Η πραγματική αποστολή του ανθρώπου είναι να βρει τον δρόμο προς τον εαυτό του.
Έρμαν Έσσε
Γερμανός συγγραφέας [Νόμπελ 1946] (1877-1962)
Η πραγματική αποστολή του ανθρώπου είναι να βρει τον δρόμο προς τον εαυτό του. Έρμαν Έσσε, Γερμανός συγγραφέας [Νόμπελ 1946] (1877-1962).
Η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής αφορά τη μετάφραση των θεωρητικών στόχων και στρατηγικών σε πρακτικές δράσεις, με σκοπό την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη υποδομών, την κατάρτιση εκπαιδευτικών, τη χρήση νέων τεχνολογιών (όπως η πλατφόρμα e-me) , και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
Oι κυβερνήσεις όλων των κρατών και, τα τελευταία χρόνια, πολλοί διεθνείς οργανισμοί εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην εκπαιδευτική πολιτική. Πρόκειται για μία διαδικασία, ένα «σχέδιο δράσης» εκπαιδευτικού περιεχομένου , το οποίο αποτυπώνει τον τρόπο που πρέπει να διοικηθεί η εκπαίδευση αλλά και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν διάφορα θέματα που προκύπτουν στην εκπαίδευση γενικότερα.
Στην εκπαίδευση, η αξιολόγηση αποτελεί μια ιδιαίτερη και σύνθετη διαδικασία, καθώς εμπλέκονται όλες οι παράμετροι (αναλυτικά προγράμματα σπουδών, σχολικά εγχειρίδια, βιβλία του δασκάλου, εποπτικά μέσα, πόροι, επιμόρφωση, παιδαγωγικό κλίμα, θεσμικό και διοικητικό πλαίσιο, κτιριακές υποδομές, η εν γένει σχολική μονάδα, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί).
Τα Στελέχη της Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας ένα έργο που συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη και αναλύεται σε πολλαπλές λειτουργίες. Διαχειρίζονται την εκπαιδευτική πολιτική (όπως κάθε φορά καθορίζεται από την πολιτική ηγεσία), εφαρμόζουν τα προγράμματα σπουδών, επιμορφώνουν, αξιολογούν, διοικούν, οργανώνουν και συντονίζουν ανθρώπινο δυναμικό.
Για να μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία, τα στελέχη εκπαίδευσης πρέπει να διαθέτουν αξίες και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προσωπικότητας, τα οποία προσδιορίζουν τις αποφάσεις και τις συμπεριφορές τους. Τα πιο κύρια χαρακτηριστικά είναι η ακεραιότητα-εντιμότητα-ηθική, η επιθυμία για ανάληψη ευθυνών και πρωτοβουλιών, η αυτοπεποίθηση αλλά και η αποδοχή της κριτικής, η αίσθηση προσωπικής αποστολής-οράματος, η αποδοχή νέων ιδεών και η υιοθέτηση καινοτομιών, η αυτοκυριαρχία, ο αυτοέλεγχος και το ενδιαφέρον για τους ανθρώπους και η ανάληψη υπηρεσιακών ευθυνών σε περίπτωση υπηρεσιακής εκτροπής.
Η τήρηση της Νομιμότητας είναι το πρώτιστο. Η παράβαση καθήκοντος είναι ποινικό και πειθαρχικό παράπτωμα που συνιστάται από έναν υπάλληλο, όταν αυτός με πρόθεση παραβιάζει τα υπηρεσιακά του καθήκοντα για να αποκομίσει παράνομη ωφέλεια για τον εαυτό του ή για τρίτον, ή για να προκαλέσει παράνομη βλάβη. «Ο ποιήσας και διδάξας» (Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, κεφάλαιο 5, στίχος 19) πρέπει να είναι το υπηρεσιακό ίνδαλμα.
H ηθική στην πολιτική, κατά τον Pierre Bourdieu, μπορεί να επικρατήσει στην κοινωνία εφόσον δημιουργηθούν τα θεσμικά μέσα μιας πολιτικής της ηθικής που να υποτάσσει το ιδιωτικό συμφέρον στην εξυπηρέτηση του δημοσίου αγαθού.
Η νομοθετημένη διαδικασία για την επιλογή των Στελεχών στη Δημόσια Εκπαίδευση οφείλει ως θεσμικό μέσο να πραγματώνει την πολιτική της ηθικής, υποτάσσοντας τα ατομικά και τα πολιτικά συμφέροντα στην εξυπηρέτηση του δημόσιου αγαθού της Εκπαίδευσης. Αυτό είναι απαραίτητο ώστε να έχουμε πλήρη εφαρμογή του άρθρου 16 του Συντάγματος , το οποίο αναφέρει: « H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική,πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».
Υπό του Σκρέτα Δημητρίου,
ΣΕ ΠΕ70 & Επόπτη ΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ