Thumbnail
«Όλα μπορείτε να τα πάρετε αλλά όχι την Ιστορία μας, την ταυτότητά μας»

Η θέση της Ιστορίας μέσα στο σχολείο και ζητήματα όπως πώς θα αντιμετωπιστεί η αδιαφορία των μαθητών για το μάθημα της Ιστορίας, την ώρα που οι ίδιοι παθιάζονται με ιστορικές αντιπαραθέσεις εκτός σχολείου και πώς θα διοχετευθεί η πρόοδος της ιστορικής επιστημονικής έρευνας στα σχολικά βιβλία και τις σχολικές τάξεις, βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης που διοργάνωσε το περιοδικό ΧΡΟΝΟΣ με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και ιστορικών επιστημόνων. Το θέμα χαρακτηρίστηκε πολύ επίκαιρο από τους ομιλητές καθώς η συζήτηση πραγματοποιήθηκε λίγες ημέρες μετά την τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας για τη γενοκτονία των Ποντίων και τη σφοδρή αντιπαράθεση που ακολούθησε.

«Είναι προφανές ότι σε συνθήκες οικονομικής κρίσης η Ιστορία αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον πολίτη» διαπίστωσε ο Νίκος Φίλης και εξήγησε πως «πέρα από τις άλλες ιδεολογικές διαστάσεις που έχουν εντοπιστεί σχετικά με την «επίσημη» σχολική ιστορία, έχουμε και μια παρηγορητική διάσταση της Ιστορίας σε έναν λαό που βλέπει να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, να χάνει κατακτήσεις κ.α.. Πρόκειται για μια νοσταλγία παλαιών εποχών». Ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για μια στάση τύπου «όλα μπορείτε να τα πάρετε αλλά όχι την Ιστορία μας, την ταυτότητά μας». Υπογράμμισε, όμως, ότι αν και η συζήτηση για το θέμα της Ιστορίας στις νέες συνθήκες στο σχολείο είναι δύσκολη, πρέπει να γίνει.

Μιλώντας για την πολιτική αντιπαράθεση που γεννήθηκε με αφορμή ένα ζήτημα Ιστορίας, η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, είπε: «Είμαι από τους βετεράνους των πολέμων της Ιστορίας. Και αυτή τη φορά παρακολουθούσα με την ίδια απογοήτευση μέσα μου, δηλαδή, με καταρράκωση... πώς είναι δυνατόν το 2015 μετά από τόση ιστορική έρευνα στην Ελλάδα, μετά από αποδόμηση στερεοτύπων, να φτάνουμε σε αυτή την ήττα οι ιστορικοί. Και εδώ θα μου επιτρέψετε να πω οι πραγματικοί Ιστορικοί, δηλαδή οι επιστήμονες ιστορικοί, υφιστάμεθα μια ήττα κατά κράτος κάθε φορά. Είμαστε υποχρεωμένοι ή να υποχωρήσουμε ή να μας προστατέψουν κάποιοι για να βγούμε από το αδιέξοδο. Το ερώτημά μου είναι τι φταίει και δεν καταφέρνουμε να διοχετευθεί αυτή η έρευνα στα σχολεία με τέτοιο τρόπο που να αποκτήσουν οι νεότεροι άνθρωποι ιστορική συνείδηση, που θα μπορούσε να αντιπαλέψει τέτοια θέματα».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 28/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τέντωμα
Το απλό τέντωμα που... ρίχνει την πίεση: Τι αποκαλύπτει νέα επιστημονική μελέτη
Το τέντωμα ενεργοποιεί νευρικά αντανακλαστικά, μειώνει την αρτηριακή πίεση και χαλαρώνει το σώμα, σύμφωνα με νέα έρευνα από τις ΗΠΑ
Το απλό τέντωμα που... ρίχνει την πίεση: Τι αποκαλύπτει νέα επιστημονική μελέτη
lemonia_freska
Πώς να φυτέψετε και να φροντίσετε μια λεμονιά σε γλάστρα – Οδηγός για καρποφόρα δέντρα στο μπαλκόνι σας
Δεν χρειάζεται κήπο: Ο ειδικός Μάθου Φλέμινγκ αποκαλύπτει όλα τα μυστικά για λεμονιές Meyer και Eureka σε γλάστρα
Πώς να φυτέψετε και να φροντίσετε μια λεμονιά σε γλάστρα – Οδηγός για καρποφόρα δέντρα στο μπαλκόνι σας
βιβ
Ξέρετε τι σημαίνει η λέξη «καβοδέτης»; Λίγοι γνωρίζουν τη σωστή απάντηση
Μια ναυτική λέξη με βαθιά ελληνική ρίζα που κρύβει πίσω της μια ολόκληρη ιστορία της θάλασσας και των ανθρώπων της.
Ξέρετε τι σημαίνει η λέξη «καβοδέτης»; Λίγοι γνωρίζουν τη σωστή απάντηση