«Το Υπουργείο και η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υλοποιώντας μια σειρά νομοθετήματα και περιορισμούς, εφαρμόζουν στην πράξη μια προκρούστεια πρακτική στην ανάδειξη οργανικών κενών» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης.
«Με αυτήν την πρακτική καλύπτουν τόσο «καλά» τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χρειάζεται κάθε χρόνο να προσλάβουν 100 περίπου συμβασιούχους- αναπληρωτές συναδέλφους για να μαζέψουν τα αμάζευτα, δημιουργώντας παράλληλα τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων και στην ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών» προσθέτει.
Μάλιστα, για την Ειδική Αγωγή αναφέρει ότι «στα τμήματα ένταξης, δεν προβλέπονται οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς Φυσικών Επιστημών σε σχολεία που έχουν κάτω από 300 μαθητές» και πως «δεν απαντώνται χρόνια τώρα τα αιτήματα των σχολείων για έγκριση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε Λύκεια (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ)».
Στη συνέχεια, η ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί την κυβέρνηση και το ΠΥΣΔΕ να επανεξετάσουν το θέμα των οργανικών κενών.
«Επισημαίνουμε τέλος ότι η σημερινή Κυβέρνηση της Ν.Δ. φρόντισε να μην υπάρχουν εκπρόσωποι του κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Παρόλο που τα κενά όλα αυτά τα χρόνια, δεν προσδιορίζονταν με βάση τις προτάσεις του κλάδου και παρά το γεγονός ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια αποτελούσαν πάντα κρατικά όργανα, με αποστολή την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών εξασφάλιζε τον έλεγχο και την ενημέρωση για διαδικασίες που αφορούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς» καταλήγει.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς – Ιθάκης (ΕΛΜΕ-ΚΙ):
Συνάδελφοι, πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα οργανικά κενά από τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης .
Ο υπολογισμός τους και φέτος, έγινε με βάση το αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, στα πλαίσια του στρατηγικού στόχου να μειωθεί από την μια το «κόστος» της εκπαίδευσης και από την άλλη να προσαρμοστούν ανάλογα οι εκπαιδευτικοί (χαμηλόμισθοι και με τσακισμένες εργασιακές σχέσεις), τα σχολεία ( να είναι οικονομικά αυτόνομα, κατηγοριοποιημένα και με επιχειρηματική δράση) και συνολικά η εκπαίδευση, στην πιο άμεση σύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο και η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υλοποιώντας μια σειρά νομοθετήματα και περιορισμούς, εφαρμόζουν στην πράξη μια προκρούστεια πρακτική στην ανάδειξη οργανικών κενών. Με αυτήν την πρακτική καλύπτουν τόσο «καλά» τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χρειάζεται κάθε χρόνο να προσλάβουν 100 περίπου συμβασιούχους- αναπληρωτές συναδέλφους για να μαζέψουν τα αμάζευτα, δημιουργώντας παράλληλα τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων και στην ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Τα νομοθετήματα και οι περιορισμοί που ψήφισαν και εφάρμοσαν με ιδιαίτερη σπουδή όλες κυβερνήσεις ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ και για την ανάδειξη των οργανικών κενών περιλαμβάνουν:
την αύξηση του αριθμού μαθητών για την συγκρότηση τμημάτων στη γενική παιδεία (27 μαθητές με πρόβλεψη + 10%.), στις ειδικότητες και στις ομάδες προσανατολισμού,
την διατήρηση της απαράδεκτης αύξησης ωραρίου, που για τους Π.Ε. είναι 23 διδακτικές ώρες εβδομαδιαία, για τους Τ.Ε 01 24 και για τους Δ.Ε.01 28 - 30 ώρες,
την αντιεπιστημονική κατάργηση της μείωσης ωραρίου για τους υπευθύνους εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Η/Υ.
τις αντιδραστικές και αντιεπιστημονικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με κατάργηση μαθημάτων και ολόκληρων επιστημονικών αντικειμένων (Κοινωνικές Επιστήμες, Καλλιτεχνική Παιδεία στο Λύκειο, το Σχέδιο που είναι και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα), με την περικοπή ωρών στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο κ.α.
τον υπολογισμό των κενών όχι με βάση την σχολική μονάδα αλλά με βάση τις «ομάδες σχολείων» που αλληλοτροφοδοτούνται με κινητικότητα μαθητών–εκπαιδευτικών και παγιώνουν την ελαστικοποίηση του ωραρίου και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών,
το αυστηρό και ξεπερασμένο από τη ζωή, προαπαιτούμενο των 12ωρών στην Α΄ ανάθεση για την ανάδειξη κενού, που καταλήγει να αφήνει σχολεία χωρίς οργανικές σε πολλές ειδικότητες και που κάποιες φορές, δεν καλύπτονται τελικά ούτε από αναπληρωτές,
την « πάση θυσία» συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου του κάθε εκπαιδευτικού και μάλιστα με την απειλή να χαρακτηριστεί ως «πλεονάζων», με αποτέλεσμα την διαρκή περιπλάνησή του σε σχολεία, συχνά σηκώνοντας ο ίδιος το κόστος της μετακίνησής του (ακόμη και εκτός του νομού και του ΠΥΣΔΕ στο οποίο ανήκει),
την παράβλεψη των προβλημάτων που δημιουργεί το ανάγλυφο του νομού μας και η αδυναμία πολλές φορές να βγει ένα ορθολογικό και εκπαιδευτικά σωστό ωρολόγιο πρόγραμμα στα σχολεία,
την παράβλεψη των αναγκών των σχολείων σε γραμματειακή υποστήριξη, σε υποστήριξη των αδύναμων μαθητών, σε στελέχωση των σχολικών βιβλιοθηκών που έχουν πλέον καταργηθεί στην πράξη και που θα συνέδραμαν το εκπαιδευτικό έργο κ.α.
Ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή:
στα τμήματα ένταξης, δεν προβλέπονται οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς Φυσικών Επιστημών σε σχολεία που έχουν κάτω από 300 μαθητές, (στο Νομό μας κανένα σχολείο δεν πληροί αυτή την προϋπόθεση)
δεν απαντώνται χρόνια τώρα τα αιτήματα των σχολείων για έγκριση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε Λύκεια (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ)
Συνάδελφοι,
Όλα τα παραπάνω αντιεκπαιδευτικά μέτρα «κουμπώνουν» και με το κτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, αποκαλύπτοντας την επιδιωκόμενη δραματική μείωσή τους στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τη στροφή τους στην «κατάρτιση», που υλοποιείται μέσα από την τράπεζα θεμάτων, την ΕΒΕ, τις εξετάσεις PISA, τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση κ.α..
Η ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί την κυβέρνηση και το ΠΥΣΔΕ να επανεξετάσουν το θέμα των οργανικών κενών, λαμβάνοντας υπόψη τις παρακάτω προτάσεις της, αλλά και με κριτήριο το όφελος της εκπαίδευσης, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων, τα οποία προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιλύσουν τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούνται από αυτές τις επιλογές.
Κανένα τμήμα με πάνω από 20 μαθητές / 15 στην κατεύθυνση / 10 στα εργαστήρια
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ άμεσος διορισμός ΟΛΩΝ των αναπληρωτών χωρίς προϋποθέσεις, ώστε να καλυφθούν πλήρως όλα τα κενά, με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί με πραγματική οργανική θέση.
Επαναφορά της τρίωρης μείωσης του ωραρίου για τους υπευθύνους φυσικών επιστημών και πληροφορικής
Επαναφορά του προηγούμενου καθεστώτος ωραρίου των εκπαιδευτικών
Επισημαίνουμε τέλος ότι η σημερινή Κυβέρνηση της Ν.Δ. φρόντισε να μην υπάρχουν εκπρόσωποι του κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Παρόλο που τα κενά όλα αυτά τα χρόνια, δεν προσδιορίζονταν με βάση τις προτάσεις του κλάδου και παρά το γεγονός ότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια αποτελούσαν πάντα κρατικά όργανα, με αποστολή την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών εξασφάλιζε τον έλεγχο και την ενημέρωση για διαδικασίες που αφορούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ποιο σχολείο έχει βγάλει 9 καθηγητές Πανεπιστημίων
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη