Για επίθεση του υπουργείου Παιδείας, στα μορφωτικά δικαιώματα των φοιτητών, κάνουν λόγο οι εκπαιδευτικοί της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, αναφορικά με τις συγχωνεύσεις στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως μοναδικό κριτήριο για τους σχεδιασμούς είναι οι ανάγκες της αγοράς και όχι οι ανάγκες των φοιτητών και των εργαζομένων. Συμπληρώνουν ακόμη, πως σκοπό έχουν τη δημιουργία στενότερων δεσμών των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις, για δημιουργία ανταγωνιστικών ιδρυμάτων.
«Η απόφαση αγνοεί τις ζωές και το μέλλον χιλιάδων φοιτητών και δεκάδων εργαζόμενων, έχει παρθεί χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο, χωρίς καμία εξασφάλιση της ομαλής συνέχειας των σπουδών των φοιτητών», τονίζεται στην ανακοίνωση και συμπληρώνουν πως οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι γίνονται «πειραματόζωα» στους σχεδιασμούς των κυβερνήσεων για τον χάρτη των ΑΕΙ.
Παράλληλα, εκφράζουν την στήριξή τους στις φοιτητικές κινητοποιήσεις κατά των συγχωνεύσεων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Να μην προχωρήσει καμία συγχώνευση, μεταφορά ή κατάργηση Τμήματος του ΔΙΠΑΕ
Για άλλη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των φοιτητών συγχωνεύοντας, καταργώντας, μεταφέροντας σχολές του ΔΙΠΑΕ.
Επιβεβαιώνεται ότι μοναδικό κριτήριο για τους σχεδιασμούς αυτούς, δεν είναι οι ανάγκες των φοιτητών και των εργαζομένων, αλλά οι ανάγκες της «αγοράς», η δημιουργία στενότερων δεσμών των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις, για δημιουργία ανταγωνιστικών ιδρυμάτων.
Στην αιφνιδιαστική απόφαση συγχώνευσης και κατάργησης τμημάτων του ΔΙΠΑΕ, σύμφωνα με την πρόταση της Διοικούσας Επιτροπής προβλέπεται συγκεκριμένα:
1. Η κατάργηση των Τμημάτων Μηχανικών Περιβάλλοντος με έδρα τη Σίνδο και Φυσικής με έδρα την Καβάλα.
2. Η συγχώνευση του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων με έδρα τη Σίνδο με το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Υπολογιστών και Τηλεπικοινωνιών με έδρα τις Σέρρες, με λειτουργία και έδρα του συγχωνευθέντος Τμήματος τις Σέρρες.
3. Η συγχώνευση του Τμήματος Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής με έδρα τις Σέρρες με το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών με έδρα τις Σέρρες.
4. Η μεταφορά των Τμημάτων Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης από τη Σίνδο στις Σέρρες και του Παραρτήματος του Τμήματος Νοσηλευτικής από το Διδυμότειχο στην Αλεξανδρούπολη.
Ενώ εκφράζεται η αδυναμία λειτουργίας των Τμημάτων Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας, και Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος στη Δράμα, χωρίς την «αρωγή της Πολιτείας».
Η απόφαση αγνοεί τις ζωές και το μέλλον χιλιάδων φοιτητών και δεκάδων εργαζόμενων, έχει παρθεί χωρίς κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο, χωρίς καμία εξασφάλιση της ομαλής συνέχειας των σπουδών των φοιτητών. Οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι γίνονται για ακόμα μια φορά “πειραματόζωα” στους σχεδιασμούς των κυβερνήσεων για τον χάρτη των ΑΕΙ. Το ΥΠΑΙΘ εργαλειοποιεί την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ως κόφτη τόσο για την εισαγωγή των υποψήφιων μαθητών όσο και για να δικαιολογήσει τις μετακινήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων.
Για το συνεχές έγκλημα στα πρώην ΤΕΙ ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων, που προωθούν τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αντιλαμβάνονται ως αναβάθμιση την επιχειρηματική λειτουργία των Πανεπιστημίων, που μειώνουν την κρατική χρηματοδότηση, «υμνούν» την αυτοχρηματοδότηση των ιδρυμάτων και τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Οι περαιτέρω μετακινήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων προστίθενται στις χρόνιες ελλείψεις του διδακτικού προσωπικού, των υποδομών και του εργαστηριακού εξοπλισμού λόγω της υποχρηματοδότησης, στην αβεβαιότητα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη