«Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν για μια ακόμη φορά τα παιδιά μας πειραματόζωα», σημειώνει η Ένωση Συλλόγων Γονέων Πετρούπολης, αντιδρώντας στη διεξαγωγή των εξετάσεων Pisa, την ώρα που η Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας Δυτικής Αττικής σημειώνει: «Εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουμε μέσω των εξετάσεων οι μαθητές να διαχωρίζονται σε παιδιά και αποπαίδια, δεν θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών».
Η ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Πετρούπολης
Για τις “διαγνωστικές” εξετάσεις τύπου PISA που θα διεξαχθούν στις 18/5/2022.
[….. Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα αφορούν σε θέματα σχετικά με τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, με σκοπό την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα,….] (ΦΕΚ Β' 1962/19-04-2022)
Όταν 15 ημέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων υπάρχουν ακόμη εκπαιδευτικά κενά,
όταν τα προηγούμενα 3 χρόνια δημιουργήθηκαν τόσο μεγάλα γνωστικά κενά αλλά και κενά στον ψυχισμό των μαθητών λόγω πανδημίας,
όταν σε δεκάδες σχολεία αντί για μειώσεις στον αριθμό των μαθητών ώστε να αντιμετωπιστούν πιο ολοκληρωμένα αυτά τα κενά, έγιναν συγχωνεύσεις τμημάτων (2ο Γυμνάσιο & 5ο Λύκειο Πετρούπολης)
όταν έχεις 2 και 3 αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς (όταν πχ ο μαθηματικός ή ο φυσικός καλείται να διδάξει βιολογία),
Τότε το παραπάνω εδάφιο της απόφασης του Υπουργείου μπορεί να φαντάζει ως ανέκδοτο αλλά στην πραγματικότητα είναι άκρως επικίνδυνο.
Το υπουργείο ξέρει και γνωρίζει αρκετά καλά την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. Το γνωρίζει όταν δέχεται τα αιτήματα για καλύψεις κενών, το γνωρίζει όταν του αποστέλλονται οι εκθέσεις των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών που είναι τοποθετημένοι στα σχολεία, το γνωρίζει όταν βλέπει τις διαγνώσεις των ΚΕΣΥ και τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, όταν εγκρίνει σχολικά προγράμματα. Γιατί όμως γονείς μαθητές εκπαιδευτικοί είναι αντίθετοι σε αυτές τις εξετάσεις (σας έχουμε στείλει συνημμένα και το δελτίο τύπου της ΑΣΓΜΕ και της Γ’ ΕΛΜΕ);
Υπάρχει αρκετή πείρα τόσο από τις ''εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις'' της χώρας μας και των άλλων χωρών της ΕΕ όσο και για το πού οδηγούν τέτοιου είδους εξετάσεις
Έχουν περάσει 8 χρόνια από την πρώτη συγκέντρωση χιλιάδων υπογραφών γονέων, εκπαιδευτικών, ακαδημαϊκών που εξέφραζαν την έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις των τεστ PISA (Programme for International Student Assessment) και καλούσαν σε παύση της διεξαγωγής τους, γιατί θεωρούσαν ότι συμβάλουν στην δραματική αύξηση της εξάρτησης από ποσοτικές μετρήσεις, που σήμαινε χρήση σταθμισμένων τεστ για την αξιολόγηση μαθητών και άμεση συσχέτισή τους με την «αξιολόγηση» σχολείων και εκπαιδευτικών που θα οδηγούσε σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους(με όλες τις συνέπειες που θα ακολουθούσαν).Τα αμφιβόλου εγκυρότητας αυτά τεστ κατατάσσουν και αποδίδουν ταμπέλες σε όλους αυτούς στη βάση των «επιδόσεων» τους. Αποσπούν την προσοχή από τομείς που είναι αδύνατο (ή λιγότερο δυνατό) να μετρηθούν, με καταστροφικές επιπτώσεις για τα συστήματα εκπαίδευσης.
Πώς είναι δυνατόν να πιστέψουμε ότι ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) ο οποίος έχει αναλάβει τη διοργάνωση του διαγωνισμού, έχει σκοπό του το καλό των παιδιών μας; Από το βίντεο προώθησης των εξετάσεων PISA στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) αντιγράφουμε το εξής:
«….Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα…».
Δεν πρόκειται, λοιπόν, για ελληνική πατέντα αλλά για διεθνείς πρακτικές κατηγοριοποίησης των παιδιών ανάλογα με τις επιδόσεις τους, σε σχολεία ανάλογα με τις δυνατότητές τους, κάτι που ήδη συμβαίνει στην Αγγλία, στη Γερμανία αλλά και σε πολιτείες των ΗΠΑ.
Με τέτοιου είδους κλίμακες και «διαγωνισμούς» ανοίγεται από το Υπουργείο ο δρόμος ώστε, σε συνδυασμό την εφαρμογή της λεγόμενης «αξιολόγησης», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να δημιουργήσουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων.
Ως γονείς είμαστε κάθετα αντίθετοι με τέτοιου είδους εξετάσεις οι οποίες κύριο στόχο έχουν να διαχωρίζονται οι μαθητές σε «παιδιά και αποπαίδια». Δεν θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν.
Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την σημερινή πολιτική της κυβέρνησης τους σχεδιασμούς της ΕΕ, που υπηρέτησαν αδιαλείπτως όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, τις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ, αλλά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν, όπως η λεγόμενη αξιολόγηση και οι εξετάσεις τύπου PISA. Για τον λόγο αυτόν απαιτούμε: Εδώ και τώρα το ΥΠΑΙΘ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται με τη λεγόμενη «ελληνική PISA».
Η Ένωση και οι Σύλλογοι Γονέων δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν για μια ακόμη φορά τα παιδιά μας πειραματόζωα, να μετατραπεί η γνώση και η αξία της για το παιδί σε μετρήσιμη δεξιότητα ή multiple choice. Δεν θα φορτώσουμε στα παιδιά μας την ευθύνη για τα κακώς κείμενα της πολύπαθης εκπαίδευσης.
Οι εξετάσεις PISA μόνο αθώες δεν είναι!
Η ανακοίνωση της Γ' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ PISA
Αγαπητοί γονείς και μαθητές,
Όπως ίσως έχετε ενημερωθεί, στις 18 Μαΐου 2022, 6.000 παιδιά της Στ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου θα εξεταστούν (δοκιμαστικά φέτος) στον «ελληνικό διαγωνισμό τύπου PISA» στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Κύριος στόχος του προγράμματος, σύμφωνα με την επίσημη θέση (ΟΟΣΑ, ΥΠΑΙΘ), είναι “η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών και η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος”.
Τι σημαίνει όμως στην πραγματικότητα αυτό;
Ας δούμε μερικές βασικές πλευρές αυτού του διαγωνισμού:
1. Σε όποιες χώρες υπάρχουν εξετάσεις και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εκπαιδευτικοί και μαθητές ζουν με μεγάλο άγχος για να τα καταφέρουν σε κάτι που είναι έξω από τη διαδικασία της μάθησης, αλλά και τη φύση του σχολείου, που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Τα θέματα και το πλαίσιο καθορίζονται από άλλους έξω από το σχολείο,
2. Η «Τράπεζα θεμάτων», με την οποία γίνεται αυτός ο διαγωνισμός, είναι εκτός της καθημερινής σχολικής πραγματικότητας και δεν λαμβάνει υπόψη τις ξεχωριστές ανάγκες ή δυσκολίες που έχει το κάθε σχολείο, το κάθε παιδί. «Ξεχνά ή παραβλέπει» ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθορίζουν τις σχολικές επιδόσεις.
3. Οι εξετάσεις τύπου PISA, αποθεώνουν τις μετρήσεις, κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν, υποκινούν τον ανταγωνισμό, υποβαθμίζουν τις γνώσεις σε πληροφορίες, Το σχολείο καταλήγει φροντιστήριο για να «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις.
4. Οι εξετάσεις τύπου PISA, ξεχωρίζουν τους μαθητές σε «ικανούς» και «μη ικανούς», χωρίς να παίρνουν υπόψη τους την ιδιαιτερότητα, τις ειδικές κλίσεις, τις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε παιδιού ή και του κάθε σχολείου.
5. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι εξετάσεις αυτές μπαίνουν ακριβώς στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και αντίστοιχα του Γυμνασίου, δηλαδή εκεί που παλαιότερα υπήρχαν οι εισαγωγικές εξετάσεις για την επόμενη βαθμίδα.
6. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων τύπου PISA, συνδέονται με το σύστημα αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, καθώς θα αξιοποιηθούν μελλοντικά, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες, για την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά» με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών (σύστημα Αγγλίας και Γερμανίας).
7. Τα τεστ θα είναι ανώνυμα, όμως τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σε επίπεδο σχολείου, δήμου και περιφέρειας. Αυτό σημαίνει ότι ένα σχολείο, άρα και οι μαθητές του που έχουν ονοματεπώνυμο, θα μπουν στη δημόσια κριτική. Όχι για να «βελτιωθεί», αλλά για να «στοχοποιηθεί». Όμως, κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί, αν δεν ικανοποιούνται αυτά που, χρόνια τώρα, και εσείς οι γονείς και εμείς οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε: Λιγότερα παιδιά στην τάξη, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, δομές που θα υποστηρίζουν τις ειδικές ανάγκες των μαθητών μας, γενναία χρηματοδότηση, βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα κάνουν τα παιδιά να αγαπούν τη γνώση.
Εκπαιδευτικοί και γονείς γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στο σχολείο δεν μπορούν όλα να μετρηθούν. Ούτε και πρέπει άλλωστε!
Θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουμε μέσω των εξετάσεων οι μαθητές να διαχωρίζονται σε παιδιά και αποπαίδια, δεν θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
Γι’ αυτό σας καλούμε, όλοι μαζί να αποδοκιμάσουμε αυτές τις εξετάσεις.
Σας καλούμε να τις ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ.
Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση, η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη