Thumbnail
Να απλοποιηθεί η διαδικασία ελέγχου και αποζημίωσης προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών ζητά το ΔΣ του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων Υπουργείου Παιδείας

Προτάσεις για την απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών και τη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των παρεχόμενων υπηρεσιών από της περιφερειακές υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. παρουσιάζει το ΔΣ του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων Υπουργείου Παιδείας. 

Σε σχετική ανακοίνωση, ο σύλλογος ζητά από το υπουργείο Παιδείας να συμβάλλει μαζί με τους υπαλλήλους στη στη διαμόρφωση κατάλληλου πλαισίου για την βέλτιστη διεκπεραίωση της διαδικασίας ελέγχου και αποζημίωσης των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για την υιοθέτηση κάποιων προτάσεών τους οι οποίες συνέλαβαν καταλυτικά στην απλούστευση των διαδικασιών, παραθέτουν νέες και επικαιροποιούμε παλαιότερες:

α) Η ανάρτηση των μηνιαίων απουσιολογίων στην πλατφόρμα invoices από τα σχολεία να πραγματοποιείται μόνο σε περίπτωση απουσίας προσωρινού αναπληρωτή εκπαιδευτικού πλήρους ωραρίου. Η παρουσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών να θεωρείται δεδομένη ή έστω να πιστοποιείται με μια απλή βεβαίωση από τον/την διευθυντή/τρια του σχολείου μηνιαίως για το σύνολο των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτό. Με τον τρόπο αυτό, απλοποιείται η διαδικασία ελέγχου από τους υπευθύνους μισθοδοσίας καθώς δεν θα απαιτείται να ελέγξουν εκατοντάδες απουσιολόγια προκειμένου να εντοπίσουν τους ελάχιστους απόντες αναπληρωτές ώστε να προβούν στις ενέργειες για τη διαμόρφωση της μισθοδοσία τους.

β) Για τους προσωρινούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που έχουν προσληφθεί στο παρελθόν και έχει ήδη αναγνωριστεί δημόσια προϋπηρεσία από τα αρμόδια όργαν και έχει αναρτηθεί στο πρόγραμμα Διαύγεια η προϋπηρεσία τους αυτή να θεωρείται δεδομένη και να εξετάζεται μόνο η τελευταία και η τυχόν μη αναγνωρισμένη προϋπηρεσία. Επίσης προτείνουμε για τις προϋπηρεσίες που είναι καταχωρημένες στον ΟΠΣΥΔ να μην απαιτείται η εκ νέου προσκόμιση δικαιολογητικών για την έκδοση αποφάσεων απόδοσης μισθολογικού κλιμακίου.

γ) Επανερχόμαστε στο ζήτημα της πρόβλεψης αποζημίωσης για τους καταχωριστές των προγραμμάτων δεδομένου ότι η διαχείριση των προσλήψεων, τοποθετήσεων, υπηρεσιακών μεταβολών, μισθοδοσίας και εντέλει της απόλυσης των προσωρινών αναπληρωτών προϋποθέτει μια επίπονη και με μεγάλη διάρκεια γραφειοκρατική διαδικασία. Κεντρικό ρόλο και απόλυτη ευθύνη για κάθε έργο ΕΣΠΑ έχει ο καταχωριστής, ο οποίος καλείται να εκτελέσει πλήθος γραφειοκρατικών διαδικασιών σύμφωνα και με τον οδηγό υλοποίησης του κάθε έργου, ιδιαιτέρως δε την οικονομική αποζημίωση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ανέρχεται σε πολύ μεγάλα ποσά. Επισημαίνεται δε ότι ο καταχωριστής αφενός υπογράφει τις καταστάσεις αποζημίωσης χωρίς να υπηρετεί σε θέση ευθύνης, αλλά και χωρίς να λαμβάνει κάποιο ειδικό επίδομα, αφετέρου ανά πάσα στιγμή υπόκειται σε έλεγχο από την Επιτελική δομή Παιδείας, από την Ε.Δ.ΕΛ. του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Από τη συνολική καταγραφή του όγκου των εργασιών του καταχωριστή και της ιδιαίτερης ευθύνης που του αναλογεί, συνάγεται αβίαστα το συμπέρασμα ότι θα πρέπει να καταβάλλεται ειδική αποζημίωση στον καταχωριστή όπως εξάλλου προβλέπονταν στους πρώτους οδηγούς υλοποίησης αλλά ποτέ δεν εφαρμόστηκε.

δ) Να εκσυγχρονιστούν οι ατομικοί φάκελοι προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών με τη δημιουργία ενός και μοναδικού ηλεκτρονικού φακέλου και να πάψουμε να δημιουργούμε πολλαπλούς φυσικούς φακέλους για τους ίδιους εκπαιδευτικούς (σε προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομισθίους εκπαιδευτικούς για κάθε έτος, αφού σήμερα είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε νέο φυσικό φάκελο με όλα τα στοιχεία και παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν για τον ίδιο εκπαιδευτικό πολλαπλοί φάκελοι στην ίδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης). Παράλληλα μέσω διασύνδεσης με άλλα πληροφοριακά συστήματα η γνησιότητα δικαιολογητικών και μια σειρά άλλων δικαιολογητικών όπως ποινικό μητρώο, στρατολογική κατάσταση κλπ να αντλούνται άμεσα και να μην απαιτείται κάθε χρόνο η πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία υποβολής αιτήματος, λήψης απάντησης, επεξεργασίας, αρχειοθέτησης.

Ευελπιστώντας στην θετική ανταπόκρισή σας στο αίτημά μας είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση απαιτηθεί». 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση