Thumbnail
«Όλα μπορείτε να τα πάρετε αλλά όχι την Ιστορία μας, την ταυτότητά μας»

Η θέση της Ιστορίας μέσα στο σχολείο και ζητήματα όπως πώς θα αντιμετωπιστεί η αδιαφορία των μαθητών για το μάθημα της Ιστορίας, την ώρα που οι ίδιοι παθιάζονται με ιστορικές αντιπαραθέσεις εκτός σχολείου και πώς θα διοχετευθεί η πρόοδος της ιστορικής επιστημονικής έρευνας στα σχολικά βιβλία και τις σχολικές τάξεις, βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης που διοργάνωσε το περιοδικό ΧΡΟΝΟΣ με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και ιστορικών επιστημόνων. Το θέμα χαρακτηρίστηκε πολύ επίκαιρο από τους ομιλητές καθώς η συζήτηση πραγματοποιήθηκε λίγες ημέρες μετά την τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας για τη γενοκτονία των Ποντίων και τη σφοδρή αντιπαράθεση που ακολούθησε.

«Είναι προφανές ότι σε συνθήκες οικονομικής κρίσης η Ιστορία αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον πολίτη» διαπίστωσε ο Νίκος Φίλης και εξήγησε πως «πέρα από τις άλλες ιδεολογικές διαστάσεις που έχουν εντοπιστεί σχετικά με την «επίσημη» σχολική ιστορία, έχουμε και μια παρηγορητική διάσταση της Ιστορίας σε έναν λαό που βλέπει να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, να χάνει κατακτήσεις κ.α.. Πρόκειται για μια νοσταλγία παλαιών εποχών». Ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για μια στάση τύπου «όλα μπορείτε να τα πάρετε αλλά όχι την Ιστορία μας, την ταυτότητά μας». Υπογράμμισε, όμως, ότι αν και η συζήτηση για το θέμα της Ιστορίας στις νέες συνθήκες στο σχολείο είναι δύσκολη, πρέπει να γίνει.

Μιλώντας για την πολιτική αντιπαράθεση που γεννήθηκε με αφορμή ένα ζήτημα Ιστορίας, η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, είπε: «Είμαι από τους βετεράνους των πολέμων της Ιστορίας. Και αυτή τη φορά παρακολουθούσα με την ίδια απογοήτευση μέσα μου, δηλαδή, με καταρράκωση... πώς είναι δυνατόν το 2015 μετά από τόση ιστορική έρευνα στην Ελλάδα, μετά από αποδόμηση στερεοτύπων, να φτάνουμε σε αυτή την ήττα οι ιστορικοί. Και εδώ θα μου επιτρέψετε να πω οι πραγματικοί Ιστορικοί, δηλαδή οι επιστήμονες ιστορικοί, υφιστάμεθα μια ήττα κατά κράτος κάθε φορά. Είμαστε υποχρεωμένοι ή να υποχωρήσουμε ή να μας προστατέψουν κάποιοι για να βγούμε από το αδιέξοδο. Το ερώτημά μου είναι τι φταίει και δεν καταφέρνουμε να διοχετευθεί αυτή η έρευνα στα σχολεία με τέτοιο τρόπο που να αποκτήσουν οι νεότεροι άνθρωποι ιστορική συνείδηση, που θα μπορούσε να αντιπαλέψει τέτοια θέματα».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

bullying
Νέα Αριστερά σε κυβέρνηση για βία ανηλίκων: «Η αυστηροποίηση δεν προστατεύει τους ανήλικους, ενισχύει τη βία»
Κυβερνητικές εξαγγελίες για τη βία ανηλίκων: Κριτική και προειδοποιήσεις από τη Νέα Αριστερά
Νέα Αριστερά σε κυβέρνηση για βία ανηλίκων: «Η αυστηροποίηση δεν προστατεύει τους ανήλικους, ενισχύει τη βία»
Συναυλία
Σχολεία σε κρίση: Συναυλία στην κεντρική πλατεία Χαλανδρίου για χρηματοδότηση, υποδομές και Παιδεία
Χαλάνδρι: Συναυλία Διαμαρτυρίας για τη Δημόσια Εκπαίδευση – Γονείς, Εκπαιδευτικοί και Μαθητές Υψώνουν Φωνή»
Σχολεία σε κρίση: Συναυλία στην κεντρική πλατεία Χαλανδρίου για χρηματοδότηση, υποδομές και Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Παγκόσμιος συναγερμός για την εκπαίδευση: Εκατομμύρια εκπαιδευτικοί αποχωρούν
UNESCO: Μαζική έξοδος εκπαιδευτικών στην Ευρώπη – Κίνδυνος κατάρρευσης για τη δημόσια εκπαίδευση
Παγκόσμιος συναγερμός για την εκπαίδευση: Εκατομμύρια εκπαιδευτικοί αποχωρούν