Thumbnail
Αυτόματοι πωλητές τροφίμων στα σχολεία;  

Σε μια περίοδο που τα σχολεία κινδυνεύουν να κλείσουν από έλλειψη χρηματοδότησης - ακόμα δεν έχουν προμηθευτεί ούτε το πετρέλαιο - δύο τραγελαφικά περιστατικά έρχονται να παίξουν με τα νεύρα και την αντοχή των υπό εξαθλίωση εκπαιδευτικών.

  1. Η πολυεθνική Dole, με την έγκριση και τις ευλογίες του υπουργείου Παιδείας,  μοιράζει μπανάνες στους ανυποψίαστους μαθητές μας.
  2. Η Σχολική Επιτροπή σπεύδει να «εξοπλίσει» τα - αρχικά  μη έχοντα κυλικείο - σχολεία με αυτόματους πωλητές τροφίμων.

Το Τελευταίο Θρανίο καταδικάζει τις παραπάνω ενέργειες και καλεί εκπαιδευτικούς και γονείς να αντισταθούν σε τέτοιες τακτικές που υπονομεύουν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης αλλά και τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου.

Οι λόγοι είναι πασιφανείς:

  1. Στο δημοτικό σχολείο τα παιδιά διαμορφώνουν από πολύ μικρή ηλικία στάσεις απέναντι σε σημαντικά θέματα όπως υγιεινή διατροφή, καταναλωτικά πρότυπα,  περιβάλλον και αειφορία. Η λειτουργία ενός αυτόματου πωλητή τροφίμων δε συνάδει με τις παραπάνω αξίες που είναι και παιδαγωγικοί στόχοι των εκπαιδευτικών, για την επίτευξη των οποίων εκπονούνται συχνά στα σχολεία έξτρα προγράμματα αγωγής υγείας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από τους εκπαιδευτικούς.
  2. Το δημόσιο σχολείο οφείλει να προστατεύει τα παιδιά από τη διαφήμιση προϊόντων και εμπορευμάτων και τους κάθε λογής χορηγούς.

Όσον αφορά στην έλλειψη κυλικείων σε κάποια σχολεία,  η εμπειρία έδειξε, ότι τα παιδιά αυτά μαθαίνουν να εκτιμούν το σπιτικό φαγητό απέναντι στην εύκολη, αμφίβολης ποιότητας και ακριβότερη λύση του έτοιμου και συσκευασμένου.

Για τους πιο τολμηρούς, υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις όπως αυτοδιαχειριζόμενα κυλικεία όπου μαθητές δάσκαλοι και γονείς παίρνουν τη διατροφή στα χέρια τους και οργανώνουν το σχολικό τους κυλικείο με φρούτα , γάλα και υγιεινά σνακ.

Σε κάθε περίπτωση η διατροφή των μαθητών είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την αναλάβει οποιαδήποτε επιχείρηση ή ένα μηχάνημα και πολύ περισσότερο με το άλλοθι της υγιεινής διατροφής.

Θα περιμέναμε δε ο Δήμος Χαλκίδας και η Σχολική Επιτροπή να ενσκήψουν στις πραγματικές ανάγκες δεκάδων  - προς το παρόν - μαθητών στα σχολεία της πόλης μας που υποσιτίζονται. Να βρουν λύσεις γι αυτά τα παιδιά όπως κάνουν άλλοι δήμοι της χώρας.

Ας συνεργαστούν με καταστήματα  της πόλης, που δε νοιάζονται να διαφημιστούν, αλλά ενδιαφέρονται να προσφέρουν αφιλοκερδώς στους μαθητές που δε θα μπορούσαν να ψωνίσουν σε αυτόματο πωλητή, γιατί απλά δεν έχουν λεφτά να τον πληρώσουν!

Γιατί στην κρίση απαντάμε με αλληλεγγύη.

Έξω οι επιχειρήσεις, οι πολυεθνικές και οι χορηγοί από τα σχολεία.

Όχι στη χειραγώγηση του έργου των εκπαιδευτικών.

Να διατηρηθεί ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας του σχολείου.

 

Από το Τελευταίο Θρανίο

Χαλκίδα 21/11/2012

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φύση, θάλασσα, δέντρα, ποδηλάτης
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
«Κι όμως η σκέψη μας είναι εκεί, στο άγνωστο, στα νέα ερωτήματα, στις δυσκολίες πρόσληψης όλο και πιο έγκυρης γνώσης, όλο και πιο καλής κατανόησης...
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες