Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Tι πρέπει να κάνουν εργαζόμενοι και εργοδότες
Ξεκινάει από 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας λειτουργίας- Αναλυτικές οδηγίες

Στη ζωή δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων μπαίνει από την ερχόμενη εβδομάδα η ψηφιακή κάρτα εργασίας. Περισσότεροι από 120.000 μισθωτοί σε τράπεζες και σούπερ – μάρκετ υποχρεούνται από την Παρασκευή 1η Ιουλίου να «χτυπούν» την ψηφιακή κάρτα εργασίας κάθε ημέρα, τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την αποχώρησή τους από τη δουλειά.

Οι νέες ψηφιακές εφαρμογές που υποστηρίζουν την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, ενόψει της πρώτης εφαρμογής της Κάρτας από 1ης Ιουλίου για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.

«Ξεκινά την 1η Ιουλίου από τράπεζες και σούπερ μάρκετ η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, που σε πρώτη φάση αφορά περισσότερους από 120.000 εργαζόμενους. Μεσχέδιο η εφαρμογή της αποτελεί εγγύηση για το σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου», αναφέρει στην ανάρτησή του ο κ. Οικονόμου.

Επεκτείνεται από 1η Οκτωβρίου σε όλες τις επιχειρήσεις

Σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, που φέρει την υπογραφή του υπουργού Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη η ψηφιακή κάρτας εργασίας, επεκτείνεται σταδιακά από 1η Οκτωβρίου σε όλο τον ιδιωτικό τομέα.

Κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του συστήματος της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία ξεκινάει την 1η Ιουλίου 2022, εντάσσονται υποχρεωτικά στο εν λόγω σύστημα, μόνο οι επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Σούπερ Μάρκετ και απασχολούν συνολικά περισσότερους από 250 εργαζόμενους, καθώς και το σύνολο των Τραπεζών της Χώρας.

Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να προβούν στην απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, από την 1η έως και την 30η Ιουνίου 2022, για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι απασχολούνται στην επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού. 

Να σημειωθεί ότι για τις επιχειρήσεις αυτές η ενεργοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας πραγματοποιείται, κατά την υποβολή “Δήλωσης Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης”, εντός του αποκλειστικού διαστήματος από 1/6/2022 έως και 30/6/2022.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, σε δεύτερο χρόνο, όλες οι επιχειρήσεις - εργοδότες της Χώρας υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο, με το Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας. 

Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση ορίζει ότι οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα πρέπει να προβούν στην ίδια διαδικασία της απογραφής εργαζομένων, από την 1η Οκτωβρίου 2022 έως και την 30η Νοεμβρίου 2022, για το σύνολο όλων των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας συμπεριλαμβανομένου και του δανειζόμενου προσωπικού.

Όλες οι ειδήσεις για νέες θέσεις εργασίας, Προκηρύξεις, Διορισμούς, ΑΣΕΠ στην Ελλάδα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Άνοιξε ΟΛΗ Η ΥΛΗ ΕΔΩ

ΕΚΤΑΚΤΟ ΝΕΟ - Πιστοποίηση Ιταλικών για ΑΣΕΠ ΕΥΚΟΛΑ και ΑΜΕΣΑ (ΕΞΤΡΑ Μοριοδότηση 2ης Ξένης Γλώσσας)

ΑΣΕΠ: Πάρτε το πιο ΕΥΚΟΛΟ online PROFICIENCY στην Ελλάδα σε 2 ΜΟΝΟ ημέρες (Μόνο 95 ευρώ)

ΑΣΕΠ Πιστοποίηση ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ELIC ή ECDL σε 2 ΜΟΝΟ ημέρες με εξ αποστάσεως τεστ  - 97% επιτυχία στις εξετάσεις

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ3.jpg
Απόγνωση γονέων για απουσία παράλληλης στήριξης: Γιατί τέτοια αδιαφορία για τα παιδιά μας;
Τι μπορεί να συμβεί σε ένα παιδί, σε μία τάξη, σε ένα ολόκληρο σχολείο, στην περίπτωση που η ανάγκη του μαθητή για παράλληλη στήριξη δεν καλύπτεται;
Απόγνωση γονέων για απουσία παράλληλης στήριξης: Γιατί τέτοια αδιαφορία για τα παιδιά μας;