Δημιουργεί τα δικά του video games, χειρίζεται τουλάχιστον πέντε γλώσσες προγραμματισμού, φτιάχνει εφαρμογές για android κινητά και για iphones και είναι δεινός παίκτης, αρχηγός της 50ής καλύτερης ομάδας, διεθνώς, στο Gears of War. Ο 14χρονος Ίων Αϊβατίδης είναι ένας αυτοδίδακτος προγραμματιστής και gamer, που μας εντυπωσίασε με τις τεχνολογικές τους δεξιότητες, αλλά και το ήθος του, αποτελώντας ζωηρή απόδειξη ότι «όταν θέλεις κάτι πολύ, όταν το αγαπάς, το καταφέρνεις».
Την αγάπη του για την τεχνολογία και τον προγραμματισμό την έθρεψαν τα video games που παίζει. Γρήγορα, μια μορφή διασκέδασης, που από πολλούς έχει δαιμονοποιηθεί, ειδικά όταν την υιοθετούν ανήλικοι, τού γέννησε την ανάγκη να φτιάξει τα δικά του παιχνίδια. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε η περιπέτεια του προγραμματισμού και ο πειραματισμός... Από ψάξιμο στο διαδίκτυο, βιβλία και ενταμένη προσωπική μελέτη, ο Ίων εξερευνά τον προγραμματισμό, έχοντας ήδη «κατακτήσει» γλώσσες προγραμματισμού όπως οι C++, Java Script, C#, Visual Basic και Unity Script.
Ένα από τα πιο σημαντικά επιτεύγματα του Ίωνα, είναι αναμφίβολα το ION M.G Battleground, ένα πολεμικό διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι, το οποίο αποτελεί 100% δική του δημιουργία και φιλοξενείται στο Steam Greenlight. Εκείνος είναι ο προγραμματιστής του παιχνιδιού, σχεδίασε το περιβάλλον του (animation textures) και, φυσικά, το σενάριο. «Άρχισα να παίζω και μετά, επειδή είδα ότι ασχολούμαι πάρα πολλές ώρες με παιχνίδια, σκέφτηκα γιατί να μην φτιάξω ένα δικό μου;», μας εξήγησε αναφερόμενος στην απόφασή του να ασχοληθεί με αυτόν τον τομέα. «Εμένα μου αρέσει η λογική σνάιπερ (σ.σ.: ελεύθερου σκοπευτή) και αυτήν έχω ενσωματώσει και στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Σκοπός του παίκτη είναι να βρει τα διαθέσιμα όπλα και να αμυνθεί έναντι των ζόμπι. Στη μούλτι πλέιερ (σ.σ.: πολλαπλοί παίκτες) εκδοχή του, στόχος είναι να δημιουργήσεις λόμπι και, ουσιαστικά, καλείσαι κι εδώ να επιβιώσεις. Αυτό είναι σε alpha version».
Οι επιρροές του Ίωνα, μαθητή της Γ' Γυμνασίου, στον τομέα σχεδίασης και προγραμματισμού των παιχνιδιών του έρχονται από τα clan wars, σε παιχνίδια όπως το Halo και το Call of Duty, τα οποία παίζει με ένα community (κοινότητα) 25 ατόμων, ηλικίας από 9 έως και 35, του οποίου ηγείται. Έχει δημιουργήσει ιστοσελίδα της ομάδας του στο Youtube, όπου νικηφόρες μάχες προβάλλονται σε βίντεο, «ώστε να γίνει η ομάδα πιο διάσημη». Άλλωστε, στον ιστότοπο gamebattles.com πρέπει να υπάρχουν αποδεικτικά ότι νίκησαν, ούτως ώστε να δρέπουν τα αντίστοιχα οφέλη. Με αυτά τα παιχνίδια και τις κοινότητές τους, «γίνεσαι πιο κοινωνικός, επικοινωνείς και συνεργάζεσαι με μια ομάδα», μας εξηγεί. «Μια καλή νίκη είναι ο σκοπός για να πάρεις μια καλή θέση στο leaderboard. Στο Gears Of War, βγήκαμε οι κορυφαίοι 50 στον κόσμο, ανάμεσα σε 2.000 ομάδες. Αν καταλαμβάναμε μια θέση στην 25άδα, θα παίρναμε και χρήματα». Τον ρωτήσαμε ποιο είναι το πραγματικό κίνητρο για να θέλει η ομάδα του να πετυχαίνει νίκες και μας απάντησε ότι «κυρίως είναι η διασκέδαση, αλλά νιώθω και περήφανος όταν η ομάδα μου βγαίνει ψηλά. Δεν υπάρχουν τόσες ελληνικές ομάδες, αν μία από αυτές φτάσει στην κορυφή, είναι όμορφο και για τη χώρα».
Συζητώντας για τα οφέλη του gaming, μας είπε ότι επειδή διαδράς με παίκτες διαφόρων εθνικοτήτων, «σου δίδεται η δυνατότητα να εξασκείς ξένες γλώσσες», αλλά καταλαβαίνεις και πράγματα για την κουλτούρα του κάθε λαού. «Αλλιώς παίζει ένας Γερμανός, αλλιώς ένας Έλληνας, αναλόγως και το παιχνίδι. Εμείς ως στρατηγική υιοθετούμε την επίθεση, το Μεξικό καμπερώνεται, αμύνεται».
Παιχνίδια και ροπή στη βία
Γρήγορα η συζήτηση οδηγήθηκε στη ρητορική περί της βίας και αν όντως τα πολεμικά παιχνίδια καλλιεργούν ή ενισχύουν τέτοιες τάσεις. «Εγώ διαφωνώ ότι τα παιχνίδια κάνουν τα παιδιά βίαια, επειδή υπάρχουν χειρότερα πράγματα από τα παιχνίδια», μας λέει. "Αυτά που βλέπουμε στην τηλεόραση είναι χειρότερα. Οι ηθοποιοί βρίζουν και οι σκηνές εμπεριέχουν βία που την ασκούν πραγματικοί άνθρωποι. Το κλίμα της κοινωνίας, είναι κάπως βίαιο, δεν θα επηρεαστούν τα παιδιά από τα παιχνίδια. Βλέπετε, ήρεμος είμαι εγώ κι έχω παίξει 125 παιχνίδια», σημειώνει χαμογελώντας.
«Ωστόσο», συνεχίζει, «σε αυτά τα περιβάλλοντα, πολύς κόσμος συμμετέχει ανώνυμα και ασκεί bullying (σ.σ.: εκφοβισμό). Βρίζουν, αυτό συμβαίνει και σε εμένα μερικές φορές. Κάποιοι Γερμανοί, επειδή τους νικήσαμε, έβριζαν την Ελλάδα. Αυτό, ίσως καμιά φορά, να βοηθά και στην εκτόνωση της βίας που φέρει ένα άτομο», υποστηρίζει, υπό την έννοια ότι μπορεί η βία εκεί να διοχετεύεται σε θεωρητικό, φραστικό επίπεδο και να μην περνάει ποτέ σε επίπεδο πράξης. «Τσακονώμαστε ηλεκτρονικά και όχι διά ζώσης». Όπως όμως συμβαίνει σε κάθε κοινωνικό χώρο, έτσι και στα δυνητικά διαδραστικά περιβάλλοντα, η βία μπορεί να κλιμακωθεί και να λάβει επικίνδυνες διαστάσεις. Για τέτοια περιστατικά μάς μιλάει και ο Ίωνας: «Κάποια κοπέλα μάς έστελνε φωτογραφίες με κομμένα τα χέρια της σε διάφορα σημεία, επειδή κάποιος άλλος από την ομάδα την έβριζε. Υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν online dating (σ.σ.: σχέσεις μέσω Διαδικτύου). Ένας φίλος είχε μπλέξει με μια ομάδα χάκερ και ένας από αυτούς, τού πήρε την κοπέλα στο online dating. Ο φίλος μου απειλούσε τον χάκερ επικαλούμενος εμένα και ξαφνικά, χωρίς εγώ να γνωρίζω τίποτε για την υπόθεση, ανακάλυψα ότι χάκερ μου έκλειναν τον σέρβερ», εξιστορεί γελώντας.
Από πέρσι συμβόλαιο με Microsoft και Nintendo
Το ενδιαφέρον του Ίωνα δεν περιορίζεται στα πολεμικά παιχνίδια. Παρακολουθώντας της τάσεις της εποχής, ασχολείται και με applications (εφαρμογές) για android κινητά και iphones*. Έχει δημιουργήσει και βρίσκονται διαθέσιμες υπηρεσίες όπως παιχνίδια, αριθμομηχανή, password generator, ip finder, chat, και άλλα πολλά. «Αυτά είναι υπηρεσίες, απολύτως λειτουργικές. Δεν δημοσιεύω τίποτε αν δεν είναι έτοιμο. Γενικά, δεν πειραματίζομαι δημοσίως», εξηγεί ο Ίωνας, αποπνέοντας ιδιαίτερο επαγγελματισμό. Άλλωστε, ήδη από τα 13 του, έχει συμβόλαιο με τη Microsoft για εφαρμογές του, καθώς και με την Nintendo, ενώ έχει μεριμνήσει και για την κατοχύρωση του λογοτύπου του.
Τον ρωτήσαμε ποιοι είναι οι μελλοντικοί του στόχοι, τα όνειρά του και μας απάντησε πως άμεσος στόχος είναι «να έχω οικονομική υποστήριξη με μηχανήματα, ούτως ώστε να φτιάξω καλύτερα παιχνίδια, να μαθευτεί ότι φτιάχνω παιχνίδια, για να μπορέσω να εξελιχθώ. Θέλω να σπουδάσω προγραμματισμό και να τον εξασκήσω στον τομέα των παιχνιδιών και των εφαρμογών. Δεν ξέρω ποιο θα είναι το μέλλον της Ελλάδος, αλλά σίγουρα θέλω να κάνω καινοτομίες».
Πηγή: Καλυβιώτου Μαρία - Η ΑΥΓΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη