Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Αποτελέσματα έρευνας

Το «σκουπιδο-φαγητό» (τζανκ-φουντ) αυξάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης κατάθλιψης, ενώ αντίθετα η υγιεινή διατροφή και ιδίως η μεσογειακή μειώνει αυτό τον κίνδυνο, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Καμίλ Λασάλ του Τμήματος Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας του University College του Λονδίνου (UCL), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογικής ψυχιατρικής "Molecular Psychiatry", σύμφωνα με τις βρετανικές «Γκάρντιαν» και «Ιντιπέντεντ», αξιολόγησαν στοιχεία για 41 δημοσιευμένες έρευνες πάνω στη σχέση διατροφής και κατάθλιψης. Τα στοιχεία αφορούσαν σχεδόν 33.000 άτομα σε πέντε χώρες, από τους οποίους κανείς δεν είχε διαγνωσμένη κατάθλιψη στην έναρξη της κάθε μελέτης.

Η μετα-ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση αφενός τροφών με πολλά λίπη και ζάχαρη, αφετέρου επεξεργασμένων, οδηγεί σε συστημική φλεγμονή όλου του σώματος, η οποία έχει στον οργανισμό παρόμοιες επιπτώσεις με αυτές του καπνίσματος, της παχυσαρκίας, της ρύπανσης και της έλλειψης άσκησης.

«Η χρόνια φλεγμονή μπορεί να επηρεάσει την ψυχική υγεία μεταφέροντας φλεγμονώδη μόρια στον εγκέφαλο, ενώ μπορεί να επηρεάσει επίσης και τους νευροδιαβιβαστές, τα μόρια που ρυθμίζουν την ψυχική διάθεση», ανέφερε η Λασάλ.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η κακή διατροφή μπορεί όχι μόνο να επιδεινώσει, αλλά και να πυροδοτήσει την κατάθλιψη. Από την άλλη, όσοι ακολουθούσαν συστηματικά τη μεσογειακή διατροφή, είχαν κατά μέσο όρο 33% μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψης. Η κατανάλωση πολλών φρούτων, λαχανικών και οσπρίων μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή στο σώμα.

Μετά και τη νέα μελέτη, ενισχύεται η πεποίθηση ότι οι συμβουλές περί διατροφής πρέπει να συνοδεύουν την ψυχιατρική, αν και ορισμένοι γιατροί δεν έχουν ακόμη πεισθεί ότι η υγιεινή διατροφή μπορεί να έχει πραγματικά ευεργετική δράση στις ψυχικές παθήσεις και γι' αυτό ζητούν περαιτέρω μελέτες.

 

 

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ορκωμοσία νέου μέλους Δ.Ε.Π. στην Ιατρική Σχολή
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ορκίστηκε νέος Επίκουρος Καθηγητής στην Ιατρική Σχολή
Στον Τομέα Χειρουργικής με γνωστικό αντικείμενο την Καρδιοχειρουργική διορίστηκε ο κ. Πάρις Δημήτριος Κ. Καλογεράκος
Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ορκίστηκε νέος Επίκουρος Καθηγητής στην Ιατρική Σχολή
Πανελλαδικές - πανελλήνιες εξετάσεις
Η μεγάλη αδικία των Πανελλαδικών: Γιατί η Οικονομία πρέπει να μπει στη Β' Λυκείου τώρα
Μέσα σε μόλις 9 μήνες, υπό το καθεστώς της ακραίας πίεσης των εξετάσεων, καλούνται να αφομοιώσουν από το μηδέν σύνθετες μικροοικονομικές και...
Η μεγάλη αδικία των Πανελλαδικών: Γιατί η Οικονομία πρέπει να μπει στη Β' Λυκείου τώρα
βουλη
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Γιατί «ψαλιδίστηκε» ο αριθμός στους 5.500
Ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με τους 5.500 διορισμούς εκπαιδευτικών που αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Γιατί «ψαλιδίστηκε» ο αριθμός στους 5.500
Αθανάσιος Κατσαγκόλης
Λασίθι: Αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Το έργο υλοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας, με συνολικό προϋπολογισμό 2.999.970,58 ευρώ και αποτελεί μια ουσιαστική επένδυση στον ψηφιακό...
Λασίθι: Αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης