Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών στα σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς και μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών ζητούν ο ΣΕΠΕ και η ΕΛΜΕ Λήμνου.
Τα δύο σωματεία των εκπαιδευτικών σημειώνουν χαρακτηριστικά ότι «οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν τα 2 τελευταία χρόνια, στην πράξη, αναπλήρωσαν τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών».
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:
Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών από την αρχή της χρονιάς!
Μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας των σχολείων!
Σε λίγες μέρες ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά. Παρά τους 8.487 μόνιμους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο καλοκαίρι, τα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων παραμένουν τεράστια. Είναι ενδεικτικό ότι, την προηγούμενη σχολική χρονιά (2021-2022) πραγματοποιήθηκαν πάνω από 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών, για να «καλυφθούν» στοιχειωδώς οι ανάγκες.
Η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της τελευταίας 12ετίας, έχουν την ευθύνη για την απουσία μόνιμων διορισμών, για την κανονικότητα της «αδιοριστίας».
Οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν τα 2 τελευταία χρόνια, στην πράξη, αναπλήρωσαν τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Είναι χαρακτηριστικό πως, όλες οι κυβερνήσεις, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και τις διάφορες εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ, «επένδυσαν» στην υποχρηματοδότηση και στον κόφτη των κενών, πότε με την κατάργηση του δασκάλου στο ολοήμερο, πότε με την περικοπή μαθημάτων κυρίως ειδικοτήτων, πότε με συμπτύξεις τμημάτων, ακόμα και με την αύξηση μαθητών ανά τμήμα με σκοπό να πείσουν πως δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε εκπαιδευτικούς!
Για αυτό και οι μόνιμοι διορισμοί δεν είναι χάρισμα καμίας κυβέρνησης! Ο διορισμοί των τελευταίων ετών δεν θα πραγματοποιούνταν χωρίς τους διαρκείς αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων, χωρίς τις απεργιακές μάχες και την αντιπαράθεση με όλες τις κυβερνήσεις.
Τα χιλιάδες κενά που παραμένουν δεν είναι αριθμοί και στήλες σε πίνακες excel. Είναι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας που δεν καλύπτονται, είναι οι μαθητές που μένουν χωρίς εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς, τα μαθήματα που δε διδάσκονται, οι ειδικότητες που λείπουν, οι δομές (π.χ. στην Ειδική Αγωγή) που δε λειτουργούν.
Το μοντέλο της «κάλυψης» των κενών με δόσεις, με το σταγονόμετρο, σε πολλές φάσεις, με συγκάλυψη ή εξαφάνιση αναγκών, το μοντέλο των εκπαιδευτικών νομάδων που γυρίζουν από πόλη σε πόλη και από νησί σε νησί, που αλλάζουν κάθε χρόνο σχολείο, τάξη και μαθητές, είναι αποτυχημένο! Υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, την ίδια την εργασία των εκπαιδευτικών. Οδηγεί στην πλήρη εξουθένωση και οικονομική εξαθλίωση των αναπληρωτών.
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την νέα σχολική χρονιά, παρά τα μεγάλα λόγια του ΥΠΑΙΘ, υπονομεύει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, την ανάγκη για μαζικές προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς. Με εγκύκλιο προς τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ ζήτησε την καταχώρηση των λειτουργικών κενών των Σχολικών Μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των ΚΕΔΑΣΥ μέχρι τις 12/8 και τις 19/8 αντίστοιχα, ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών. Είναι γνωστό ότι αυτή την περίοδο δεν μπορεί να καταγραφούν τα πραγματικά κενά στα σχολεία, γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, δεν έχουν υπολογιστεί οι άδειες των νεοδιόριστων, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα, δεν έχουν καταγραφεί οι πραγματικές ανάγκες στα Ολοήμερα!
Με τον τρόπο αυτό, το ΥΠΑΙΘ προχωράει σε ένα απαράδεκτο «μαγείρεμα» των κενών. Την ίδια ώρα χιλιάδες συνάδελφοι, πίσω από ένα πληκτρολόγιο, αγωνιούν για το αν και πότε θα δουλέψουν, για το πού θα τοποθετηθούν, για το αν θα τα βγάλουν πέρα, αν θα βρουν σπίτι.
Τώρα είναι η ώρα τα σωματεία, οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους γονείς, να διεκδικήσουμε, αποφασιστικά και δυναμικά, συγκεκριμένα μέτρα, πριν το άνοιγμα των σχολείων, για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών.
Να δοθούν όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη των σχολείων, χωρίς περικοπές και «μαγειρέματα» και να καλυφθούν όλα σε μια φάση.
Να υπολογιστούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς τον απαράδεκτο διαχωρισμό σε βασικές και δευτερεύουσες, σε όλες τις ειδικότητες, σε τμήματα ΖΕΠ, στην παράλληλη στήριξη. Να λειτουργήσουν παντού όλα τα τμήματα ένταξης και να ιδρυθούν όλα όσα χρειάζονται για την κάλυψη των αναγκών. Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία.
Απαιτούμε 15 μαθητές ανά τμήμα για υγειονομικούς και κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους. Με βάση αυτό να καθοριστεί η συγκρότηση των τμημάτων και οι προσλήψεις. Να καταργηθεί το απαράδεκτο όριο για 25 μαθητές στις τάξεις. Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα για «σπάσιμο» τμημάτων.
Σε κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης, να υπολογιστούν επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών (πλήρους ωραρίου και όχι τρίμηνα) για την κάλυψη των έκτακτων κενών που θα προκύψουν από συναδέλφους που θα νοσήσουν από Covid -19, ώστε να μην επαναληφθεί το μπάχαλο της περσινής χρονιάς.
Να επανέλθει άμεσα ο υπεύθυνος δάσκαλος στο Ολοήμερο. Να καλυφθούν από την αρχή της χρονιάς με προσλήψεις όλες οι επιπλέον ανάγκες στο Ολοήμερο.
Να δοθούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το ΥΠΑΙΘ όλα τα κενά για τη δήλωση περιοχών.
Επιπλέον, για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων απαιτούμε:
Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο και αντίστοιχα σε όλα υπόλοιπα. Καταβολή 13ου και 14ου μισθού και αφορολόγητο στα 12.000.
Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
Δωρεάν μετακίνηση στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ για όλο το έτος.
Επιδότηση ενοικίου στα 300€ το μήνα. Αξιοποίηση διαθέσιμων διαμερισμάτων, δωματίων, εστιών και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση αναπληρωτών και νεοδιόριστων.
Δωρεάν σίτιση για τους εκπαιδευτικούς σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες. Δημιουργία λεσχών σίτισης σε περιοχές με μεγάλη συγκέντρωση εκπαιδευτικών.
Αύξηση του ποσού της χιλιομετρικής αποζημίωσης για ανάγκες της υπηρεσίας και διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται αποζημίωση.
Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής για τους νεοδιόριστους. Δικαίωμα αίτησης απόσπασης/μετάθεσης από τον πρώτο χρόνο.
Επιπλέον προσωπικό καθαριότητας, πλήρους ωραρίου, για την κάλυψη των αναγκών. Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, διαγραφές χρεών προς τις ΔΕΚΟ, αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Σχολικό γεύμα και δεκατιανό για όλα τα παιδιά. Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη.
Ουσιαστικά μέτρα για την πανδημία που είναι ακόμα εδώ (μαζικά δωρεάν τεστ, μέσα ατομική προστασίας, άδειες ασθενείας κ.α.). Όχι στο άθλιο αφήγημα της ατομικής ευθύνης.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να απευθυνθούν στο σωματεία για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Το επόμενο διάστημα προχωράμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις σε Δήμο, Περιφέρεια και όπου άλλου χρειαστεί για τα ζητήματα της διαμονής και της διαβίωσης των εκπαιδευτικών.
Διαμορφώνουμε δίκτυο αλληλεγγύης και υποστήριξης των συναδέλφων. Δρούμε συλλογικά: «ένας για όλους και όλοι για έναν».
Τα Δ.Σ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αναλάβουν άμεσα την ευθύνη για την οργάνωση των διεκδικήσεων του κλάδου. Να προχωρήσουν σε άμεσο αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Να συντονίσουν τη δράση με τους γονείς για τα ζητήματα της λειτουργίας των σχολείων.
Δεν μένουμε θεατές! Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη