεν «βάλλει» κατά κανενός μαθήματος ή ειδικότητας. Ζητά μόνο το αυτονόητο επιστημονικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά. Η Κοινωνιολογία να είναι εξεταζόμενο μάθημα για τους υποψήφιους των τμημάτων Κοινωνικών Επιστημών.

ΖΗΤΑΜΕ:

1ο Η Π.Ε.Ε.Κ.Ε. να κληθεί στη Βουλή ώστε να παρουσιάσει αναλυτικά τη θέση της σχετικά με την Κοινωνιολογία - Κοινωνικές Επιστήμες.

2ο Να αποσυρθεί η μεταβατική διάταξη του άρθρου 61 που επαναφέρει τα Λατινικά στη θέση της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021 - 2022.

Η θέση μας πηγάζει από την αναγκαιότητα διαλόγου (διάλογος που δεν έγινε) ανάμεσα στην Υπουργό Παιδείας, τους Κοσμήτορες των Σχολών Κοινωνικών Επιστημών, τους Προέδρους των Τμημάτων Κοινωνικών Επιστήμων των Ελληνικών Πανεπιστημίων, και την Π.Ε.Ε.Κ.Ε., που θεωρούν την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστήμων.

Στην κατεύθυνση αυτή έχουν κατατεθεί «προτάσεις», όπως:

Α) Η παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο.

Β) Η επιλογή των μαθητών ανάμεσα στα Λατινικά και την Κοινωνιολογία ανάλογα με την επιλογή σχολών (πρόταση της Βουλευτού της Ν.Δ. κ. Ράπτη κ.α.).

Γ) Η τοποθέτηση του μαθήματος της Ιστορίας στα μαθήματα Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου με την ταυτόχρονη παραμονή Λατινικών και Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενων.

Δ) Επιλογή και πέμπτου μαθήματος που θα δίνει την δυνατότητα για επιλογή περισσότερων τμημάτων από διαφορετικές ομάδες προσανατολισμού.

3ο Την Κοινωνιολογία προαπαιτούμενο μάθημα (παν. εξεταζόμενο) για την εισαγωγή στις σχολές Κοινωνικών Επιστημών.

4ο Την ανάπτυξη των Κοινωνικών Επιστημών σε όλες τις τάξεις της Εκπαίδευσης όπως συμβαίνει σε όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες. Οι Κοινωνικές Επιστήμες και η Πολιτική Παιδεία αποτελούν περιεχόμενο πολλών ευρωπαϊκών σχολικών προγραμμάτων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στάσεων και αντιλήψεων για την κοινωνική συνύπαρξη και τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών. Η Unesco χαρακτηρίζει τις κοινωνικές επιστήμες δεξαμενή σκέψης με σκοπό την διευκόλυνση των κοινωνικών μετασχηματισμών που καλλιεργούν τις αξίες της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Η Διοικούσα Επιτροπή της Π.Ε.Ε.Κ.Ε. (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nazi
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
Προδημοσίευση από την εμπλουτισμένη νέα έκδοση του βιβλίου του Γιώργου Χαρβαλιά
«Γιαβόλ» – 4η έκδοση: Πώς ξεπλύθηκαν από το Ναζιστικό τους παρελθόν μεγάλες γερμανικές επιχειρήσεις
sklirinsi
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι οι ασθενείς με αυτά τα αυτοαντισώματα είχαν αυξημένα επίπεδα νευροϊνιδίων χαμηλού μοριακού βάρους (Nfl), πρωτεϊνικά...
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Ενδείξεις της νόσου εμφανίζονται στο αίμα πριν εκδηλωθούν τα συμπτώματα