Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Εκρηκτικά τα προβλήματα στην καθημερινότητα των σχολείων εξαιτίας των κενών εκπαιδευτικών - Η λύση δεν είναι οι συγχωνεύσεις εν μέσω πανδημίας τονίζουν οι εκπαιδευτικοί

Την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων καταδικάζει η Αγωνιστική Παρέμβαση της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

«Συγκεκριμένα στην περίπτωση του ΕΠΑΛ Κουφαλίων, ένα περιφερειακό σχολείο που απευθύνεται στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, τα κενά στις ειδικότητες Οχημάτων, Αισθητικής, Βρεφονηπιοκόμων και Γεωπονίας δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία. Ειδικά στο τμήμα Οχημάτων της Γ’ τάξης, τα προβλήματα εμφανίζονται με οξύτερο τρόπο. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Δυτικής Θεσσαλονίκης φρόντισε να καλύψει μερικώς τα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα με δύο εκπαιδευτικούς της ειδικότητας των Μηχανολόγων με καθυστέρηση δύο μηνών» αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.

«Αν και μια τέτοια πρακτική προσβάλει το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αποτελεί κανονικότητα τα τελευταία χρόνια για το σχολείο αυτό» προσθέτουν, σημειώνοντας μάλιστα «πως η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Δυτικής Θεσσαλονίκης προχώρησε σε συγχώνευση των δύο τμημάτων ειδικότητας (14 και 12 μαθητών αντίστοιχα) και μάλιστα σε μια περίοδο που ο αριθμός κρουσμάτων Covid στην ειδικότητα των Οχημάτων πλησίαζε τους 10» τονίζουν, υπογραμμίζοντας πως η «λύση του προβλήματος πρέπει να είναι άμεση και δεν μπορεί παρά να ικανοποιεί τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών: Διατήρηση των δυο τμημάτων και εξασφάλιση των απαραίτητων εκπαιδευτικών».

Ακολουθεί η καταγγελία:

Η αντιεκπαιδευτική πολιτική δημιουργεί εκρηκτικά προβλήματα στην καθημερινότητα των σχολείων, υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ βάζει σε κίνδυνο και τη δημόσια υγεία. Αυτό αναδεικνύεται από την απαράδεκτη κατάσταση που διαμορφώθηκε στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων, καθώς για το υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προέχει η περικοπή θέσεων εκπαιδευτικών, ούτε καν η τυπική ισότητα των ευκαιριών στη μάθηση και η υλοποίησή της με όρους που δεν θέτουν σε κίνδυνο την υγεία όσων συμμετέχουν σε αυτή. Αυτά για το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι κομμάτι των συμβατικών του υποχρεώσεων, όπως αυτές απορρέουν από την νομοθεσία, αλλά ως μια πολυτέλεια.

Συγκεκριμένα στην περίπτωση του ΕΠΑΛ Κουφαλίων, ένα περιφερειακό σχολείο που απευθύνεται στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, τα κενά στις ειδικότητες Οχημάτων, Αισθητικής, Βρεφονηπιοκόμων και Γεωπονίας δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία. Ειδικά στο τμήμα Οχημάτων της Γ’ τάξης, τα προβλήματα εμφανίζονται με οξύτερο τρόπο. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Δυτικής Θεσσαλονίκης φρόντισε να καλύψει μερικώς τα κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα με δύο εκπαιδευτικούς της ειδικότητας των Μηχανολόγων με καθυστέρηση δύο μηνών.

Αν και μια τέτοια πρακτική προσβάλει το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αποτελεί κανονικότητα τα τελευταία χρόνια για το σχολείο αυτό. Επίσης, για την διεξαγωγή των εργαστηριακών ασκήσεων χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών, όπως προκύπτει από έγγραφα που διαβιβάστηκαν από το σχολείο στη Διεύθυνση, απαιτείται η άμεση διάθεση ενός ακόμη τουλάχιστον εκπαιδευτικού. Ωστόσο ο σχεδιασμός των «αρίστων», τοποθετημένων σε θέσεις ευθύνης, δεν φαίνεται να τα λαμβάνει αυτά υπόψη. 

Αντιθέτως, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Δυτικής Θεσσαλονίκης προχώρησε σε συγχώνευση των δύο τμημάτων ειδικότητας (14 και 12 μαθητών αντίστοιχα) και μάλιστα σε μια περίοδο που ο αριθμός κρουσμάτων Covid στην ειδικότητα των Οχημάτων πλησίαζε τους 10. Σήμερα τους έχει ξεπεράσει… Είναι φανερό ότι δεν υπονομεύονται μόνο τα μορφωτικά δικαιώματα και η υπόσταση του σχολείου, αλλά μπαίνει σε κίνδυνο και η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών με το συνωστισμό στο εργαστηριακό μάθημα.

Φυσικά καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι παράλληλα την προσπάθεια αυταρχικής επιβολής της αξιολόγησης, το υπουργείο ξεκίνησε μια πραγματική εκστρατεία συγχωνεύσεων, η οποία έπληξε και το ΕΠΑΛ Κουφαλίων.

Η λύση του προβλήματος πρέπει να είναι άμεση και δεν μπορεί παρά να ικανοποιεί τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών: Διατήρηση των δυο τμημάτων και εξασφάλιση των απαραίτητων εκπαιδευτικών.

Αυτό ζητάει με μια φωνή η εκπαιδευτική κοινότητα του ΕΠΑΛ Κουφαλίων, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς, αυτό στηρίζει η τοπική κοινωνία. Απαιτείται άμεση κινητοποίηση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προκειμένου τα ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα και να μπει φραγμός στην καταστροφική πολιτική των συγχωνεύσεων. Με τη συντονισμένη παρέμβαση των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης μπορεί ο κλάδος να υπερασπιστεί τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, καθώς και τη δημόσια υγεία.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα αφόρητα SMS πίεσης του μετρ του Αχίλλειον στη Γεωργία Μπίτα

Νέες Προσλήψεις στο Ίδρυμα Ωνάση και στην στέγη Γραμμάτων και τεχνών

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Diane Ravitch
ΔΟΕ: Εκδήλωση για την αξιολόγηση με την καθηγήτρια Diane Ravitch
Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: Η αντίσταση στην αξιολόγηση - εμπορευματοποίηση των σχολείων και ο αγώνας για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης
ΔΟΕ: Εκδήλωση για την αξιολόγηση με την καθηγήτρια Diane Ravitch
υππεθε
ΚΕΔΑΣΥ: Συγκρότηση τριμελών επιτροπών για προμήθεια ψυχομετρικών εργαλείων και και επιμόρφωση των ψυχολόγων
Αναλυτικά η απόφαση για τη σύσταση – συγκρότηση τριμελών Επιτροπών Παραλαβής των Ψυχομετρικών Εργαλείων και της επιμόρφωσης των ψυχολόγων σε τοπικό...
ΚΕΔΑΣΥ: Συγκρότηση τριμελών επιτροπών για προμήθεια ψυχομετρικών εργαλείων και και επιμόρφωση των ψυχολόγων
kakokairia xioni kryo
Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει στη χώρα - Πώς θα εξελιχθεί (Χάρτης)
Πτώση της θερμοκρασίας στα βόρεια της χώρας αυτή την ώρα και χιονοπτώσεις ακόμα και σε πεδινά τμήματα της Θράκης - Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει...
Η κακοκαιρία «Ελπίδα» επελαύνει στη χώρα - Πώς θα εξελιχθεί (Χάρτης)
tsanta
Εκπαιδευτικοί διώκονται πειθαρχικά γιατί ζήτησαν ενημέρωση για κενό σε σχολείο
Τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί για τα κενά στα σχολεία και τις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών από Διεύθυνση Εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί διώκονται πειθαρχικά γιατί ζήτησαν ενημέρωση για κενό σε σχολείο